بهترین موزه های سئول

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور جمعه، ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
بهترین موزه های سئول
سئول که از ۶ قرن پیش پایتخت کره به حساب می‌آید، یک شهر بسیار شلوغ و پرازدحام است که به عنوان یکی از بزرگترین متروپل‌های جهان به شمار می‌رود. در این شهر شگفت انگیز حدود ۱۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند. موزه‌ها، معابد تاریخی و سایر مکان‌های قدیمی تمام بخش‌هایی هستند که گردشگران در سئول می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.
South-Korea گردشگران در سئول می‌‌توانند از فروشگاه‌های بزرگ و شبانه‌ای که ساعات زیادی از شب را باز هستند خرید کنند و یک شام خوب را نیز در رستوران‌های ارزان قیمت این کشور میل کنند. قدم زدن در اطراف شهر، دوچرخه سواری و بازی گلف سایر فعالیت‌هایی هستند که می‌توانند سفر به سئول را خاطره انگیز سازند. اکنون در این مقاله از کجارو تصمیم داریم تا با بهترین موزه‌های سئول که سالانه ده هزار بازدید کننده را میزبانی می‌کنند، آشنا شویم.

موزه ملی کره

National-Museum-of-Korea موزه ملی کره یکی از بزرگترین موزه‌های آسیا است و ششمین موزه بزرگ جهان به حساب می‌آيد که بیش از ۲۲۰ هزار قطعه تاریخی در آن نگهداری می‌شود. برای گردشگران سئول، موزه ملی کره می‌تواند یک مکان بسیار مناسب برای به دست آوردن اطلاعات در خصوص تاریخ و فرهنگ کره باشد. ساختمان این موزه در Seokjojeon واقع شده است. این موزه تنها به کره اختصاص ندارد و در آن می‌توانید اطلاعاتی در خصوص تاریخ سایر بخش‌های جهان نیز به دست آورید و درون آن نیز سالن‌های نمایشگاهی زیادی وجود دارد و در بین بخش‌های مختلف این مکان، سالنی برای سخنرانی نیز به چشم می‌خورد. در بخش‌های مختلف آن می‌توانید عکس‌های باستانی را مشاهده کنید و از سایر بخش‌های این موزه می‌توان به سالن نقاشی‌های تاریخی، مجسمه سازی و صنایع دستی اشاره کرد. بازدید کنندگان  می‌‌توانند از فرهنگ بودایی گرفته تا اشیایی فلزی و سرامیکی، اطلاعاتی را به دست آورند. National-Museum-of-Korea-Seoul گفتنی است که در موزه ملی کره، بخشی نیز برای کودکان وجود دارند که بچه‌ها از طریق آن می‌‌توانند سفری به گذشته داشته باشند. در این موزه وسایل بسیار با ارزشی نگهداری می‌شود که همچنان هم در حال توسعه است. در روز‌های شنبه موزه ملی کره به میزبانی از کنسرت‌ها، کنفرانس‌های بین المللی و فستیوال‌های فیلم می‌پردازد. در بخش خارجی این موزه نیز چمن کاری‌های گسترده‌ای وجود دارد که در کنار استخر‌های زیبا می‌توانید از تئاتر‌های رو باز و آب‌نماها لذت ببرید. تور‌های هدایت کننده نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده و افراد همه روزه به‌جز دوشنبه‌ها می‌توانند به بازدید از این موزه بپردازند و ساعات کاری آن نیز از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر است. در حال حاضر بازدید از نمایشگاه اصلی  رایگان است.

Leeum، موزه هنر سامسونگ

شاهکار بزرگ معماران مشهور جهان با نام‌های Mario Botta، Jean Nouvel و Rem Koolhaas یک موزه پیچیده با نام Leeum است که در دامنه کوه‌های Namsan واقع شده و در کنار هتل Hyatt قرار دارد. این موزه از ۳ ساختمان تشکیل شده است که ساختمان اول و دوم، موزه‌های ۱ و ۲ نامیده می‌شوند و ساختمان سوم نیز مربوط به مرکز آموزش کودکان سامسونگ و مرکز فرهنگ است. این موزه هنری در حقیقت یکی از مکان‌های جذاب برای گردشگران سئول به حساب می‌آید. Leeum جایی است که در آن هنر کره و هنر‌های بین المللی با یکدیگر ترکیب شده‌اند و در ظاهر گذشته، حال و آینده به بازدید کنندگان نمایش داده می‌شوند. Leeum-Samsung-Museum-of-Art موزه شماره ۱، هنر بودایی را در کنار سرامیک کاری، نقاشی و خطاطی به نمایش گذاشته است. در موزه شماره ۲ نیز آثار هنری هنرمندان معاصر کره در کنار مشاهیر این کشور نظیر بیکن، وارهول، بارنی و آلبرت قرار گرفته‌اند. موزه شماره ۳ نیز در حقیقت ترکیبی بین موزه شماره ۱ و ۲ است و در آن به رهبران آینده (کودکان)‌ آموزش‌های فرهنگی داده می‌شود. اگر بخواهیم به موزه Leeun کلی نگاه کنیم، این موزه مجموعه‌ای از ایده‌های جدید است و پلی بین شرق و غرب به حساب می‌آيد که به آینده چشم دوخته است.

موزه Totoman Toy

اگر علاقه‌مند به تاریخ معاصر کره و فرهنگ مردم محلی آن هستید، موزه Totoman همان جایی است که می‌تواند شما را یاری کند. این موزه ساختاری شبیه به یک فروشگاه دارد که افراد پیر و جوان را می‌‌تواند مجذوب خود سازد. وسایلی که در این موزه وجود دارند، از سال ۱۹۷۰ تا سال ۱۹۸۰ را مربوط می‌شوند. در بین این وسایل می‌توانید به تماشای کتاب‌های قدیمی مدارس، پوستر‌ها، کیف‌های مدارس، اسباب بازی، لوازم خانگی‌، کتاب‌های تصویری و تلفن‌های عمومی قدیمی بپردازید. چندین مغازه نیز در این موزه وجود دارند که اسباب بازی می‌ِفروشند و اگر یکی از آن‌ها را برای کودکانتان خریداری کنید، بدون شک خوشحال خواهند شد. پس اگر قصد سفر به سئول را دارید، بازدید از این موزه‌های دوست داشتنی را فراموش نکنید. منبع: Travelvivi

مطالب مرتبط:

دیدگاه