پراگ ؛ شهر مناره‌های مخروطی

تیم کجارو | جمعه, ۸ آبان ۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

پراگ، پایتخت جمهوری چک که به دلیل داشتن تعداد زیادی کلیسا و کنیسه با مناره‌های خوش‌ساخت سر به فلک کشیده و برج‌های مرتفع با گنبد پیازی به‌عنوان شهر هزار مناره شناخته می‌شود، مجموعه‌ای بی‌نظیر از خیابان‌های سنگ‌فرش، پل‌ها و کوچه‌های قرون‌وسطایی، قلعه‌های شگفت‌انگیز باستانی و تعدادی از عجایب معماری مدرن است. با افزوده شدن چندین موزه و نمایشگاه آثار هنری متعلق به سبک‌ها و دوره‌های مختلف، می‌توان پراگ را یک مقصد بی‌نقص و کامل و شاید محبوب‌ترین مقصد گردشگری اروپایی دانست. برای آشنایی با نقاط دیدنی پراگ با کجارو همراه باشید.

پراگ 1

پراگ ترکیبی همگون و متناسب از سنت و مدرن گرایی است. در این شهر علاوه بر بازدید از آثار باستانی بی‌شمار، می‌توان به خرید از فروشگاه‌های مدرن، صرف غذا در رستوران‌های لوکس و لذت بردن از زندگی شبانه پرهیاهو پرداخت.

پراگ 2

همه‌ی این ویژگی‌ها در کنار برخورد دوستانه و گرم شهروندان پراگ، هر لحظه از سفر را به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری پراگ

پراگ 3

هر گوشه از این شهر اعجاب‌انگیز و زیبا، دلیلی برای جذب گردشگران دارد. برج‌های Old Town Hall و Powder، کلیسای جامع St. Vitus و برج‌های Old Town Bridge و Petrin بهترین چشم‌اندازها را به سراسر شهر دارند و نقاط مناسبی برای شروع گشت‌وگذار در پراگ هستند.

پراگ 4

در سفر به پراگ حتما باید از پل Charles، قلعه‌ی Prague، موزه‌ی فرانتس کافکا و اپرای National Theatre بازدید کرد.

پل چارلز

پل چارلز پراگ 1

یک از مهم‌ترین بخش‌های سفر به پراگ، بازدید از پل مسحورکننده چارلز (Karluv Most) است. پل چارلز همیشه یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های پراگ و الهام‌بخش گردشگران و به‌خصوص هنرمندان بوده و شاید بتوان آن را رمانتیک‌ترین نماد پراگ دانست. این پل پیاده‌رو که قدیمی‌ترین مسیر ارتباطی دو بخش تاریخی شهر، Lesser Side و Old Town به شمار می‌آید، دارای ۱۶ دهانه‌ی طاق دار است و حدود ۱۰ متر عرض و ۵۱۶ متر طول دارد.

پل چارلز پراگ 2

در دو انتهای پل، دو برج نگهبانی بسیار زیبا به چشم می‌خورد که به همراه ۳۰ مجسمه از قدیس‌های مسیحی و نقش برجسته‌های وقایع مذهبی ساخته‌شده در قرن هجدهم، جلوه‌ای بی‌همتا به پل می‌دهند.

قلعه‌ی پراگ

قلعه‌ی پراگ 1

یکی از دیگر از نقاط پربازدید این شهر، قلعه‌ی پراگ (Prazsky Hrad) است که بزرگ‌ترین قلعه‌ی دنیا و پر بازدیدترین جاذبه‌ی پراگ برای اهالی جمهوری چک و گردشگران خارجی به شمار می‌آید.

قلعه‌ی پراگ 2

این قلعه در گذشته محل استقرار سلاطین و اشراف رده‌بالای جمهوری چک بوده و در حال حاضر مقر ریاست جمهوری این کشور است. قلعه پراگ از سه طرف در محاصره‌ی تالارهای تاریخی، باغ‌های زیبا و یک موزه دیدنی قرار دارد.

قلعه‌ی پراگ 3

کل این مجموعه به‌تدریج و در طول ده قرن ساخته شده و هر گوشه از آن دلیلی برای شگفت‌زده کردن گردشگران دارد، از جمله کلیسای جامع St. Vitus، یک عبادتگاه، تعدادی زیادی کوشک و ساختمان جانبی در اطراف کاخ، یک صومعه و تعداد زیادی بارو و سایر استحکامات نظامی.

موزه‌ی فرانتس کافکا

موزه‌ی فرانتس کافکا 1

این موزه که برای بزرگداشت فرانتس کافکا، یکی از بزرگ‌ترین نویسنده‌های قرن بیستم تأسیس شده، در گوشه‌ای دنج از ناحیه‌ی Mala Strana و در امتداد ساحل غربی رود Vltava قرار دارد. یکی از بارزترین بخش‌های موزه، نمایشگاه دائمی (The City of K) محسوب می‌شود که فعالیت عمده‌ی آن، ارائه‌ی اطلاعات در مورد زندگی و آثار کافکا است.

 مجسمه‌ی کافکا

در جلوی موزه یک فواره‌ی نامتعارف به چشم می‌خورد که از ساخته‌های مجسمه‌ساز جنجالی اهل جمهوری چک، داوید چرنی است. در فروشگاه کتاب موزه می‌توان همه کتاب‌های کافکا را خریداری کرد.

خانه‌ی کافکا پراگ

علاقه‌مندان به این نویسنده می‌توانند از خانه‌ی کافکا در خیابان Golden Lane و مجسمه‌ی برنزی او در خیابان Dusni  نیز بازدید کنند.

مطالب مرتبط:

منبع TravelViVi

دیدگاه