تاسیس اولین اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان طبس

عماد جعفری
عماد جعفری یکشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰
تاسیس اولین اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان طبس

به گفته رسول بهبهانی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس ۱۴ اقامتگاه بوم گردی در اینشهرستان تاسیس می شود.

رسول بهبهانی با اشاره به  سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مبنی بر ایجاد و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح کشور، گفت:

در راستای توسعه و رونق صنعت توریسم شهرستان طبس ، تعداد پرونده مربوط به متقاضیان راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها از روستاهای پیرحاجات، حلوان، اصفهک، ازمیغان و کردآباد جهت صدور موافقت اصولی به اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی ارسال شد.

وی در  ادامه به موقعیت مناسب شهرستان طبس اشاره کرد و گفت:

خوشبختانه موقعیت شهرستان به لحاظ قرار گرفتن در کویر و محل رفت‌وآمد جنوب به شمال کشور و مشهدالرضا (ع)، برخورداری از وجود بارگاه منور حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) برادر هشتمین پیشوای شیعیان جهان، وجود ۷ روستای هدف گردشگری، ۲ منطقه نمونه گردشگری، کویر بکر، تپه ماهورها با ارتفاع زیاد، زیر ساخت‌های ریلی و هوایی و برخورداری از میلیون‌ها زائر، مسافر و گردشگر داخلی و خارجی بصورت سالیانه، موجب شد بیشترین متقاضی راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی مربوط به شهرستان طبس باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان طبس تصریح کرد:

از ۱۷ پرونده ارسالی از سطح استان، ۱۴ پرونده مربوط به این شهرستان بود که از این میان تعداد ۵ اقامتگاه در روستاهای حلوان، اصفهک و کردآباد دارای پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بوده و انشاالله ظرف چند ماه آینده شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

بهبهانی مهمترین مزایای راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها در روستاها را افزایش اقامت توریست و گردشگر در نزدیکی آثار تاریخی و طبیعی، معرفی و فروش صنایع دستی محلی و غذاهای سنتی برای درآمدزایی روستائیان، ایجاد اشتغال پایدار و در نهایت مهاجرت و بازگشت روستائیان به روستاها دانست. منبع: isna

مطالب مرتبط:

دیدگاه