بهترین سواحل هند

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور پنجشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
بهترین سواحل هند

زمانی که حرف از سواحل هندوستان به میان می‌آید، بسیاری از افراد به یاد ساحل گوآ می‌افتند، اما در واقع این کشور دوست داشتنی، سواحل بسیار زیادی دارد که هر کدام می‌‌توانند برای گردشگران مکانی خاطره انگیز باشند. اغلب این سواحل شن‌های سفید رنگی دارند و ترکیب آن‌ها با رنگ آبی دریا نیز منظره بسیار خوبی را به وجود می‌آورد. همراه کجارو باشید تا با بهترین سواحل هندوستان آشنا شویم.

کالپنی (Kalpeni)

جزیره Kalpeni جزیره کالپنی که در واقع بخشی از مجمع الجزایر Lakshadweep است در فاصله ۴۰۰ کیلومتری از دریای عمان و جنوب غربی هندوستان قرار دارد. ساحل این جزیره نیز خود توسط تالاب‌های دیگر احاطه شده است. در این جزیره می‌توانید از سواحل پیتی، تیلاکام و چریام (Thilakkam، Pitti و Cheriyam) لذت ببرید و به تماشای صخره‌های مرجانی این مکان‌ها بپردازید. این سواحل مانند سواحل Kavaratti و Bangaram، چندان معروف نیستند و دلیل آن نیز به نبود هتل‌های لوکس در این مکان باز می‌گردد. اما یکی از ویژگی‌های این مکان حفظ سنت‌های قدیمی است و مردم این منطقه همچنان به کشت نارگیل و ماهیگیری می‌پردازند. برای افرادی که به این جزیره می‌آیند، یکی از اصلی‌ترین تفریحات، ورزش‌های آبی است. مسافران در این مکان می‌توانند قایق سواری کنند و یک قایق بادی یا پارویی اجاره کنند. اگر در این جزیره قایق کف شیشه‌ای کرایه کنید، می‌توانید به تماشای زندگی لاک پشت‌ها در کف دریا بنشینید. این نوع لاک پشت‌ها در دریا بسیار یافت می‌شوند و البته تماشای مناظر زیبای سخره‌های مرجانی نیز خالی از لطف نیست. از سایر بخش‌های جذاب جزیره Kalpeni می‌توان به تنها فانوس دریایی این جزیره و بیشه‌های کشت انجیر هندی اشاره کرد. مسافران این منطقه اغلب به عنوان سوغاتی پوست صدف خریداری می‌کنند. پس اگر شما نیز قصد سفر به این منطقه را دارید، بازدید از قدیمی‌ترین فانوس دریایی هندوستان که در سال ۱۸۸۵ ساخته شده است را فراموش نکنید. البته باید به این نکته نیز توجه کنید که برای سفر به این مجمع الجزایر باید ویزای متفاوتی تهیه کنید. البته تهیه این ویزا نیز کار چندان دشواری نیست. تنها فرودگاه این مجمع الجزایر در جزیره Agatti واقع شده که البته امکان سفر از این جزیره به Kalpeni در طول یک روز وجود دارد. آب و هوای این جزیره گرمسیری است و میانگین هوا بین ۲۸ تا ۳۵ درجه سانتی گراد است. برای سفر به این منطقه بهتر است از ماه ژانویه تا مه اقدام کنید.

Karwar

جزیره Karwar یکی از زیباترین جزایر جنوب هندوستان، Karwar نامیده می‌شود که حال و هوایی شاعرانه دارد و شاید برایتان جالب باشد که بدانید شاعر معروف هندی با نام Rabindranath Tagore برای نوشتن اولین شعر خود، در این منطقه انگیزه کافی را به دست آورد. تمام خط ساحلی این جزیره را شن‌های سفید پوشانده است و وجود درخت‌های در حال رشد کنار دریا نیز بر زیبای این منطقه می‌افزاید. شما در این جزیره ۳۰۰ کیلومتر ساحل در اختیار خواهید داشت که هر بخش نیز زیبایی خاص خود را دارد. در این منطقه تا سال ۲۰۰۲ بخش‌های خصوص وجود نداشت. دولت Karnataka که در این منطقه حکومت می‌کند منابع قابل توجهی را صرف توسعه گردشگری در آن کرده است. در طول این سفر اگر از تماشای زیبایی‌های دریای فیروزه‌ای رنگ خسته شدید، می‌توانید سری هم به قعله Sadashivgad بزنید که در واقع معبدی است برای پرستش خدای Durga و یک کلیسا هشت ضلعی به حساب می‌آید. از سایر مکان‌های گردشگری این شهر می‌توان به معابد Venkataraman و Baganatha یا پارک تفریحی Dandeli اشاره کرد. یکی دیگر از بخش‌های گردشگری این منطقه، جزیره Devbagh نامیده می‌شود که سواحل آن به خوبی در مقابل باد محافظت می‌شوند و دریای آن نیز اغلب آرام است. در رستوران‌های جزیره Devbagh شما می‌‌توانید مزه غذاهای دریایی و سنتی این منطقه را بچشید و البته پیش از خوردن باید توجه کنید که همانند اغلب غذاهای هندی، خوراکی‌های این منطقه نیز تند هستند. در نهایت نیز حتما به ساحل Om سفر کنید. در این ساحل شما می‌‌توانید به تماشای تضاد بین صخره‌های سیاه و ماسه‌های سفید ساحل بنشینید و این منطقه برای شما یکی از خاطره انگیز‌ترین بخش‌ها خواهد بود. نزدیک‌ترین فرودگاه، در جزیره Goa قرار دارد و بهترین زمان برای سفر به این منطقه از ماه جولای تا فوریه است. گرم‌ترین روز‌های این منطقه که گاهی دما به بالای ۴۰ درجه سانتی گراد می‌رسد، از ماه آوریل شروع می‌شود و تا ماه مه ادامه می‌یابد.

Mandvi

جزیره Mandvi ساحل ۶ کیلومتری Ahmedpur Mandvi در Gujarat یکی از مناطق آفتابی است که در کنار سواحل سفید رنگ و دریای لاجوردی، فضای بسیار مناسبی برای پیاده روی به حساب می‌آید. این ساحل، بهشتی برای دوست داران ورزش‌های آبی محسوب می‌شود. شما در این منطقه می‌توانید یک اسکوتر کرایه کنید یا به اسکی روی آب بروید. موج سواری و قایق سواری بر روی این آب‌های فیروزه‌ای نیز یکی دیگر از ورزش‌های موجود در این منطقه است. علاوه بر این، اطراف دریا مکان مناسبی برای ماهیگیری به حساب می‌آید و بعد از گرفتن ماهی نیز می‌‌توانید آن‌ها را در ساحل بپزید و نوش جان کنید. اما اگر چندان علاقه‌ای به ماهیگیری ندارید، می‌‌توانید به دهکده محلی ماهیگیران بروید و در آنجا بعد از گفتگو با مردم محلی، ماهی‌های مورد نیاز خود را تهیه کنید. بنای باشکوه Vijay Vilas نیز فاصله زیادی با این منطقه ندارد و این ساختمان در واقع ترکیبی از فرهنگ هندی، اروپایی و اسلامی است. این کاخ که در اطراف اقیانوس قرار گرفته منظره بسیار زیبایی دارد و بهتر است در سفر خود به Mandvi، بازدید از این بنا را فراموش نکنید. نزدیک‌ترین فرودگاه تا این جزیره ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد و در Keshod واقع شده است و هواپیما‌های آن نیز از بمبئی پرواز می‌کنند. از ماه نوامبر تا فوریه، بهترین زمان برای سفر به Mandvi است.

Mararikulam

جزیره Mararikulam اگر قصد سفر به Mararikulam را دارید، توجه کنید که هیچ فروشگاهی جهت خرید سوغاتی و هیچ باری در کنار ساحل وجود ندارد و شلوغی گردشگران مختلف نیز در این جزیره دیده نمی‌شود. در حقیقت این بهترین مکان برای گذراندن یک آخر هفته در Karala است. زندگی در این منطقه به همان شکلی که در دهه‌های گذشته بود، آرام پیش می‌رود. هر صبح ماهیگیران به دریا می‌روند و در حین غروب خورشید با صید‌های خود باز می‌گردند. دریای آبی و شن‌های زرد رنگ ساحل دلایلی هستند که این منطقه حس و حالی شاعرانه به خود گرفته است و با مدتی سکونت در آنجا شما نیز همانند مردم منطقه آرام خواهید شد. شما نیز در این جزیره می‌توانید همانند مردم محلی به ماهیگیری بروید یا روز‌های خود را با موج سواری و چتربازی سپری کنید. البته در سفر به این منطقه، ماساژ در ساحل Marari را نیز فراموش نکنید. زیرا در طول این ماساژ که توسط روغن‌های معطر انجام می‌شود احساس بسیار خوبی خواهید داشت و بعد از آن نیز احساسی شبیه به تولدی دوباره به شما دست خواهد داد. البته صنعت گردشگری نیز در این منطقه غالب است و گردشگران نیز می‌توانند به تماشای آرامش مردم محلی بنشینند. این ساحل، با Kochi که شما را به مناطق مختلف متصل می‌کند حدود ۹۰ کیلومتر فاصله دارد و شما در هر زمانی از سال می‌توانید به این منطقه بیایید اما توجه کنید که در تابستان‌ها این ساحل هوای بسیار گرمی دارد.

Palolem

جزیره Palolem در جزیره Palolem شما می‌توانید از سواحل هلالی مانند و قرمز رنگ لذت ببرید. این جزیره در واقع لبه جنوبی Goa است که یک مکان بسیار عالی برای مسافرت به حساب می‌آید و البته در آن می‌توانید از ازدحام مناطق گردشگر خیز دور بمانید. زندگی در کلبه‌های ساحلی نیز خاطره خوبی برای شما خواهد بود و البته این کلبه‌ها نیز راحت هستند و بدون شک از حضور در آن‌ها لذت خواهید برد. شاید یکی از اصلی‌ترین تفریح‌های گردشگران در این منطقه، سفر با یک قایق است که از طریق آن می‌‌توانند به تماشای بازی دلفین‌ها بنشینند. البته تماشای ماهیگیران در دریا نیز خالی از لطف نیست. بعد از قدم زدن در سواحل زیبای این نقطه و کنجکاوی روی صخره‌های سنگی، می‌توانید به جزیره زیبای پروانه‌ها بروید که در این بخش نیز می‌‌توانید یکی از روز‌های خاطره انگیز زندگی خود را رقم بزنید. بعد از ظهر‌ها نیز می‌توانید در رستوران‌های کوچک ساحلی بنشینید و از ماهی‌های تازه به همراه نوشیدنی و موسیقی زنده لذت ببرید. تنها فرودگاه این منطقه در Goa با فاصله ۶۵ کیلومتری قرار گرفته که شما در هر زمانی از سال می‌‌توانید به این منطقه سفر کنید اما بهتر است ماه دسامبر تا فوریه از رفتن به Palolem اجتناب کنید. نظر شما در خصوص این سواحل زیبا چیست و کدام یک را برای سفر‌های عاشقانه خود انتخاب می‌کنید؟ منبع: Travelvivi

مطالب مرتبط:

دیدگاه