۶ مکان فوق‌العاده برای ماهیگیری

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور چهار شنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
۶ مکان فوق‌العاده برای ماهیگیری

بدون شک ماهیگیری تفریحی جالب و دوست داشتنی است که در ابتدا شکل و شمایل دیگری نسبت به امروز داشت. سال‌ها پیش مردم تنها برای رفع نیاز‌های غذایی خود ماهیگیری می‌کردند ولی امروزه در کنار این موضوع، ماهیگیری تبدیل به یک سرگرمی شده است که البته در بخش‌های مختلف جهان انجام می‌شود. در نقاط مختلف جهان ماهیگیران بسیار خبره‌ای وجود دارند که به‌صورت حرفه‌ای این کار را به‌عنوان شغل دنبال می‌کنند در مقابل افراد زیادی هم از طریق قایق‌های عادی و به‌صورت کلاسیک اقدام به ماهیگیری می‌کنند که بیشتر جنبه تفریحی دارد. با کجارو همراه باشید تا مکان‌های زیبای دنیا که جان می‌دهند برای ماهیگیری را معرفی کنیم.

ویتنام

ماهی‌گیری ویتنام ویتنام مکانی عالی برای ماهیگیری به‌صورت غیر حرفه‌ای است. در سواحل ویتنام می‌‌توانید ماهی‌های مختلفی نظیر تُن، Sole، هالیبوت و ماهی خال مخالی (Mackerel) صید کنید. یکی از غنی‌ترین مناطق برای ماهیگیری نیز بین استان‌های Kwun Ngai و Binh Thuan واقع شده است. بسیاری از ماهی‌های دریایی در جزیره Condal هستند. علاوه بر این، می‌توانید ماهی‌های آب شیرین را در رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، استخر‌های طبیعی و مصنوعی و حتی شالیزار‌ها بیابید. صاحبان این شالیزار‌ها نیز اغلب امتیازاتی برای ماهیگیران در نظر می‌گیرند و برای مثال می‌‌توانید با پرداخت ساعتی ۱ دلار، در این شالیزارها ماهیگیری کنید. در برخی از این مکان‌ها می‌توانید در هر ساعت حدود ۱۰ کیلو ماهی بگیرید. ماهیگیری در کنار سواحل دریا اغلب هزینه کمتری برای‌تان خواهد داشت و از میان آن‌ها می‌توان به مزارع غذاهای دریایی، مکان‌های دارای مروارید و بخش‌های نظامی اشاره کرد.

مصر

ماهیگیری در مصر مصر از مکان‌های خاص برای ماهیگیری است که می‌‌توانید در آن میزان زیادی ماهی صید کنید. ماهیگیری در این کشور، انتخاب مناسبی برای استراحت است. یک روز ماهیگیری در دریا سرخ می‌تواند احساسات مثبت زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد و این موضوع زمانی بسیار برجسته خواهد بود که با همسر و فرزندان خود به این سفر رفته باشید. حین ماهیگیری می‌توانید از قایق‌های بادی راحت، فرصت‌های فوق‌العاده برای غواصی، صخره‌های زیبا و چشم‌اندازهای فوق‌العاده نهایت لذت را ببرید. البته ملاقات با دلفین‌ها در این دریا نیز موضوع شگفت انگیزی است و حضور آن‌ها در کنارتان می‌‌تواند حس و حال خوبی را ایجاد کند. ماهی‌های دریای سرخ، چندان گوشتی نیستند اما اغلب مزه‌ی بسیار خوبی دارند. می‌‌توانید هر روز از این ماهی‌ها میل کنید و از آن‌ها خسته نشوند. اما از آن‌جایی که آب این دریا بسیار شور است، ماهی‌ها نیز عضلانی و پرانرژی هستند.

ایسلند

ماهیگیری در آیسلند ایسلند کشوری است که ماهیگیری در آن بسیار جالب و خاطره‌انگیز است. در این کشور شاهد یخچال‌های طبیعی هستیم که وجود کوه‌ها و آتشفشان‌ها نیز بر زیبایی‌های این منطقه می‌افزاید. در بهار نیز باید منتظر هوای گرم باشید که با آبشار‌های زیبای این فصل، مناظر فوق‌العاده‌ای خلق می‌کند. در فصل تابستان، این رودخانه‌ها در بالای کوه، تبدیل به مکانی عالی برای تخم‌ریزی ماهی آزاد می‌شوند. ایسلند یکی از مراکز مهم دنیا در زمینه ماهیگیری ورزشی است. در این منطقه ماهی‌ها از آب بیرون می‌پرند و تحرک بسیار زیادی دارند که باید برای صید آن‌ها فردی شاداب و پرهیجان باشید. ماهیگیری در ایسلند می‌تواند به‌دلیل جریانات خلیجی بسیار جذاب باشد و آب و هوا نیز بسیار متعادل‌تر از حد تصورتان است. البته همین هوای گرم نیز یکی از دلایل وجود ماهی‌های زیاد در این منطقه است. یکی از ویژگی‌های این بخش برای ماهیگیران، وجود محل‌های اقامتی و پذیرایی است که تمام این موارد می‌توانند تجربه خوبی را برای ماهیگران رقم بزنند.

تونس

ماهیگیری در تونس در سفر خود به تونس که در شمال آفریقا واقع شده است، می‌‌‌توانید تجربه‌ی ماهیگیری بی‌نظیری داشته باشید و مناظر طبیعی نیز این لذت را دوچندان می‌کنند. برای مثال ماهیگیری در سواحل تونس و به‌خصوص جزیره Djerba در خلیج Gabes می‌تواند بسیار جذاب باشد. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که در مکان‌هایی نظیر Bizerte و Tabarka نیز فعالیت استخراج در جریان است. شاید بتوان گفت ماهیگیری در تونس به سه شکل رواج دارد. برای گرفتن ماهی آبی رنگ باید بعد از غروب آفتاب و زمانی که نور فانوس‌های دریایی، دریا را روشن می‌کند وارد عمل شوید. در این حین قادر خواهید بود تا ماهی‌هایی روغنی نظیر ساردین، آنچووی، ماهی اسقومری، تن و تن بونیتو صید کنید. نوع دیگر ماهیگیری در تونس، گرفتن ماهی سفید در آب‌های ساحلی است که در این حین نیز می‌‌توانید ماهی هامور، ماهی سیم و ماهی کفال قرمز صید کنید. نوع سوم از ماهیگیری در تونس نیز از طریق حرکت سریع در دریا برای گرفتن اسکوئیدصورت می‌گیرد.

فنلاند

ماهیگیری در فنلاند در فنلاند می‌توانید انواع مختلف ماهی بگیرید که از لحاظ اندازه متفاوت هستند. علاوه بر این در فنلاند قادر خواهید بود تا در کنار ماهیگیری، از مناظر زیبای طبیعت نیز مانند جزایر منحصربه‌فرد، رودخانه‌های جاری، رنگ آبی دریا لذت ببرید. تمام این‌ها سفرتان به فنلاند را خاطره‌انگیز خواهند کرد. هرچقدر هم که تازه‌کار باشید، در فنلاند می‌‌توانید ماهی‌های خوبی بگیرید. البته این کشور امکانات مناسبی را نیز در اختیار ماهیگیران قرار می‌دهد که برای مثال از طریق آن می‌‌توانند به‌صورت فردی به ماهیگیری بروند یا از مربیان این حوزه در خصوص شیوه ماهیگیری و بهترین مکان‌ها برای این کار آموزش ببینند. بدون شک هیچ غذایی برای شام، خوشمزه‌تر از ماهی‌ای که خودتان گرفته و پخته‌اید نخواهد بود. برای ماهیگیری در فنلاند ۱۸۷،۸۸۸ دریاچه و ۱۱۰۰ کیلومتر خط ساحلی در اختیار دارید که مکان‌هایی بسیار عالی برای ماهیگیری به حساب می‌آیند.

سوئد

ماهیگری در سوئد شمال تا جنوب کشور سوئد حدود ۱۶۰۰ کیلومتر است که در این فاصله، آب و هوای متفاوتی وجود دارد و بدون شک ماهیگیران، می‌توانند ماهی‌های متفاوتی را نیز پیدا کنند. انواع ماهی‌های صید شده، می‌توانند بر اساس فصل‌ها و شیوه ماهیگیری متفاوت باشند. ماهیگیری در سوئد به‌دلیل محیط زیست تمیز، طبیعت زیبا و گیاهان و جانواران متفاوت یکی از لذت‌بخش‌ترین کار‌ها است. البته می‌‌توانید با کمک نقشه، بهترین مکان برای ماهیگیری را در این کشور بیابید. ماهیگیری در قایق‌های عادی، متداول‌ترین روش ماهیگیری در سوئد است. می‌توانید یک قایق موتوری یا پارویی کرایه کنید و به کمک آن‌ها در نقاط مختلف تردد کنید. با کمک قایق می‌‌توانید ماهی‌هایی بزرگ نظیر پایک، سوف، قزل‌آلا  و سالمون صید کنید. به نظر شما چه نقاطی از ایران یا جان برای ماهیگیری مناسب هستند؟ منبع: Travelvivi

مطالب مرتبط:

دیدگاه