پیش‌بینی وزش باد شدید در تهران و کاهش دما از شنبه

مینا داودی
مینا داودی پنجشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
پیش‌بینی وزش باد شدید در تهران و کاهش دما از شنبه
دیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به وقوع وزش باد و بارش پراکنده روزهای پنج‌شنبه و جمعه در سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال شرق کشور، از ۶ درجه کاهش دما در برخی استان‌ها از روز شنبه خبر داد.
وی افزود: برای استان تهران وزش باد شدید در روز پنج‌شنبه پیش‌بینی شده است. احد وظیفه با اشاره به اینکه بررسی داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور است، گفت:
امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی مناطق شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه این موج روز پنج‌شنبه در سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال شرق کشور فعال خواهد بود، افزود:
از بعدازظهر روز جمعه با تقویت جریان‌های شمالی و گذر موج بعدی تراز میانی، در شمال غرب، برخی مناطق غرب، ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه انتظار می‌رود با ورود این موج از شنبه در مناطق ساحلی دریای خزر و استان اردبیل و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی کاهش دمای هوا بین ۳ تا ۶ درجه سلسیوس در روزهای شنبه و یکشنبه کاهش یابد، اظهار کرد:
در این مدت ارتفاعات شمالی البرز و استان اردبیل در برخی ساعات به ویژه در جاده‌های کوهستانی مه‌آلود خواهد بود. همچنین طی امروز و فردا در برخی استان‌های هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه در ادامه در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت:
آسمان تهران امروز کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد، در ارتفاعات بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای ۲۷ و ۱۷ درجه سانتیگراد است. همچنین آسمان این استان در روز پنج‌شنبه صاف، در پاره‌ای نقاط افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و در روز جمعه صاف، اوایل شب افزایش ابر، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۶ و ۱۶ و ۲۶ و ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.
منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه