افزایش ابر و رگبار در جنوب شرقی و کاهش دما در سواحل غربی کشور

مینا داودی
مینا داودی دوشنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
افزایش ابر و رگبار در جنوب شرقی و کاهش دما در سواحل غربی کشور
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به کاهش دما در سواحل غربی کشور و مواج شدن دریای خزر از سه‌شنبه، از افزایش ابر و رگبار پراکنده در جنوب شرق کشور خبر داد.
احد وظیفه، با بیان اینکه آخرین نقشه‌های هواشناسی برای روز دوشنبه جوی نسبتا پایدار در غالب مناطق کشور را نشان می دهند، گفت:
از روز سه‌شنبه، ۲۱ مهر با نفوذ جریانات شمالی در دریای خزر افزایش ابر، بارندگی، مواج شدن دریا و کاهش دما بخصوص در سواحل غربی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.
وی در ادامه اظهار کرد:
در روز چهارشنبه با گذر امواج کوتاه تراز میانی جو از سمت شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در پاره‌ای نقاط با رعد و برق و وزش باد در مناطق مذکور رخ خواهد داد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور افزود:
در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ساعت بعدازظهر با توجه به جریانات گرم و مرطوب جنوبی سطوح پایین جو و همراهی آن با ناوه تراز میانی جو در جنوب شرق کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد.
وظیه در ادامه با اشاره به هوای استان تهران گفت:
آسمان تهران امروز صاف با بیشینه و کمینه دمای ۲۷ و ۱۶ درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روز سه‌شنبه، صاف، در بعدازظهر رشد ابر، در ارتفاعات گاهی وزش باد و در روز چهارشنبه، قسمتی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۸ و ۱۷ و ۲۷ و ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.
منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه