چرا کانادا یکی از بهترین گزینه‌ها برای ادامه تحصیل است؟

زهره صمیمی
زهره صمیمی دوشنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰
چرا کانادا یکی از بهترین گزینه‌ها برای ادامه تحصیل است؟

وقتی به کانادا فکر می‌کنید شاید تصویر زیبایی های کارت پستالی آن در ذهن شما تداعی شود- دشت‌های پهناور، کوه‌های زیبا، جنگل‌های بکر و دست نخورده و دریاچه‌های آرام و خیال‌انگیز. شاید اصلا به ذهنتان هم خطور نکند که کانادا یک کشور مدرن، پیشرفته، باز و دارای فرهنگ‌های چندگانه است با دو زبان رسمی، انگلیسی و فرانسه. زندگی در این کشور از خیلی جهات شبیه زندگی در دیگر کشورهای غربی است، با‌‌این حال در زندگی روزانه ابعادی وجود دارد که به فرهنگ خود ما بستگی دارد و منحصر به فرد است. با کجارو همراه باشید تا به شما دورنمایی از کشور کانادا و فراز و نشیب‌های زندگی دانشجویی را نشان دهیم.

مقاله مرتبط:

چرا کانادا؟ شاید شنیدن دلایل مختلفی که افراد مختلف این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، برایتان جالب باشد. در ادامه چندین بعد مختلف از مزایای ادامه تحصیل در کانادا را شرح می‌دهیم.

مدارک تحصیلی معتبر در سراسر دنیا

تحصیل در کانادا

استانداردهای بالای دانشگاهی در کانادا و کنترل کیفیت آموزشی دقیق به این معناست که شما از یک آموزش با کیفیت برخوردار می‌شوید که درهای زیادی را به روی شما در آینده می‌گشاید و فرصت‌های ناب شغلی رادر دراز مدت برایتان به ارمغان می‌آورد. مدرکی که از موسسات معتبر این کشور دریافت کرده باشید، دیپلم یا هر گواهی تحصیلی، در ایالات متحد آمریکا و سایر کشورهای مشترک‌المنافع معادل‌سازی می‌شود و معتبر است.

آموزش مقرون به صرفه

تحصیل در کانادا کیفیت آموزش و استانداردهای بالای زندگی در کانادا این کشور را در زمره بهترین کشورهای دنیا قرار داده است، اما با این وجود هزینه زندگی و شهریه برای دانشجویان بین‌الملل در مقایسه با کشورهای دیگری مثل آمریکا و انگلستان پایینتر است. به همین دلیل دانشجویان متقاضی تحصیل در کالج یا دانشگاه این کشوررا ترجیح می‌دهند.

جامعه‌ای با تنوع فرهنگی گوناگون

تحصیل در کانادا

تقریبا مردمانی از تمامی نژادها و فرهنگ‌ها در کانادا زندگی می‌کنند، پس یافتن غذاها و سرگرمیها و جشن‌های مختص فرهنگ‌های خاص در این کشور کار سختی نیست. در واقع، مشاور تحصیلی شما می‌تواند شما را با جوامع و انجمن‌های مربوط به فرهنگ و ملیت‌تان آشنا کند.

جامعه‌ای امن و سالم

تحصیل در کانادا

شاید به گوشتان خورده باشد که کانادا محیطی امن و سالم است اما شاید ندانید که هر ساله از سوی سازمان ملل به عنوان بهترین مکان در دنیا برای زندگی انتخاب می‌شود. به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل در کانادا از همان آزادی که سایر شهروندان کانادایی از آن برخوردار هستند، برخوردار خواهید بود- و از زندگی در کشوری که در آن احترام به حقوق انسانی، برابری، و ثبات و صلح‌ برقرار است لذت خواهید برد.

آموزش زبان در سطح مطرح جهانی

تحصیل در کانادا آیا می‌دانستید که کانادا یک کشور دو زبانه است و به عنوان بهترین کشور در زمینه آموزش زبان شهرت دارد؟ با ادامه تحصیل در این کشور می‌توانید به راحتی دانش زبانی خود را در یکی از دو زبان فرانسه و انگلیسی بالا ببرید چون این دو زبان زبانهای اصلی و رسمی کانادا هستند.

زندگی در محیط دانشجویی جذاب

Canada Day Celebration

محیط‌های دانشگاهی در کانادا نه تنها با آخرین امکانات آموزشی تجهیز شده‌اند بلکه امکانات پیشرفته بسیاری نیز دارد. از امکانات ورزشی گرفته تا کنسرت‌های متععد و نمایشگاه‌های هنری، همچنین موسسات آموزشی کانادا فرصت‌های بی‌شماری برای یادگیری و پر کردن اوقات فراغت در اختیار شما قرار می‌دهد. به علاوه فرصت‌های باورنکردنی برای دیدار با افرادی با سطح فکری مشابه خود و کسب تجربه‌های با ارزش از طریق انجمن‌های دانشجویی، رادیو، روزنامه‌ها و کسب و کار در اختیار شما قرار داده می‌شود.

تحصیل در کانادا

امکان مهاجرت

آیا می‌دانستید که بسیاری از دانشجویان بین‌الملل که موفق به کسب مدرک از موسسات کانادایی شده‌اند یا تجربه کاری در کانادا دارند، بدون اینکه لازم باشد خاک کانادا را ترک کنند می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند؟ برای اطلاعات بیشتر در خصوص امکان مهاجرت به کانادا در حین تحصیل از سایت اداره مهاجرت دیدن فرمایید.

مهاجرت

منبع :CIC

مطالب مرتبط:

دیدگاه