آلمانی‌ها میدان نقش‌جهان را محکم می‌کنند

مینا داودی
مینا داودی پنجشنبه، ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
آلمانی‌ها میدان نقش‌جهان را محکم می‌کنند

بر اساس گزارش مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، میدان نقش‌جهان اصفهان توسط آلمانی‌ها ترمیم خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:

با هماهنگی استانداری و سازمان میراث فرهنگی، یک هیئت آلمانی استحکام‌بخشی میدان نقش‌جهان را بر عهده می‌گیرد.

فریدون الهیاری با اشاره به اینکه میدان امام (ره) نگین جهان محسوب می‌شود، اظهار کرد:

باوجود حواشی و مشکلاتی که درباره میدان امام (ره) وجود دارد، اتفاقات خوبی برای این بنای ارزشمند در راه است.

وی با بیان اینکه مسئله استحکام‌بخشی این میدان یک پروژه جهانی است، افزود:

مقرر شده با هماهنگی استانداری اصفهان و سازمان میراث فرهنگی یک هیئت آلمانی استحکام بخشی این بنا را بر عهده بگیرد و عقد قرارداد با این هیئت به زودی انجام می‌شود.

  مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد:

هم‌چنین استادان قلم‌زنی اصفهان تصمیم گرفتند که یک اثر ارزشمند با موضوع کعبه و مکه با توجه به فاجعه منا قلم‌زنی کنند که این موضوع نیز در دست بررسی است.

الهیاری با اشاره به ثبت جهانی اصفهان به عنوان شهر صنایع دستی گفت:

اداره کل میراث فرهنگی اصفهان از سال گذشته برای ثبت جهانی این شهر تلاش کرد و معرفی اصفهان به عنوان شهر صنایع دستی یک هویت و نماد جدید برای این شهر است که نیازمند برنامه‌ریزی برای استفاده از این فرصت است.

وی با اشاره به ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی در ارگ جهان‌نما خاطرنشان کرد:

یکی از بوستان‌های اصفهان به نام صنایع دستی نام‌گذاری خواهد شد و علاوه بر این جشن انتخاب شهر اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی با حضور رییس آسیا و اقیانوسیه اتحادیه صنایع دستی، رییس سازمان میراث فرهنگی کشور و سفرای کشورهای مختلف برای اعطای لوح و اعتبارنامه ثبت جهانی شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان با داشتن بیش از ۱۹۶ رشته صنایع دستی، دو سوم صنایع دستی کشور و یک سوم صنایع دستی کل جهان را در اختیار دارد، بیان کرد:

اصفهان نخستین شهر کشور است که به عنوان شهر صنایع دستی به ثبت رسیده و در سال ۲۰۱۵ شورای جهانی ثبت صنایع دستی دو شهر اصفهان و تبریز را به ترتیب در زمینه صنایع دستی و بافت فرش به ثبت رساند.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه