سفر به هلند؛ سرزمین گل‌ لاله

سعیده واقعی
سعیده واقعی چهار شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰
سفر به هلند؛ سرزمین گل‌ لاله

هلند، کشوری کوچک که به طبیعت منحصر به فرد خود می‎‌بالد. طبیعت بهاری، مناظر بدیع، چشم‌انداز آسیاب‌های بادی، دشت‎‌های پر از گل‌های رنگارنگ همه نشانی از ورود به اقلیمی آرامش‌بخش دارند. اگر تنها نامی از این سرزمین شنیده‌اید، با کجارو همراه باشید تا با جلوه‌ها و فرهنگ مردم هلند آشنا شوید.

دشت لاله هلند

سفر به هلند برابر با ماجراجویی است. برای داشتن یک زندگی فارغ از تبعیض و تعصب باید به این کشور سفر کنید. در این سرزمین که گاهی پادشاهی هلند نامیده می‌شود (اما نام رسمی کشور هنوز هلند است)، بردباری و مدارا واکنش مردم به بسیاری از مسائل است که در دیگر نقاط جهان پذیرفته شده نیستند. مردم هلند هم آزادی و صداقت را ویژگی اصلی خود می‌دانند که سبب مدارا با مسائل بسیاری شده است. آزادی والاترین ارزش در نظر مردم هلند بوده و به همین دلیل مشتاق میزبانی نمایندگانی از کشورهای مختلف با وجود شرایط خشونت‏‌آمیز هستند. بارش باران در هلند امری عادی است. هر زمانی به این کشور در اروپای غربی بروید که در میان رودخانه‌‏های راین، میوز، و شلده واقع شده، همیشه شاهد باران خواهید بود. البته نبود آفتاب با بارش رنگ‌ها روی زمین جبران می‌شود؛ هیچ جای تعجب نیست که هلند کشور گل‏‌ها نامیده شده است. در ماه آوریل دشت‌ها پوشیده از گل‏های نرگس زرد  و ماه مه بهترین زمان برای شکفتن گل‏‌های لاله است. دشت‏‌های بی‌انتها و گل‏‌های به رنگ زرد، بنفش و قرمز مخملی به نماد سرزمین هلند تبدیل شده‌اند.

سرزمین گل‌های لاله

یکی از معروف‌ترین پارک‌های هلند به نام کوکنهوف هر ساله نمایشگاه‎های منحصربه فردی از گل‌های بهاره برگزار می‎کند. در این باغ بهاری بیش از ۷ میلیون پیاز گل و ۸۰۰ گونه‎‌‌ی گل لاله وجود دارد. علاوه بر وجود فضای وسیع ۳۲ هکتاری از گل‌های کاشته شده و باغ‌های گوناگون، نمایشگاه‌های گل و گیاه، آثار هنری و برنامه‌های جذاب در پارک کوکنهوف برگزار می‌شود. تجربه‌ای منحصر به فرد و فراموش‌نشدنی!

باغ کوکنهوف هلند

کرانه‏‌های وسیع این سرزمین زیبا در آثار نقاش‌های بزرگ مانند رامبرانت، فرمیر و ون گوک به تصویر کشیده شده است. در بسیاری از مناظر آسیاب‌های بادی را خواهید دید که حتی بعضی از آنها در حال فعالیت‌ هستند. طبیعت شگفت‏‌انگیز استان شمالی فریسلاند به دلیل داشتن هتل‏‌های دریایی، جنگل‌‏های کاج و دریاچه‌‏های بکر مشهور است.

آسیاب بادی هلند

جزایر آنتیل و آروبا هم بخشی از پادشاهی هلند و مناطق ویژه محسوب می‌‏شوند. اگر مایل به گرفتن حمام آفتاب در ساحلی زیبا با شن‏های سفید در سرتاسر سال هستید، حتما به این جزایر سفر کنید. جزایر آنتیل به دلیل تنوع بسیار مشهور هستند. در اینجا برای هر سلیقه‏‎ای یک پکیج تور مسافرتی پیدا می‌شود. این هتل‌ها در میان افرادی که سفر تعطیلاتی آرام برای خانواده را دوست دارند و همچنین کسانی که به شیرجه، موج سواری و حتی شب‏‌نشینی علاقمند هستند شهرت دارد. جزیره‌ی آروبا به لاس وگاسِ دریای کارائیب مشهور بوده و در اینجا باید منتظر شب‌نشینی‌های پرشوری باشید. اگر گستره انتخاب وسیع‏‌تری می‌خواهید از هتل‏‌های بزرگ شمال در اورنجستاد بین سواحل درویف و پالم دیدن کنید.

جزیره آروبا

البته بیشتر توریست‌ها جذب شهرهای بی‏‌نهایت زیبای هلند می‌‏شوند که ساختمان‌‏های قرون وسطایی در میان آسمان‏خراش‏‌های امروزی لانه کرده اند. برجسته‏‌ترین نماد چنین تلفیقی از ساختمان‎‌های جدید و قدیمی پایتخت کشور، یعنی آمستردام است. پیاده‌روی‌های خسته‌کننده در اینجا با تفریحات آبی جذاب جایگزین می‌‏شود. بیش از ۶۰۰ کانال در سرتاسر شهر وجود دارد که به شما امکان کاوش در بسیاری از جاذبه‏‌های آمستردام، دیدن زیباترین پل‏‎ها و  لمس روح این شهر مسحورکننده را می‏‌دهد.

آمستردام هلند

دومین شهر بزرگ هلند رتردام است که بزرگترین بندر اروپا به شمار می‏‌آید. رتردام که در ابتدا روستایی برای ماهیگیری بود، اکنون مدرن‌ترین شهر هلند است.متأسفانه، طی جنگ جهانی دوم این شهر به شدت صدمه دید. در حال حاضر، معماری منحصر به فرد این شهر، توریست‌ها را به دوچرخه‌سواری در خیابان‌ها و تماشای جلوه‌ها ترغیب می‌کند. بهترین مکان برای قدم زدن منطقه‌ی دلف شاون است که خیابان‏‌های باریک و قدیمی در آن حفظ شده اند. دیدن از موزه‌‌ی تاریخی را فراموش نکنید. این موزه در کاخ بویمانس فان بنینگن واقع شده و آثاری از هنرمندان اهل فلاندرز را به نمایش می‌گذارد. کلیسای جامع سنت لونتسکرک که در مقابل آن می‌توانید یادمان اراسموس را ببینید و عمارت شهرداری از دیگر مکان‌های دیدنی شهر رتردام هستند. لاهه، پایتخت اداری هلند دارای اهمیت بین‌‏المللی است. در این شهر محاکمات دادگاه جهانی برگزار می‌‏شود. در کنار ساختمان دادگاه می‏‎توانید ساختمان ردرزال (دیوان محاکمات)، زندان جواجن‌پورت (اکنون موزه‏ است)، قصر مائریتشویس که دارای مجموعه‌‏ای غنی از آثار هنرمندان هلندی بوده، عمارت قدیمی شهرداری به سبک گوتیک و کلیسای گروت کرک را ببینید. در تابستان نیز از کاخ نوردیند دیدن کنید که محل اقامت کنونی ملکه بئاتریس اورانژ است.

لاهه، پایتخت اداری هلند

به هر شهری که بروید، اوترخت، ماستریخت، خرونینگن، یا هر شهر دیگری با آثار تاریخی، قلعه‎‏های قرون وسطایی و کلیساهای جامع روبرو خواهید شد. اگر از شلوغی شهر، جمعیت توریست‌ها و دیدن یادمان‌های بی‌شمار شهر خسته شدید از جزایر فریزین غربی دیدن کنید که به نام پادشاهی آویان نیز شناخته می‌‏شود. در ماه ژوئن مسابقه‎‏ی کرجی‌رانی در آنجا برگزار شده و در بقیه‏‌ی سال جو حاکم آرام و ساکن است. البته غیر از جزیره‏‌ی ترخلینگ که بدترین مکان برای تفریح شناخته شده است.

سفالینه های شهر دلفت

پیش از ترک این کشور، برای یادگاری از این سرزمین آزادی دوست سوغات‎هایی مانند سفالینه‌های سفید و آبی مشهور شهر دلفت، کفش‌های چوبی یا لباسهای کنفی تهیه کنید. همچنین خرید شکلات‏‌های خوشمزه و البته پنیر معروف هلندی را فراموش نکنید. طعم این پنیرها در خانه شما را به یاد سفر فراموش نشدنی پادشاهی هلند خواهد انداخت.

مطالب مرتبط:

منبع travelvivi

دیدگاه