بازدید از لوکیشن‌های فیلم Spectre و همسفر شدن با مأمور 007

مریم اصلانی
مریم اصلانی شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۵
بازدید از لوکیشن‌های فیلم Spectre و همسفر شدن با مأمور 007
جیمز باند، شخصیتی تخیلی و شناخته‌شده است که تا کنون توسط بازیگران مختلفی، مهمان پرده‌ی نقره‌ای سینماها بوده است. مجموعه فیلم‌های جیمز باند در شمار پرفروش‌ترین فیلم‌های دنباله‌دار جهان، جایگاهی خاص را به خود اختصاص داده‌اند. به‌تازگی جدیدترین فیلم جیمز باند "Spectre"، روانه‌ی سالن‌های سینما شده است. فیلمی که با بودجه‌ای ۳۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است و به نظر می‌رسد که به فروشی جالب‌توجه دست پیدا خواهد کرد. در ادامه همراه ما باشید تا در گشت‌وگذاری متفاوت و همراه با این مأمور کارکشته، به شماری از لوکیشن‌های این فیلم سر بزنیم.
جیمز باند نام شخصیتی است که در سال ۱۹۵۳ توسط نویسنده‌ی فقید انگلیسی یان فلمینگ (Ian Fleming) و در قالب ۱۲ داستان بلند و ۲ داستان کوتاه، پا به عرصه‌ی وجود گذاشت. از زمان مرگ فلمینگ در سال ۱۹۶۴ تا کنون ۸ نویسنده‌ی دیگر راه او را دنبال کرده و فرصت ماجراجویی‌های بیشتری را برای این مأمور سرویس مخفی انگلستان MI6، رقم زده‌اند. 6 بازیگر ایفا کننده نقش جیمز باند اما دیگربار باند بازگشته است؛ بله، یکی از محبوب‌ترین جاسوس‌های بین‌المللی جهان که ماجراجویی‌هایش تاکنون بسیاری را مجذوب خود کرده، وارد ماجرایی پرکشمکش شده و از نو بیننده را مجذوب مهارت‌های خود می‌کند. دَنیل کریگ (Daniel Craig)، در چهارمین نقش‌آفرینی خود در قالب شخصیت جیمز باند، به گوشه و کنار جهان سفر کرده و بازهم همچون گذشته، سعی در نجات جهان دارد. دنیل کریگ این بار شهرهای اصلی که لوکیشن سفر پر ماجرای مأمور 007 هستند، در کشورهای همچون اتریش، مکزیک، مراکش، ایتالیا و مثل همیشه انگلستان واقع شده‌اند. لوکیشن‌های جیمز باند به همین مناسبت ما نیز قدم‌به‌قدم این جاسوس کارکشته را تعقیب کرده و همراه با عوامل فیلم‌ساز اندکی بیشتر با حال و هوای لوکیشن‌های این فیلم آشنا می‌شویم. به‌علاوه شماری از نقاط تماشایی این کشورها را نیز که برای گردشگران مجذوب‌کننده هستند، به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

اتریشلوکیشن‌های فیلمبرداری آخرین فیلم جیمز باند در اتریش

تیرول (Tyrol)، یکی از ایالت‌های کشور اتریش است که از دو بخش تشکیل شده، یکی ناحیه‌ای وسیع  که تیرول شمالی خوانده شده و دیگری بخشی کوچک که تیرول شرقی نامیده می‌شود. شهر اوبرتیلیاک (Obertilliach) در تیرول شرقی و در ارتفاعات دره‌ی رودخانه‌ی «گِیل» (Gail) واقع شده، یکی از لوکیشن‌های اصلی فیلم‌برداری در این کشور بود. این شهر بیش از هر چیز دیگر به خاطر مسیرهای زیبای راهپیمایی در فصل تابستان و مسیرهای اسکی زمستانی خود، به شهرت رسیده است. لوکیشن‌های فیلمبرداری آخرین فیلم جیمز باند در اتریش لوکیشن‌های فیلمبرداری آخرین فیلم جیمز باند در اتریش لوکیشن‌های فیلمبرداری آخرین فیلم جیمز باند در اتریش لوکیشن‌های فیلمبرداری آخرین فیلم جیمز باند در اتریش کریستوف والتز (Christoph Waltz)، بازیگر اتریشی- آلمانی پیش‌تر اعلام کرده بود که به او پیشنهاد شده در این فیلم و در نقش شخصیتی به نام فرانز اوبرهاوزِر (Franz Oberhauser)، بازی کند. فردی مرموز که ارتباطاتی پیچیده با گذشته‌ی مأمور 007 دارد. سکانس‌هایی از فیلم با حضور او که در این ناحیه فیلمبرداری شدند. کریستوف والتز البته بعدا مشخص شد که والتز درواقع در نقش شخصیت انتقام‌جوی ارنست استاورو بلوفلد (Ernst Stavro Blofeld)، رئیس مطرود تشکیلات اسپکتر یا شبح (Spectre) ایفای نقش نموده است. لوکیشن‌های فیلمبرداری آخرین فیلم جیمز باند در اتریش لوکیشن‌های فیلمبرداری آخرین فیلم جیمز باند در اتریش لوکیشن فیلمبرداری فیلم اسپکتر در اتریش لوکیشن‌های فیلمبرداری آخرین فیلم جیمز باند در اتریش لوکیشن فیلمبرداری فیلم اسپکتر در اتریش البته اوبرتیلیاک، تنها لوکیشن فیلم‌برداری در اتریش نبود. گروه فیلم‌ساز تصمیم گرفتند بخش‌های بیش‌تری از صحنه‌های پر زدوخورد و تیراندازی جدیدترین فیلم جیمز باند را، در میان مناظر برفی باشکوه کشور اتریش فیلم‌برداری کنند. این صحنه‌ها بیشتر در زِلدن (Solden) گرفته شد. لوکیشن فیلمبرداری فیلم اسپکتر در اتریشلوکیشن‌های فیلمبرداری آخرین فیلم جیمز باند در اتریش

بازیگر، دنیل کریگ (Daniel Craig) و کارگردان، سم مندس(Sam Mendes) سر صحنه‌ی فیلم‌برداری

تهیه کننده مایکل جی. ویلسون در این مورد می‌گوید:
این بار ما به دنبال چیزی فراتر از نشان دادن صرف ورزش‌های زمستانی بودیم. به همین دلیل صحنه‌های تعقیب و گریز پر هیجان‌تری را با استفاده از هواپیما طرح‌ریزی کردیم که بار اکشن و هیجانی فیلم را به مراتب بالاتر برده است.
در میان شکوه این مناظر برفی، چشم بیننده به‌سختی قادر به تمرکز روی صحنه‌های اکشن فیلم است. زلدن دارای سه کوهستان مرتفع بوده که ارتفاع هر سه بالای 3 هزار متر است. یکی کوهستان «شواتزِر اشناید» (Schwarze Schneide) که بر فراز یخچال «رِتِن‌باخ» (Rettenbach) قرار گرفته، دیگر قله‌ی "Tiefenbachkogl" که بر فراز یخچال «تیفِن‌باخ» سر به آسمان ساییده است و درنهایت کوهستان «گِسلاش‌کوگل» ( Gaislachkogl). لوکیشن فیلمبرداری فیلم اسپکتر در اتریش لوکیشن فیلمبرداری فیلم اسپکتر در اتریش هر کدام از این قلل، مسیرهای اسکی خاص خود را داشته که بر حسب مهارت اسکی بازان به صورت مجزا مشخص شده‌اند. همچنین بر فراز این قلل مرتفع، می‌توان شاهد چشم‌اندازی وسیع و ۳۶۰ درجه از کوهستان آلپ بود.لوکیشن فیلمبرداری فیلم اسپکتر در اتریش لوکیشن فیلمبرداری فیلم اسپکتر در اتریش از دیگر لوکیشن‌های فیلم‌برداری اسپکتر در اتریش می‌توان به جاده‌ی «Ötztal Glacier»، اقامتگاه زمستانی اِسکای، ایستگاه تله‌کابین، دهکده‌ای کوچک در نزدیک دریاچه‌ی «آلتوسی» (Altaussee)، رستوران آیس کیو (Ice Q) که در فیلم به‌عنوان لوکیشن کلینیک آلپاین هوفلر (Alpine Hoffler Klinik) مورداستفاده قرار گرفته است، اشاره کرد. لوکیشن فیلمبرداری فیلم اسپکتر در اتریش لوکیشن فیلمبرداری فیلم اسپکتر در اتریش لوکیشن فیلمبرداری فیلم اسپکتر در اتریش دریاچه‌ی زیبا و خوش‌منظره‌ی آلتوسی (Altaussee). این دریاچه از طرفی برای اسکی‌بازان جذاب است و از سوی دیگر امکانات مناسبی را برای گشت‌وگذار روی آب فراهم آورده است. به‌علاوه جاده‌های زیبای این ناحیه نیز برای عاشقان ماشین‌سواری، جذابیتی خاص دارد. لوکیشن فیلمبرداری فیلم اسپکتر در اتریش لوکیشن فیلمبرداری فیلم اسپکتر در اتریش اگر مایل باشید درست همان مسیر جیمز باند را طی کنید، بد نیست در هتل خانوادگی «Das Central» اقامت کنید. این هتل درست در قلب منطقه‌ی زلدن واقع شده و رستوران کوهستانی «آیس کیو» نیز که بخشی از لوکیشن‌های فیلم‌برداری اسپکتر بوده، درواقع قسمتی از همین هتل است. لوکیشن فیلمبرداری اسپکتر، جیمز باند

مکزیکو سیتیمکزیکو سیتی

صرف‌نظر از اینکه دست‌اندرکاران ساخت فیلم تماشایی اسپکتر، چگونه موفق شدند ازدحام و شلوغی مکزیکوسیتی را با صحنه‌های پر تب‌وتابی که مملو از تعقیب و گریز، انفجار و زدوخورد است، تلفیق نمایند؛ اما باید اذعان نمود که آن‌ها موفق شدند به صورتی قابل‌توجه و در لابه‌لای این تصاویر، این شهر  و مناظر آن را به‌خوبی به بیننده نشان دهند.مکزیکو سیتی البته این امر از هنر فیلم‌بردار کارکشته‌ی این فیلم «هویت ون هویتما» (Hoyte van Hoytema) سرچشمه گرفته است. این فیلم‌بردار ۴۴ ساله‌ی هلندی- سوئدی، پیش‌تر در فیلم‌برداری آثار شاخص دیگری همچون فیلم تحسین‌شده‌ی «بین ستاره‌ای» (Interstellar) کریستوفر نولان و «The Fighter» دیوید اُ راسل نیز حضور داشته است. کارگردان و فیلمبردار فیلم اسپکتر او در همکاری با مندس نیز تمام توان خود را به کار گرفته تا در عین نمایش باشکوه جذابیت‌های بصری فیلم‌های اکشن، نمای قابل‌توجهی را نیز از لوکیشن‌های فیلم‌برداری به بیننده نشان دهد. دنیل کریگ، بازیگر جمز باند سر صحنه اسپکتر در افتتاحیه باشکوه فیلم اسپکتر نیز، ما جیمز باند را در حالی می‌بینیم که مشغول عبور و پریدن از فراز پشت‌بام‌های میدان اصلی «زوکالو» (Zocalo) در مرکز شهر مکزیکوسیتی است، در حالی که یک هلیکوپتر نیز در آسمان مشغول تعقیب اوست. فیلم جیمز باندی اسپکتر همه چیز زیباتر می‌شود وقتی متوجه می‌شویم این تعقیب و گریز در زمان برگزاری کارناوال «روز مردگان» در جریان است. روزی که مردم در لباس‌های متنوع و با آرایش و ماسک‌های جالب‌توجه خود، این رویداد را جشن گرفته و همه‌جا غرق شلوغی و ازدحام و البته هیجان و شادمانی است. تعقیب و گریز جیمز باند در مکزیکو سیتی تعقیب و گریز جیمز باند در مکزیکو سیتی و درست در میانه‌ی این تابلوی پرنقش‌ونگار و البته طنین صدای رژه‌ای که در حال برگزاری است، ناگهان مأمور 007 را می‌بینیم که در حال تعقیب فردی به نام مارکو اسکیرا (Marco Sciarra) است. یکی از شخصیت‌های بدنهاد فیلم که بازیگر الساندرو کریمونا (Alessandro Cremona) نقش‌آفرینی او را بر عهده دارد. تعقیب و گریزی که حتی سوار بر هلیکوپتر و بر فراز آسمان نیز ادامه دارد. تعقیب و گریز جیمز باند در مکزیکو سیتیتعقیب و گریز جیمز باند در مکزیکو سیتیتعقیب و گریز جیمز باند در مکزیکو سیتی این افتتاحیه را شاید بتوان در شمار پرشورترین و البته حماسی‌ترین بخش‌های آغازین تاریخ فیلم‌های جیمز باند به شمار آورد،  به‌طوری‌که کارگردان سم مِندس در این مورد می‌گوید:
سازندگان فیلم در نظر داشتند این بار جیمز باند را در شلوغی فستیوال‌های باشکوه آمریکای لاتین وارد صحنه کنند.
spectre دیگر تهیه کننده‌ی فیلم، باربارا براکلی (Barbara Broccoli) اضافه می‌کند:
...و شاید در این میان نمونه‌هایی به وسعت شهر مکزیکوسیتی و البته فستیوالی به باشکوهی "رژه‌ی روز مردگان" انگشت شمار باشند. در واقع این فستیوال به ما نشان داد که می‌توان فیلم‌های جیمز باند را تا چه حد پرهیجان به تصویر کشید. در اینجا و در میان یکی از شلوغ‌ترین پایتخت‌های جهان، در وسعتی از رنگ، پایکوبی، موسیقی و اتمسفری شاد و پرتحرک، گروه فیلمبرداری موفق به ثبت سکانس‌هایی شدند که دهان بیننده را از تعجب باز کرده و او را غرق حیرت و شگفتی می‌کند.
تعقیب و گریز جیمز باند در مکزیکو سیتی تعقیب و گریز جیمز باند در مکزیکو سیتی تعقیب و گریز جیمز باند در مکزیکو سیتی در مجموع لوکیشن‌های اسپکتر در کشور مکزیک شامل این نقاط است: میدان تُلسا (Tolsa Square)، گرند هتل دِ سیوداد (Gran Hotel de Ciudad) و البته نماهای مختلفی از شهر مکزیکوسیتی. میدان زوکالو-مکزیکو سیتی

میدان شلوغ و پرازدحام زوکالو (Zocalo) در قلب شهر مکزیکوسیتی

میدان تُلسا- مکزیکو سیتی

میدان تُلسا (Tolsa Square)

گرن هتل د سیوداد مکزیکو

Gran Hotel De Ciudad Mexico

اگر شما هم دوست دارید هم‌سفر شدن با جیمز باند را تجربه کنید، شاید بد نباشد در زمان برگزاری فستیوال «دیا دِلوس موئِرتوس» (Dia de los Muertos) یا همان «رژه‌ی روز مردگان»، سری به این شهر زده و ردپای مأمور 007 را تعقیب کنید.

مراکشمراکش

کشور مراکش شاید بیش از هر چیز دیگر با یکی از خاطره‌انگیزترین فیلم‌های جهان در ذهن عاشقان دنیای سینما، جاودانه شده است. بله فیلم زیبای «کازابلانکا» اثر مایکل کورتیز و با هنرنمایی همفری بوگارت و اینگرید برگمن. فیلم کازابلانکا اما این تنها حضور دورنما و چشم‌انداز زیبای این کشور، در دنیای مجلل و باشکوه فیلم‌های مطرح هالیوودی نبوده است. آخرین درخشش مناظر این کشور را می‌توان در جدیدترین فیلم جیمز باند نیز مشاهده کرد. مأمور مخفی ما این بار در مسیر ماجراجویی‌های خطرناک خود به مراکش سفر کرد.مراکش در فیلم اسپکتر شاید برایتان جالب باشد که بدانید ساخت صحنه‌هایی که خیلی سریع از مقابل چشمان ما عبور می‌کنند، به زمانی بس طولانی و البته تحمل شرایط سخت محیطی نیازمندند. در فیلم اسپکتر نیز صحنه‌های تعقیب و گریز در بیابان، در فصل تابستان و طی یک فیلم‌برداری ۱۰ روزه در آفریقای شمالی، ضبط شدند. گرمای هوا در این منطقه به‌اندازه‌ای بالا است که گروه به‌صورت مدام نیازمند آب خنک بوده و دستگاه‌های خنک‌کننده نیز به‌صورت کامل در اختیار تیم فیلم‌ساز بودند. صحارا در مراکش سم مندس در توصیف این صحنه‌های دراماتیک چنین می‌گوید:
اگر شما به دنبال یک نمای وسیع، عظیم و البته خالی هستید، چه جایی بهتر از صحرا؟ اما در عین حال همین لوکیشن نیز جادویی هزار رنگ در خود دارد، هیچ بخش آن شبیه به دیگری نیست و سکوتی عمیق نیز در خود نهفته دارد.
چشم‌انداز مراکش این صحنه‌ها عمدتا در واحه‌‌ی بیابانی أرفود (Erfoud) و بیابان صحارا (صحرای بزرگ آفریقا) فیلم‌برداری شدند که در شرق کشور مراکش قرار گرفته است. أرفود در مراکش البته این منطقه چندان هم با دنیای فیلم‌های پر زرق‌وبرق هالیوودی غریبه نیست. پیش از این، عوامل دست‌اندرکار ساخت دو فیلم مطرح دیگر، یعنی مومیایی (۱۹۹۹) استیفن سامرز (Stephen Sommers) و شاهزاده‌ی ایرانی، شن‌های زمان (۲۰۱۰) مایک نیول (Mike Newell) نیز مهمان این ناحیه‌ی کویری و تلماسه‌های زیبای آن بوده‌اند. فیلم مومیایی شاهزاده ایرانی دیگر لوکیشن فیلم‌برداری اسپکتر در کشور مراکش، شهر مهم طنجیر یا «طنجة» (Tangier) است که در شمال این کشور و در نزدیکی ورودی غربی تنگه‌ی جبل‌الطارق واقع شده است. این شهر نیز از پیشینه‌ی تاریخی قابل‌توجهی برخوردار بوده، به طوری که گفته می‌شود بسیاری از تمدن‌ها و فرهنگ‌های این ناحیه که متعلق به دوران پیش از میلاد مسیح هستند، در اینجا پا گرفته‌اند. روزگاری بربرها بر این خطه حکومت کرده و بعدها اقوام فنیقی، آن را به‌عنوان پایگاه مهم تجاری خود مورداستفاده قرار دادند. طنجیر در مراکش طنجیر لوکیشن فیلمبرداری اسپکتر اما چندی پیش این شهر مهم، میزبان تیم سازنده‌ی اسپکتر بود. البته باید گفت که این اولین فیلم از مجموعه فیلم‌های جیمز باند نیست که در این شهر فیلم‌برداری شده است. پیش از این تیموتی دالتون، چهارمین ایفاگر نقش جیمز باند نیز با فیلم «روزهای روشن زندگی» ( The Living Daylights) در این منطقه حضور داشت. تیموتی دالتون در مراکش وجدا «وجدة» (Oujda) دیگر لوکیشن فیلم‌برداری، شهری است با تاریخچه‌ی غنی، هرچند گردشگران بیشتر اوقات ترجیح می‌دهند در این میان سری نیز به «مرزوگا» ( Merzouga) بزنند،  روستای کوچکی که جنوب شرقی مراکش و در فاصله‌ی ۵۰ کیلومتری شمال «وجدا» قرار داشته و به واسطه‌ی دورنمای وسیع و پرشکوه تلماسه‌های «عرق الشبي"  (Erg Chebbi)  به شهرت رسیده است. عرق الشبی دنیل کریگ در اسپکتر در مدت فیلم‌برداری، بسیاری از مردم محلی و چادرنشینان این مناطق، به‌عنوان نگهبان یا کادر امنیتی به استخدام گروه سازنده‌ی فیلم درآمدند. از پیش به ساکنان منطقه اعلام شده بود که می‌بایست منتظر شنیدن صدای انفجارهای مهیبی باشند. برای برنامه‌ریزی و ساخت این صحنه‌ها، تیم سازنده در حدود ۲.۱۰۰ گالن نفت را منفجر کردند. فیلم اسپکتر در مراکش پس درمجموع بیابان‌های اطراف واحه‌ی زیبای أرفود، شهر تاریخی وجدا و منطقه‌ی طنجیر، لوکیشن‌های اصلی فیلم‌برداری فیلم اسپکتر بوده‌اند. پس اگر روزی گذرتان به مراکش افتاد، حتما سری به این شهرها زده و صحنه‌های پرالتهاب آخرین فیلم جیمز باند را دیگربار مرور کنید. چشم انداز مراکش

ایتالیانمایی از شهر رم

باید اذعان نمود که تا پیش از این فیلم، هیچ‌گاه جیمز باند قدم به شهر تاریخی و زیبای رم نگذارده بود؛ اما روند حوادث به‌گونه‌ای پیش رفت که صحنه‌های بسیاری در این شهر فناناپذیر فیلم‌برداری شده و لوکیشن‌های مختلفی صحنه درگیر و تیراندازی بودند. دنیل کریگ در رم فیلمبرداری اسپکتر در رم از سم مندس پرسیده شد که به چه دلیل مأمور مخفی سازمان MI6، سر از رم درآورده است. او پاسخ می‌دهد که این انتخاب بیشتر به دلیل پیشینه تاریخی و البته اتمسفر بعضا تاریک و شوم این شهر است، به‌ویژه اگر پای معماری دوران حکومت فاشیستی ایتالیا در فاصله سال‌های ۱۹۲۰-۳۰ در میان باشد. مندس معتقد است که هنوز هم در بعضی از نقاط شهر، می‌توان سایه‌ی سنگین، تاریک و ترسناک آن دوره را حس کرد. معماری فاشیستی رم

کلیسای پیِترو پائولو (SS. Pietro e Paolo) را شاید بتوان یکی از نمونه‌های قابل توجه معماری کلیسائی دوران فاشیسم ایتالیا دانست.

.............................................................

در نماهای خیره‌کننده و قابل‌توجه شهر رم در فیلم اسپکتر، شاهد زورآزمایی یک آستون مارتین مدل DB10  و یک جگوار C-X75 هستیم که بی‌مهابا در خیابان‌های واتیکان در حال تعقیب و گریز هستند. تعقیب و گریز جیمز باند در رم تعقیب و گریز جیمز باند در رم اما اگر بخواهیم در کل نگاهی به کلیه لوکیشن‌های این فیلم در شهر رم داشته باشیم، می‌بایست به‌ این موارد اشاره کنیم: پل تاریخی «پونته سیستو» (Ponte Sisto) در قلب شهر تاریخی رم، خیابان خاص و متفاوت «the Via delle Conciliazione»  که درست مقابل کلیسای سنت پاول قرار گرفته است، بقایای تاریخی ساختمان تئاتر روباز مارچلو (Theatre of Marcello)، خیابان گاریبالدی، اطراف رودخانه‌ی تیبِر، نواحی نزدیک کولسئوم و خیابان‌های نزدیک به شهر واتیکان. پل تاریخی پونته سیستو در رم

پل تاریخی Ponte Sisto

.......................................

خیابان منتهی به میدان سنت پیتر در واتیکان

خیابان معروف  Via delle Conciliazione

................................

کلیسای باسیلیکا سنت پاول ساختمان باسیلیکا کلیسای سنت پاول در رم

کلیسای باسیلیکا سنت پاول  Basilica Papale di San Paolo fuori le Mura

......................................................

بقایای ساختمان تاریخی تئاتر مارچلو

بقایای بنای تاریخی تئاتر روباز مارچلو Teatro di Marcello

......................................................

رود تیبر

رودخانه‌ی تیبِر

از آن جایی که بخش قابل‌توجهی از صحنه‌های اکشن فیلم در این شهر رخ می‌دهند، این لوکیشن‌ها از اهمیت قابل‌توجهی برخوردارند. به همین دلیل بود که رم، این شهر مجذوب‌کننده و باشکوه، باید به‌خوبی از عهده‌ی هماهنگی با فرم و استیل یک مأمور مخفی خبره برمی‌آمد. درنهایت هم باید قبول کرد که این شهر با فضای لوکس و البته لبریز از هیبت خود، به‌خوبی هم از پس این همراهی برآمده و خاطره‌ای خوب از خود به یادگار گذاشته است. دنیل کریگ و مونیکا بلوچی در اسپکتردنیل کریگ و مونیکا بلوچی در اسپکتر درنهایت اکنون رم در کنار هزاران جذابیت کوچک و بزرگ خود، به‌عنوان بخشی از لوکیشن ساخت این فیلم، بیش‌ازپیش موردتوجه سینما دوستان و به‌ویژه عاشقان دنیای جیمز باند قرار خواهد گرفت.

انگلستانچشم انداز لندن

تا اینجای مطلب همراه شما به شماری از لوکیشن‌های اصلی این فیلم سر زدیم، سرمای کوه‌های آلپ را مزه کرده و در داغی بی‌امان کویر درنگ کردیم. به یکی از شلوغ‌ترین پایتخت‌های جهان سر زده و از مناظر تاریخی، باشکوه و رمانتیک رم دیدن کردیم؛ اما اکنون وقت آن رسیده که سری هم به خانه‌ی جیمز باند بزنیم. اسکای فال لندن در این فیلم نیز، نقش قابل‌توجه خود را بی کم‌وکاست ایفا می‌کند. در «اسپکتر» نیز رودخانه‌ی مسحورکننده تیمز، وست مینستر و البته مقر اصلی سازمان سری انگلیس MI6 در نزدیکی واکسال (Vauxhall) قرار گرفته، بازهم فرصتی برای خودنمایی یافته‌اند. لندن مقر سازمان جاسوسی انگلیس، MI6 بازهم پای صحبت‌های کارگردان سام مندس می‌نشینیم که از چالش‌های پیش روی خود در مورد فیلم‌برداری در این شهر تاریخی می‌گوید:
چالش اصلی ما در مورد فیلم‌برداری در شهر لندن، انتخاب لوکیشن‌های متفاوت و جدیدی بود که در عین بخشیدن حس طراوت و تازگی به این فیلم، به نحوی یادآور ماجراهای قبلی بوده و در ادامه‌ی داستان «اسکای فال» (Skyfall)  قرار می‌گرفتند. ما تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفتیم تا چشم‌اندازهایی مشابه پیدا کنیم که در قالب پرسپکتیوی متفاوت، به نمایش درآیند. درنهایت باید بگویم به نظر من، ما در این امر موفق بوده و کار را به نحو احسن به سرانجام رساندیم.
اسپکتر، جدیدترین فیلم جیمز باند اسپکتر، جدیدترین فیلم جیمز باند جدیدترین فیلم جیمز باند، اسپکتر  و بازهم یک‌بار دیگر همراه شما مهم‌ترین لوکیشن‌های فیلم‌برداری «اسپکتر» در لندن را مرور می‌کنیم: رودخانه‌ی تیمز، ناتینگ هیل ( Notting Hill)، کمدن تاون (Camden)، بخش داخلی ساختمان شهرداری لندن، کاوِنت‌گاردن (Covent Garden)، پل وست‌مینستر (Westminster Bridge)، بیگ بن، پل واکسال (Vauxhall bridge)، پل مِلِنیوم (Millennium bridge) و کاخ بلنهیم (Blenheim Palace).   منطقه‌ی ناتینگ هیل

ناتینگ هیل، منطقه‌ای است در غرب لندن و در شمال کِنزینگتون (Kensington). این منطقه دارای شهرتی جهانی بوده و هر ساله میزبان کارناوال ناتینگ هیل است.

.............................................................................................کمدن تاون در لندن

کَمدِن تاون(Camden Town)، منطقه‌ای است که در ۳.۹ کیلومتری مرکز لندن واقع شده است. این ناحیه یکی از ۳۵ منطقه‌ی مرکزی شناخته شده‌ی این شهر به شمار می‌رود.

......................................................................................بخش داخلی شهرداری لندن

نمایی از بخش داخلی ساختمان شهرداری لندن

........................................................کاونت گاردن

کاونت گاردن (Covent Garden): منطقه‌ای در لندن که در شرق وست اِند (West End)واقع شده است. در گذشته، این ناحیه مرکز اصلی بازار میوه و سبزیجات بوده است. اکنون به عنوان یک مرکز تجاری معروف، دارای فروشگاه‌های مختلف بوده و به عنوان جاذبه‌ی گردشگری نیز شناخته می‌شود.

..............................................................................

پل واکسال

پل واکسال (Vauxhall)

...............پل میلینیوم

پل مِلِنیوم (Millennium bridge)

..............................................blenheim-palace_theredlist

کاخ بِلِنیم (Blenheim Palace): این کاخ در وودستاک (Woodstock)، اکسفوردشایر (Oxfordshire) واقع شده است. یکی از بزرگ‌ترین عمارت‌های لندن که در فاصله سال‌های ۱۷۰۵ تا ۱۷۲۲ احداث شده است. این کاخ در فهرست میراث جهانی یونسکو جای دارد.

جیمز باند

اما برای آن دسته از گردشگران که دوست دارند در سفر به لندن حس و حالی شبیه به یک مأمور مخفی را تجربه کنند، پیشنهادی داریم. کلیه هتل‌هایی که در نزدیکی منطقه‌ی تجاری «Southbank» واقع شده‌اند، با امکانات قابل‌توجه خود، چنین حسی را به شما القا خواهند کرد، گویی حقیقتا در قلمروی یک مأمور ویژه حضور دارید. اما در این میان هتل پلازای لندن  (Park Plaza Westminster Bridge)، چیز دیگری است. جایی که بسیاری از اتاق‌ها، از چشم‌اندازی منحصربه‌فرد رو به سوی رودخانه تیمز، ساختمان پارلمان و بیگ بن بهره برده‌اند. هتل پلازا پارک لندن و اینجا نقطه‌ی پایان گشت‌وگذار ما در لوکیشن‌های این فیلم تماشایی است. فیلمی که همچنان در صدر جدول باکس آفیس قرار داشته و موفق شده جایگاهی خاص را برای خود در دل سینما دوستان و به‌ویژه طرفداران پروپاقرص فیلم‌های جیمز باند، ایجاد کند. فعلا که تا به اینجا این فیلم به فروش خیره‌کننده‌ی خود ادامه داده و انتظار می‌رود که همچنان باقدرت گیشه‌ها را فتح کند. عوامل ساخت اسپکتر دنیل کریگ و کریستوف والتز

فیلم جیمز باندی اسپکتر

امیدواریم از این مطلب و همراهی با ما در ????? لذت برده باشید. فراموش نکنید ما همچنان پذیرای نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان هستیم. منبع mashable

مطالب مرتبط:

دیدگاه