۱۰ ترفند برای خوابیدن در هواپیما

سحر مردانه
سحر مردانه پنجشنبه، ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۴
۱۰ ترفند برای خوابیدن در هواپیما

خواب در هواپیما به‌ویژه در پروازهای شبانه یا طولانی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران است که می‌تواند وضعیت جسمی آن‌ها را تحت‌تاثیر قرار دهد.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۰۴/۲۳ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۳۱ به‌روزرسانی شده است.

ترفندهای خوابیدن در هواپیما چیست؟

از ترفندهای خوابیدن در هواپیما می‌توان به رزرو کردن صندلی کنار پنجره، ایجاد حال خوب، استفاده از بالشت و پتو، پوشاندن چشم‌ها، انتخاب صندلی موردعلاقه، به‌همراه داشتن آب و خوراکی و خواندن مطلبی خسته‌کننده اشاره کرد.

عدم توانایی خوابیدن در هواپیما می‌تواند به‌راحتی چند روز اول سفر را خراب کند. اگر پرواز شما طولانی باشد، خوابیدن حتی برای چند ساعت، ضروری است. در این مقاله کارشناسان «Fodor» ترفند و راهنمایی‌های لازم برای خوابیدن در هواپیما را در اختیار شما می‌گذارند.

صندلی کنار پنجره را رزرو کنید

اگر می‌خواهید از سروصدا، رفت و آمد یا افتادن سرتان روی شانه فرد در صندلی کناری هنگام خواب جلوگیری کنید، حتما صندلی کنار پنجره را در هنگام خرید بلیط هواپیما یا دریافت کارت پرواز درخواست کنید؛ حتی برای ایجاد فاصله بین سر و پنجره می‌توانید از بالشت هواپیما یا بالشت گردنی خود استفاده کنید.

گوش دادن به موسیقی در هواپیما

عکس‌ از وب‌سایت Fodors

تشریفات را فراموش نکنید

اگر پرواز شبانه‌ای در پیش دارید، قبل از پرواز خود را همان طور که برای به بستر رفتن آماده می‌کنید (مسواک زدن، لباس مناسب و راحت پوشیدن و...) آماده کنید. همچنین از نگاه کردن به صفحه نمایش خودداری کنید.

سری به فروشگاه مواد غذایی سالم بزنید

مکمل‌های طبیعی و چای مخصوص خواب، آرامشی به شما می‌دهد که خوابیدن را راحت‌تر می‌کند. علاوه بر آن می‌توانید اسانس اسطوخدوس روی بالش خود اسپری کنید تا خواب بهتری داشته باشید.

خواب در هواپیما

عکس‌ از وب‌سایت Fodors

استفاده از بالشت و پتو

این یک امر ضروری است که همیشه با یک بالشت و پتو سفر کنید. بالشت‌های منحصر‌به‌فرد قابل تنظیم می‌تواند گزینه‌ مناسبی باشد. یک پتوی ساده و پنبه‌ای نیز انتخابی عالی است، زیرا هم سبک است و هم فضای کمتری را در کیف همراه مسافر اشغال می‌کند.

ایجاد حال خوب

تعدادی موسیقی آرامش بخش دانلود کنید و قبل از پرواز به آن گوش دهید. با این کار آرامش خوبی قبل از پرواز به دست می‌آورید.

کودکی خوابیده در هواپیما

عکس‌ از وب‌سایت Fodors

چشم‌ها را بپوشانید

تاریک بودن محیط، به خواب بهتر کمک می‌کند. همچنین، استفاده از ماسک چشم به دیگران نشان می‌دهد که مزاحم شما نشوند یا کادر پرواز برای خوردن و آشامیدن شما را بیدار نکنند. برخی از شرکت‌های هواپیمایی ماسک در اختیار مسافران می‌گذارند؛ اما برای اطمینان خاطر بهتر است خودتان تهیه کنید.

صندلی خود را عاقلانه انتخاب کنید

قسمتی آرام از هواپیما به دور از آشپرخانه، دستشویی یا هر جایی‌که احتمال تجمع مسافران یا کادر پرواز در آنجا وجود دارد را برای رزرو صندلی انتخاب کنید.

مطالعه در هواپیما

عکس‌ از وب‌سایت Fodors

مطلبی خسته‌کننده بخوانید

یک کتاب خاص و چالش برانگیز همراه داشته باشید. این کتاب نباید الکترونیکی باشد؛ زیرا صفحه نمایش تحریک کننده است و شما را تا آخر میخکوب می‌کند. یک کتاب چالش برانگیز پیدا کنید. کتابی که شما را خسته می‌کند؛ اما همچنان مشتاق به خواندن آن هستید. نیم ساعت بیشتر از تلاشتان برای تمرکز بهتر نگذشته که چشمانتان سنگین می‌شود.

سروصدا و نور را مسدود کنید

اگر پرواز شبانه‌ای در پیش دارید، ماسک چشم برای مسدود کردن نور را هرگز فراموش نکنید. علاوه بر این با قرار دادن هدفون روی گوش‌ها شنیدن هرگونه سروصدا را از بین ببرید.

آب و خوراکی همراه داشته باشید

برخی از خوراکی‌های خوشمزه و سالم را در خانه بسته‌بندی کرده و همراه خود داشته باشید. خوردن آب و غذای سالمی که از خانه آورده‌اید به بهبود روند خواب شما کمک زیادی می‌کند. خوردن سبزیجات و هیدراته ماندن (نوشیدن آب) را فراموش نکنید.

اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما هستید، می‌توانید از طریق موتور جست‌و‌جوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع Fodors

دیدگاه