کارهایی که باید در جزیره ججو کره جنوبی انجام دهید (قسمت اول)

سحر ارجمند
سحر ارجمند پنجشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کارهایی که باید در جزیره ججو کره جنوبی  انجام دهید (قسمت اول)

جزیره‌ ججو واقع در ساحل جنوبی کره جنوبی، یکی از محبوب‌ترین جزایر آسیا است که امکان دارد نام آن را نشنیده باشید. در این مقاله‌ی کجارو جاذبه‌های این جزیره‌ی زیبا را معرفی خواهیم کرد.

آیا از وجود این جزیره‌ گرمسیری خبر دارید؟ «جزیره‌ ججو» (Jeju Island)، بیش از ۲ میلیون سال پیش به وسیله‌ فوران آتشفشان‌ها شکل گرفت. سایت میراث جهانی یونسکو این جزیره را به خاطر سواحل شنی، آب و هوای گرمسیری، صخره‌های بزرگ و دالان‌های گدازه‌ای به «هاوایی کره جنوبی» تشبیه کرده است. جزیره ججو به علت چشم‌انداز طبیعی زیبا و ۳۶۰ آتشفشان، به عنوان یکی از ۷ عجایب طبیعی اخیر نامیده شده است. مناظر متنوع این جزیره، ماجراجویان و کسانی را به خود فرا می‌خواند که از پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، غواصی و هوای تازه جزیره لذت میبرند. در این مقاله از مرتفع‌ترین قله‌ی کره جنوبی گرفته تا باستانی‌ترین دهانه‌ی آتشفشانی و «جزیره بادام زمینی» در کنار ساحل را معرفی خواهیم کرد تا شما هم از زیبایی طبیعی این جزیره لذت ببرید.   

۱. صعود به قله هالا

هالاسان

ججو محل بلندترین قله در کره جنوبی، «کوه هالا» (Hallasan)، به ارتفاع 6397 فوت از سطح دریا است. این کوه در مرکز پارک ملی و بکر «هالاسان» قرار دارد، که حتی اگر قصد بالا رفتن و رسیدن به قله‌ کوه را ندارید، این پارک ارزش دیدن را دارد. اما بالا رفتن از هالاسان به خاطر جنگل‌های بکر، کوهستان، حیات وحش زیبا، آبشارها و مناظر فوق‌العاده زیبای کوه‌های آتشفشانی «بِنگ نُکدام» (Baengnokdam) یکی از لذت‌بخش‌ترین تجارب این جزیره محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:

هالاسان

مسیر رفت و برگشت قله حدود ۸ تا ۱۰ ساعت طول می‌کشد و در فصل بهار زمانی که گل‌ها شکوفه می‌دهند و یخ‌های زمستانی ذوب می‌شوند، هرچند اندکی برف هم روی زمین نشسته است، می‌توانید از دیدن مناظر زیبای این منطقه لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

هالاسان

نکته: نیازی نیست که حتما سریع‌ترین و سخت‌ترین مسیر «گوان اوم سا» (Gwaneumsa) را در پیش بگیرید، مسیرهای آسانی مانند «سونگ پاناک» (Seong Panak) هم شما را به قله می‌رساند. چندین مسیر دیگر هم وجود دارد که در طول آن از کوهستانی با چشم‌اندازهای متنوع عبور می‌کنید. اگر کوهنورد با اعتماد به نفسی نیستید، از یک راهنما بخواهید مسیرها را روی نقشه برایتان شرح دهد.

۲. برای کاوش در غارها به شبکه غارهای گدازه‌‌ای «گئومونوروم» وارد شوید

غارهای آتشفشانی

غارهای گدازه‌ای «گئومونوروم» (Geomunoreum)، صد هزار تا ۳۰۰ هزار سال پیش در اثر انفجارهای آتشفشانی تشکیل شده‌اند، سازمان میراث جهانی یونسکو، شبکه‌ی غارهای گدازه‌ای «گئومونوروم» را یکی از شگفت‌انگیزترین و بهترین شبکه‌های گدازه‌ای حفظ شده در جهان معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید:

غار آتشفشانی

مسافران پس از گذر از یک جنگل انبوه، غارهای مختلفی از جمله معروف‌ترین آنها، غار «مانجانگول» (Manjanggul)، یکی از طولانی‌ترین غارهای دنیا به طول ۸ مایل را طی می‌کنند. اگرچه می‌توانید فقط نیم مایل از غار را طی کنید، که این هم تجربه‌ی جالبی خواهد بود. هوای داخل غار خنک و مورد علاقه‌ی خفاش‌ها است، و استالاگمیت‌های بزرگ مثل اینکه از کف غار فوران کرده‌اند در حالی که استالاکتیت‌ها مانند قندیل از سقف آویزان هستند.

۳. از موزه‌‌ی چای «اُ سولاک» (O’sulloc) دیدن کنید

موزه چای

جزیره ججو به دلیل خاک غنی، آب و هوای مطلوب و زمین کوهستانی آن، منبع بهترین چای در دنیاست. مسافران می‌توانند فرهنگ چای تاریخی کشور کره جنوبی را در «موزه‌ مدرن چای اُ سولاک» در زمین‌های چای سوکوانگ احساس کنند. در اینجا معماری زیبا و مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را خواهید دید.

بیشتر بخوانید:

موزه چای

علاوه بر چشیدن چای سبز و دیدن مناظر باشکوه مزارع، یک گلخانه، گالری جهانی «یک فنجان چای»، یک فضای تعاملی برای خشک کردن چای و فروشگاهی که قوری‌های زیبا و دمنوش‌های تازه می‌فروشد هم در آنجا وجود دارد. موزه‌ چای در کنار مزارع چای سبز قرار دارد، پس می‌توانید از سیاحت این مناظر فوق العاده هم لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

۴. برای دوچرخه سواری به جزیره یودو بروید

یودو جزیره ججو

«یودو» (U-Do) با نام مستعار «جزیره بادام‌زمینی» در حدود ۱۵ دقیقه‌ای ساحل شرقی ججو واقع شده است که به وسیله‌ی کشتی‌ مسافربری که هر ۱۵ تا ۳۰ دقیقه از بندر «سونگسان» (Seongsan) حرکت می‌کنند، به راحتی قابل دسترسی است. این جزیره به خاطر برداشت محصولات بادام زمینی، بستنی بادام زمینی، هات پات غذای دریایی، سوپ جلبک دریایی و سواحل صخره‌ای سیاه و آب فیروزه‌ای باورنکردنی‌ آن شناخته شده است.

بیشتر بخوانید:

جزیره یودو

ساده‌ترین راه برای سیاحت این جزیره، دوچرخه‌سواری است، به همین دلیل فروشندگان در نزدیکی اسکله کشتی هم دورچرخه‌های الکتریکی و هم اتومبیل‌های هوشمند را اجاره می‌دهند. دوچرخه سواری تفریحی در اطراف جزیره، با احتساب زمان توقف برای خوردن ناهار، بستنی و تماشای مناظر زیبا حدود 3 ساعت طول می‌کشد. برای خرید بلیط‌های کشتی به مقصد یودو، باید یک کپی دیجیتال یا واقعی از گذرنامه‌ی خود برای نشان دادن به دفتر فروش بلیط داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بستی بادام زمینی

نکته: برای خرید بهترین بستنی بادام زمینی و دیدن چشم اندازهای بسیار زیبا، و پذیرایی بسیار عالی در بستنی فروشی طبیعی جیمی توقف کنید. مالک آن، جیمی، می گوید اینجا فروشگاه بستنی بادام زمینی بومی در جزیره است. همه بستنی ها خانگی است و میزی مشرف بر خلیج در آنجا وجود دارد.

مطالب مرتبط:

منبع fodors

دیدگاه