مکان‌هایی که هیچ کس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد (قسمت دوم)

علی  کماسی
علی کماسی پنجشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
مکان‌هایی که هیچ کس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد (قسمت دوم)

مکان‌هایی در دنیا وجود دارد که حتی مهم‌ترین انسان‌های روی کره‌ی زمین هم اجازه ورود به آن‌ها را ندارند. اگر می‌خواهید با این مکان‌ها آشنا شوید با کجارو همراه باشید.

تقریبا در دنیای آزادی زندگی می‌کنیم اما هنوز مکان‌هایی وجود دارد که هیچکس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد. ممکن است اگر بخواهید از این مکان‌ها دیدن کنید از طرف دولت بررسی شوید یا حداقل از چند بازرسی امنیتی عبور کنید. بعضی از این مکان‌ها ترسناک و بعضی نیز فوق امنیتی هستند. در بعضی نیز ممکن است حتی کشته شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا با این مکان‌ها آشنا شوید.

۹. تپه RAF MENWITH

تپه RAF MENWITH

این تشکیلات در شمال یورک‌شایر انگلیس حاوی اطلاعات نظامی و ارتباطی برای آمریکا و انگلیس است. متاسفانه شما اجازه ورود به این مکان را ندارید.

ایستگاه Menwith در سال ۱۹۵۴ به مساحت بیش از ۲۰۰ هکتار تاسیس شد و به آمریکا اجاره داده شد. سازمان امنیتی ارتش آمریکا یک سیستم مخابراتی قوی در این منطقه بنا کرد که قادر بود ارتباطات جماهیر شوروی را دریافت کند.

۱۰. پایگاه زیرزمینی Dulce

پایگاه زیرزمینی DULCE

شایعه است که این پایگاه در نیومکزیکو خانه‌ی فضایی‌ها است. این تشکیلات زیرزمینی در زیر Archuleta Mesa در دولسه (Dulce) نیومیکزیکو قرار دارد.

ظاهرا این یک تشکیلات مشترک بین انسان‌ها و فضایی‌ها است. این قضیه در سال ۱۹۷۹ زمانی که پاول بنویتز (Paul Bennewitz) تاجر آلبوکرکیایی ادعا داشت که ارتباطات الکتریکی فضایی‌ها را قطع کرده شروع شد.

۱۱. PINE GAP

PINE GAP

این تشکلیات سری در مرکز استرالیا قرار دارد و دارای مجموعه‌ای از ابرکامپیوتر‌ها با حدود ‍۱۰۰۰ نفر کارمند است. این مرکز برای مکان‌یابی امواج رادیویی نیم‌کره شرقی بنا شده.

این مجموعه بعد از اینکه ۴۰۰ خانوار آمریکایی به این منطقه آمدند در سال ۱۹۷۰ شروع به کار کرد. تا سال ۱۹۹۹ تعداد آنتن‌ها از ۲ به ۱۸ رسید. این پایگاه مخصوصا برای کنترل زمینی ماهواره‌هایی که اطلاعات نظامی را دریافت می‌کنند است.

۱۲. میجغوری (Mezghorye)، روسیه

میجغوری (Mezghorye)، روسیه

شما در حال تماشای منطقه‌ی نگه‌داری بمب‌های اتمی روسیه هستید که شامل موشک‌های بالستیک است. نیازی به گفتن نیست که اگر یک زلزله در این مکان اتفاق بیفتد سرنوشت زمین چه خواهد بود!

طبق گزارش‌ها موشک‌های بالستیک که قابلیت فعال شدن اتوماتیک نیز دارند در این مکان قرار دارد. این شهر از نظر تکنیکی بسته است که کمی ترسناک به نظر می‌آید.

این شهر در جنوب رشته‌ کوه‌های اورال (Ural) است و گفته می‌شود که در اطرافش سنسور‌های تشخیص حمله اتمی قرار دارد.

۱۳. اتاق ۳۹

اتاق ۳۹

شاید این اسم شما را به یاد فیلم‌های ترسناک بیندازد اما اتاق ۳۹ فقط نام یک تشکیلات سری در کره شمالی است. این تشکیلات دارای ده‌ها حساب مختلف در بانک‌های چین و سوئیس است.

اتاق ۳۹ در اواخر دهه ۱۹۷۰ توسط کیم ایل سون بنا شد اما ریشه این نام مشخص نیست که از کجا آمده است. برخی کارشناسان معتقدند که اتاق ۳۸ با اتاق ۳۹ ادغام شده است اما در سال ۲۰۱۰ دوباره هردو به‌دلیل برخی مشکلات با ارز‌های خارجی به‌صورت مستقل فعالیت کردند. جالب است بدانید که قوانین کره شمالی، این کشور را به یکی از منزوی‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده‌اند.

۱۴. بایگانی سری واتیکان

بایگانی سری واتیکان

این بایگانی در مرکز کشور واتیکان قرار دارد و حاوی اسناد مختفلی مانند اسناد دولتی، حساب‌های پاپ، و مکاتبات پاپ است. شاید برخی افراد پژوهشگر بتوانند به این مکان اجازه ورود پیدا کنند اما باید دلیل محکمی داشته باشند.

این مکان بیشتر خصوصی است تا اینکه مخفی باشد. به همین دلیل باز هم شانسی برای وارد شدن به این مکان وجود دارد. در این مکان نزدیک به ۸۵ کیلومتر قفسه که حاوی ۳۵۰۰۰ سند است وجود دارد.

۱۵. جزیره مار

جزیره مار

این جزیره‌ی غیر قابل بازدید و بدون ساحل، در برزیل قرار دارد. شاید این جزیره به نظر کوچک بیاید اما دارای تعداد زیادی از مار‌های سمی و وحشتناک است. به‌دلیل اینکه این مار‌ها بسیار خطرناک هستند ورود به این جزیره ممنوع است.

زیبایی‌های گوناگونی‌ در این منطقه وجود دارد. از آن جایی که در این منطقه مارهای زیادی وجود دارد تحقیق‌ها نشان می‌دهد که حدودا در هر متر مربع یک مار وجود دارد.

۱۶. باشگاه وایت

باشگاه وایت

باشگاه وایت یا باشگاه اشراف زاده‌ها معروف‌ترین و تاریخی‌ترین باشگاه اشرافی در انگلیس است که در سال ۱۶۹۳ به وجود آمد. این باشگاه فقط مخصوص مردان بوده و عضو جدید باید شخصا توسط یکی از اعضا دعوت و توسط دو عضو دیگر تایید می‌شد. مسلما استثنا‌هایی هم وجود دارد، مثلا اگر نام شما شاهزاده هری باشد دیگر محدودیتی وجود ندارد.

این باشگاه در اصل در سال ۱۶۹۳ در میفیر (mayfair) قرار داشت. همچنین باشگاه وایت در قرن ۱۸ به یک قمارخانه تبدیل شد که متناوبا باشگاه قمارباز‌های وایت نیز نامیده می‌شد. این مجموعه شامل یک اتاق غذاخوری و اتاق بیلیارد خصوصی به‌همراه یک منو از غذاهای خوش‌مزه و فوق‌العاده مانند ماهی آزاد، کبک و چیز‌های دیگر است.

۱۷. جنگل بوهمی (Bohemi)

جنگل بوهمی

این جنگل که در سرزمین‌های مونته ریو در کالیفرنیا قرار دارد نزدیک به ۱۲۰۰ هکتار است و دو هفته میزبان اردوگاهی از مهم‌ترین مردان دنیا است. در میان این افراد هنرمندان، موسیقی‌دان‌ها و تجار نیز وجود دارد. تمامی اعضا مرد هستند و مهمانان باید طی یک سری فرایند‌ها، گزینش شوند. بعد از ۴۰ سال عضویت، به اعضا نشان اولد گارد (Old Guard) داده می‌شود. افراد مهمی که در این کمپ بوده‌اند شامل رونالد ریگان، ریچارد نیکسون جک لاندن و جرج استرلینگ می‌شود. عضویت در این کمپ به‌دلیل کوچک بودن تشکیلات محدود است.

بیش از ۱۶۰سال است که کلوب‌های خصوصی اشراف به‌عنوان گوشه دنجی برای طبقه موثر در سیاست های سیاسی ـ اقتصادی و اجتماعی آمریکا و جهان در این کشور فعالیت دارند. این کلوب های اکثرا مردانه در نگه داشتن قدرت در دست جمع محدودی از طبقه اشراف نقش اساسی دارند. اما با گذر زمان محدودیت‌های این کلوب ها برای نژاد، قومیت و جنس اعضا کم رنگتر شده است.

در این میان کلوب بوهمیان که تمامی اعضای آن را مردان تشکیل می‌دهند در حفظ بنیادهای خود کوشا بوده و یکی از قدیمی ترین کلوب های اسرار آمیز طبقه اشراف آمریکا است که دو تا سه هزار عضو دارد و از سال ۱۸۹۹ تاکنون هر تابستان در حدود سه هفته در جنگلی به نام بوهم در کالیفرنیا گرد هم می آیند.

۱۸. Surtsey

surtsey

آیا تابه حال فوران چهارساله شنیده‌اید؟ آتشفشان ایسلندی Surtsey به‌مدت چهار سال از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۶ بی وقفه فوران کرد و تغییرات زیست‌ محیطی زیادی را به وجود آورد. تا به امروز دانشمندان تنها کسانی هستند که پا بر این جزیره گذاشته‌اند.

دانشمندان متوجه شدند که از زمانی که فوران خاتمه یافته، طول جزیره به‌طور پیوسته کاهش پیدا کرده است. اگر به همین صورت ادامه پیدا کند این جزیره تا سال ۲۱۰۰ کاملا به زیر آب خواهدرفت.

در سال ۱۹۶۵ در حالی که همچنان در حال فوران بود به‌عنوان یک ذخیره‌گاه طبیعی معرفی شد و بالاخره در سال ۲۰۰۸ از طرف سازمان یونسکو به‌عنوان یک میراث جهانی ثبت شد تا ارزش علمی‌اش تایید شود.

۱۹. جزیره سنتینل شمالی

جزیره سنتینل

این بخش از مجموعه جزیره‌های آندمان منزلگاه بومیان سنتینلی است. اگر کسی بخواهد حتی تلاش کند که نگاهی به این جزیره بی‌اندازد بومیان با نیزه در خط ساحلی می‌ایستند. یکی از آخرین مکان‌هایی که از تمدن به دور بوده است و بومیان هم علاقه‌ای به آشنا شدن به آن را ندارند.

دولت هند در سال ۱۹۴۷ این جزیره را به‌عنوان بخشی از آندامان و نیکوبار جزو سرزمین خود حساب کرد. در آخر هم دولت هند ورود به این جزیره و حریم دریایی این جزیره تا ۳ مایل را ممنوع اعلام کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه