چگونه در سفر از وای فای مطمئن استفاده کنیم؟

علی  کماسی
علی کماسی جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
چگونه در سفر از وای فای مطمئن استفاده کنیم؟

در سفرهای خارجی استفاده از داده‌های همراه به دلیل گران بودن مقرون به صرفه نیست و استفاده از وای فای عمومی هم به دلیل سواستفاده هکرها ترسناک است. اگر می‌خواهید در سفر به وای فای در دسترس بدون دردسر وصل شوید با کجارو همراه باشید.

به گفته ماریان مریت (Marian Merritt)، مسئول امنیت اینترنت شرکت نورتون (Norton) دو خطری که هنگام استفاده از وای فای، با آن روبه‌رو هستید مسیریابی حرکات اینترنتی شما یا فریب دادن شما به وسیله استفاده از هات اسپات تقلبی است که به صورت رایگان پیشنهاد می‌شود یا اسم متقاعد کننده‌ای دارد. در هر دو مرود یک هکر می‌تواند تمام رمزها، ایمیل‌ها، شبکه‌های اجتماعی، حساب بانکی، اسناد و چیزهای دیگر را ببیند. ما چند راهکار را برای در امان ماندن از هکرها به شما پیشنهاد می‌کنیم.

وای فای امن

اگر شما هم از اینکه باید هزینه‌های زیادی بابت اینترنت رومینگ در خارج از کشور بپردازید نگران هستید شاید وسوسه انگیز باشد که از یک وای فای برای گشت و گذار در اینترنت و چک کردن ایمیل‌ها استفاده کنید. اما همه ما می‌دانیم که نباید با استفاده از وای فای عمومی رایگان مثلا در پارک، برای انجام کارهای بانکی استفاده کرد؛ همچنان که ممکن است حتی سرویس‌هایی که بابتشان پول پرداخت می‌کنیم و به وسیله رمز محافظت می‌شود نیز ما را در خطر قرار دهد که شامل وای فای هتل و کافی شاپ و فرودگاه نیز می‌شود. همچنین خیلی از کاربران با احتیاط از کامپیوترهایشان استفاده می‌کنند در حالی که گوشی و تبلت‌هایشان را بدون محافظ قرار می‌دهند، پدیده‌ای که جیمز لین (James Lyne)، توسعه دهنده امنیت نرم افزاری بریتانیایی، آن را مجموعه‌ی آسیب ناپدیری تلفن‌های همراه می‌نامد.

ESET

سیستم امنیتی تلفن هوشمند خود را تنظیم کنید. وقتی از وای فای استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید. همچنین فراموش نکنید که دستگاهتان، مخصوصا اگر اندروید است، در مقابل بدافزار‌ها آسیب پذیر است. Norton، ESET و Sophos همگی اپ‌های امنیتی خوبی را به شما پیشنهاد می‌کنند.

1password

از پسووردهای طولانی و پیچیده استفاده کنید. کاری کنید که پسوردتان برای هک شدن مشکل باشد و تا جایی که ممکن است از پسورد‌های مشترک برای چند حساب اجتناب کنید که اگر هکر یکی از آن‌ها را پیدا کرد نتواند به دیگر حساب‌ها هم دسترسی داشته باشد. اگر مشکل فراموش کردن پسورد دارید، از یک اپ مدیریت پسوورد استفاده کنید. لین، اپ‌های 1Password و Lastpass را پیشنهاد می‌دهد.

https

مطمئن شوید که شبکه‌ای که به آن وصل هستید قانونی و کدگذاری شده باشد. فکر نکنید که یک هات اسپات فقط به این دلیل که اسم قانع کننده‌ای دارد واقعی است. اگر شما در یک هتل یا کافه هستید از مدیریت برای تایید نام هات اسپات و اینکه رمزگذاری شده است، سوال کنید. وقتی که آنلاین هستید از طریق پسوند Https از شبکه‌های کدگذاری شده استفده کنید.

Norton hotspot privacy

از شبکه خصوصی مجازی (VPN) استفاده کنید. حتی اگر به شبکه‌ای که از طریق پسورد محافظت می‌شود وصل هستید باز هم احتمال اینکه کسی در حال رصد کردن حرکت شما در اینترنت باشد، هست. برای اطمینان کامل از یک VPN که صرفا برای شما است استفاده کنید. بوینگو (Boingo) سرویس VPN های خوبی را با طرح‌های پرداختی مختلف عرضه می‌کند که به شما اجازه می‌دهد تا به بیش از ۵۰۰,۰۰۰ هات اسپات جهانی وصل شوید. سرویس امنیتی جدید Norton hotspot privacy نیز به شما این مکان را می‌دهد تا از طریق یک کانکشن امن از اینترنت استفاده کنید.

یک بسته اینترنتی بخرید. به عنوان یک قانون اصلی، داده‌های همراه شما امن است. دو شرکت AT&T و Verizon اخیرا بسته‌های اینترنی رومینگ مناسیی را پیشنهاد داده‌اند تا بتوانید در خارج از کشور هم با هزینه‌های کمتر، از داده‌های همراه استفاده کنید. در سال ۲۰۱۱ از هر ۱۰ کاربر ۱ نفر و در سال ۲۰۱۲ از هر ۶ کاربر یک نفر گزارش هک شدن حساب اجتماعی خود را داده است.

مطالب مرتبط:

منبع travel+leisure

دیدگاه