۸ اشتباه رایج برای حمل چمدان

کسری مجیدی
کسری مجیدی جمعه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
۸ اشتباه رایج برای حمل چمدان

یکی از موارد مهم در سفر، نحوه‌ی بستن و حمل چمدان است. همراه کجارو باشید تا با ۸ مورد از اشتباهات احتمالی که مرتبط با این موضوع رخ می‌دهد، آشنا شوید.

خیلی از اوقات پیش می‌آید که مسافران در فرودگاه‌ها برای وضعیت چمدان‌هایشان دچار مشکل می‌شوند. این در حالی است که این مشکلات با راهکارهای ساده‌ای می‌توانند برطرف شوند.

در این مقاله به ۸ مورد از اشتباهات رایج برای بستن و حمل چمدان و راه‌ حل‌های آن می‌پردازیم.

حمل چمدان دستی همیشه رایگان است

شاید تصور خیلی‌ها این باشد که تحت هر شرایطی چمدان دستی در داخل هواپیما هزینه‌ای ندارد؛ اما باید بدانید که بعضی از اوقات برای همراه داشتن چمدان دستی در هواپیما، مبلغی را باید بپردازید.

برای مثال هنگام خرید بلیت برخی از خطوط هوایی، به صورت پیش‌فرض شما اجازه‌ی بردن چمدان دستی را در هواپیما ندارید. این امر تنها زمانی امکان دارد که در بلیت‌تان هزینه‌ی جداگانه‌ای را پرداخت کرده باشید.

چمدان دستی

قرار دادن لوازم ممنوع در چمدان دستی

معمولا سخت‌گیری کمتری برای لوازم داخل چمدان‌های دستی گرفته می‌شود. به همین دلیل مسافران با خیال آسوده‌تری لوازم خود را، حتی لوازمی که ممنوع است، در چمدان دستی قرار می‌دهند.

همان‌طور که گفته شد کمتر پیش می‌آید که این چمدان‌ها توسط مامورین باز شوند اما تا جایی که امکان دارد از حمل وسایل ممنوع اجتناب کنید.

لوازم ممنوع در چمدان

سایز اشتباه برای چمدان دستی

به یاد داشته باشید اندازه‌ی چمدانی که با خود به داخل هواپیما می‌برید مناسب فضای در نظر گرفته شده باشد.

سعی کنید چمدان دستی را کامل پر نکنید و مقداری از گنجایش آن را خالی بگذارید تا به مشکلی نخورید؛ چرا که بعضی از خطوط هوایی فضای کمتری را برای آن‌ها اختصاص می‌دهند.

سایز چمدان دستی

حمل نکردن چمدان دستی

با توجه به هزینه‌های احتمالی برای بارهای اضافه‌ی چمدان، همراه داشتن چمدان دستی خیلی به کار می‌آید.

به طور کلی اگر موارد ذکر شده را رعایت می‌کنید، حتما با همراه داشتن چمدان دستی سفر خود را راحت‌تر کنید.

همراه داشتن چمدان دستی

اعلام نکردن داشتن چمدان دستی

همان‌طور که اشاره شد برخی از خطوط هوایی برای حمل چمدان‌های دستی هزینه‌ای را دریافت می‌کنند. به همین دلیل اگر شما مایل به بردن چمدان دستی هستید، حتما هنگام خرید بلیت در همان اول اعلام کرده و هزینه‌ی آن را پرداخت کنید تا به مشکلی برنخورید.

این هزینه در زمان خرید بلیت تقریبا ۵۰,۰۰۰ تومان است، در حالی که اگر با تاخیر این کار صورت گیرد ممکن است تا ۲۰۰,۰۰۰ تومان برای شما آب بخورد!

بلیط هواپیما

همراه داشتن چمدان‌های متعدد

قبل از هرچیزی قوانین خط هوایی خود را چک کنید. به صورت کلی هم به یاد داشته باشید که حمل کردن یک چمدان بزرگ به جای دو چمدان کوچک عاقلانه‌تر است. این کار از هزینه‌ی احتمالی جلوگیری می‌کند.

تا جای ممکن لوازم گران‌قیمت خود را در خانه قرار دهید تا خیالتان هم راحت باشد.

حمل چمدان های متعدد

حمل چمدان‌ با بار بیش از حد مجاز

شاید گذاشتن چند کیف در یک چمدان روش خوبی برای کاهش تعداد چمدان‌ها باشد؛ اما یادتان نرود که حمل چمدان با بار بیش از حد مجاز هزینه‌ی زیادی را در پی خواهد داشت.

چمدان با بار زیاد

نشانه‌گذاری نکردن چمدان

گم کردن چمدان علاوه بر هزینه، زمان را نیز تلف می‌کند. همیشه پس از پایان سفر برچسب مختص پرواز را از چمدان جدا کنید. همچنین مشخصات خود را به صورت صحیح بر روی چمدان بنویسید. برچسب گذاری چمدان نیز کمک بزرگی برای تشخیص آن می‌کند.

برای مثال موارد مشابه زیادی مانند چمدان‌هایی که در عکس می‌بینید وجود دارد. به همین دلیل با بستن یک روبان رنگی یا یک پارچه می‌توانید به راحتی چمدان خود را از سایرین مشخص کنید.

برچسب گذاری چمدان

با پرهیز کردن از اشتباهات اشاره شده و رعایت قوانین خطوط هوایی می‌توانید با آسودگی بیشتری بار سفر ببندید.

مطالب مرتبط:

منبع Budget Travel

دیدگاه