نظرسنجی: مهم‌ ترین ویژگی یک هتل خوب چیست؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
نظرسنجی: مهم‌ ترین ویژگی یک هتل خوب چیست؟

سوال این هفته‌ی نظرسنجی کجارو درباره‌ی ویژگی‌های یک هتل خوب است. با ما همراه باشید.

در نظرسنجی هفته‌ی قبل از شما درباره‌ی بهترین شرکت هواپیمایی ایرانی پرسیدیم. نتایج نظرسنجی را به‌ترتیب میزان آرای به دست آمده، در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • ماهان              ۳۸/۹۹ درصد
  • هما                 ۲۹/۳۸ درصد
  • آتا                    ۶/۵۱ درصد
  • قشم ایر            ۵/۲۹ درصد
  • معراج               ۴/۸۷ درصد
  • آسمان              ۴/۴۸ درصد        
  • کیش ایر           ۳/۶۸ درصد
  • زاگرس              ۲/۱۶ درصد
  • ایران ایرتور       ۱/۸۴ درصد     
  • کاسپین            ۱/۰۳ درصد          
  • نفت                ۰/۷۷ درصد          
  • تابان                ۰/۷۱ درصد
  • ساها               ۰/۲۹ درصد

طبق نتایج این نظرسنجی، هواپیمایی‌های ماهان، هما و آتا در صدر فهرست بهترین شرکت‌های هواپیمایی ایران قرار گرفته‌اند.

سوال این هفته‌ی نظرسنجی کجارو درباره‌ی ویژگی‌های یک هتل خوب است. شما هنگام رزرو یک هتل، کدام ویژگی را بیش از بقیه مورد توجه قرار می‌دهید؟ مهم‌ترین ویژگی یک هتل خوب چیست؟

درباره‌ی هتل و انواع آن بیشتر بخوانید:

هتل

قیمت مناسب

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که هنگام رزرو یک هتل در نظر می‌گیریم، قیمت آن است. در یک هتل خوب، قیمت باید با میزان امکانات و خدمات تناسب داشته باشد. البته نباید توقع داشته باشیم با هزینه‌ی یک هتل ارزان امکاناتی در حد برج‌ العرب دریافت کنیم.

موقعیت جغرافیایی

از آنجایی که یکی از مهم‌ترین هزینه‌های سفر به‌خصوص در سفرهای خارجی، هزینه‌ی رفت‌و‌آمد در شهر و وسایل حمل‌ونقل عمومی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری است. موقعیت جغرافیایی یک هتل می‌تواند یک عامل تاثیرگذار در انتخاب هتل باشد. مسلما هتلی که به جاذبه‌های گردشگری نزدیک‌تر است و در مرکز شهر واقع شده، انتخاب بهتری نسبت به هتل‌های دورتر و حومه‌ی شهر است.

تمیزی و آرامش

هتل

یکی از مهم‌ترین دلایل سفر، به دست آوردن آرامش و دوری از دغدغه‌های زندگی روزمره است. بنابراین، آرامش یک هتل می‌تواند مهم‌ترین ویژگی آن باشد. علاوه بر آرامش، نظافت و تمیزی هتل از اهمیت زیادی برخوردار است و مستقیما در کیفیت سفر و حفظ سلامتی مسافران، تاثیر می‌گذارد.

برخورد کارکنان و خدمات پرسنل

هتل

اولین چیزی که در یک هتل با آن مواجه می‌شویم، شیوه‌ی برخورد مسئول پذیرش است. سایر کارکنان هتل نیز، با رفتار دوستانه‌ی خود می‌توانند سفری بی‌دغدغه‌تر برای ما رقم بزنند. کارکنانی که خوش‌رو و وظیفه‌شناس باشند یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک هتل هستند.

 امکانات ورزشی و تفریحی

بسیاری از هتل‌ها به‌قدری امکانات ورزشی و تفریحی دارند که می‌توانند بخش زیادی از زمان سفر شما را به خود اختصاص دهند. امکاناتی مانند سالن ورزشی، استخر و جکوزی، زمین بازی کودکان، مرکز خرید و... می‌توانند یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب هتل باشند.

اینترنت رایگان

اینترنت رایگان به‌خصوص در سفرهای خارجی، یکی از مهم‌ترین امکانات مورد نیاز مسافران است. با وجود اینترنت رایگان مسافران می‌توانند به‌راحتی با دیگران تماس بگیرند یا در صورت لزوم کارهای بانکی و حتی وظایف شغلی خود را حتی در طول سفر انجام دهند.

رستوران خوب با غذاهای متنوع و باکیفیت

هتل

یکی از امکاناتی که اکثر هتل‌ها برای مسافران در نظر می‌گیرند، رستوران است. یک رستوران خوب که منویی متنوع دارد و غذاهای با کیفیتی سرو می‌کند، قطعا شانس بیشتری برای انتخاب شدن دارد.

زیبایی ظاهری و لوکس بودن

ظاهر یک هتل و لوکس بودن آن برای بسیاری از افراد مهم است. البته لوکس بودن فقط به‌ظاهر و طراحی زیبا محدود نمی‌شود و بر تمامی امکانات هتل تاثیرگذار است.

هتل

شما هنگام انتخاب هتل به کدام ویژگی بیشتر اهمیت می‌دهید؟

برای شرکت در این نظرسنجی تا ساعت ۶ عصر روز چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ ماه فرصت دارید.

حداکثر ۳ گزینه را می‌توانید انتخاب کنید.

مثل همیشه منتظر مشارکت گرم شما همراهان کجارو هستیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه