بهترین شهرها برای زندگی کدامند؟

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
بهترین شهرها برای زندگی کدامند؟

هر ساله نشریه‌ی معتبر اکونومیست، با شش معیار خاص، فهرستی از بهترین شهرها را برای زندگی تهیه می‌کند. با کجارو همراه باشید.

اکونومیست اینتلیجنس یونیت رتبه‌بندی سالانه‌اش را برای بهترین شهرها برای زندگی منتشر کرد و صرفا جهت اینکه کسی سورپرایز نشود، ملبورن دوباره در صدر لیست جای دارد.

این نشان می‌دهد که این شهر استرالیایی که برای ششمین سال متوالی است که اول می‌شود، تا حد زیادی مرهون کیفیتش در مراقبت‌های بهداشتی‌، محیط زندگی‌، فرهنگ، آموزش، ثبات و زیرساخت است. این‌ها شش فاکتوری است که در زمان رتبه‌بندی مورد لحاظ قرار گرفته‌اند. در جایگاه بعد از ملبورن، وین، پایتخت اتریش قرار دارد که آن هم در دو سال گذشته در همین جایگاه قرار داده شده بود. در رتبه‌های بعد  شهرهای کانادایی ونکوور، تورنتو و کلگری (به‌ترتیب) قرار دارند. ایالات متحده یک شهر هم در این لیست ده‌تایی نداشت.

این گزارش یادآور می‌شود در حالی که صدر این لیست سال به سال ثابت مانده، خبرهای جدی‌تری در شهرهای پایین لیست در جریان است.

خلاصه‌ی گزارش رتبه‌بندی سالانه‌ی اکونومیست اینتلیجنس یونیت، درباره‌ی ثبات سالانه می‌گوید:

اگرچه پنج شهر اول بدون تغییر باقی مانده‌اند، سال گذشته بی‌ثباتی رو به رشدی را شاهد بوده که موجب نوسان در امتیازات بسیاری از شهرها بوده است. یکی از آن شهرها پاریس است که در سایه‌ی حملات اخیری که گریبان‌گیر پایتخت  آن شده بود، نمره‌ی زیست‌پذیری‌اش % ۳/۷ افت داشته است. کم شدن مداوم امتیاز ثبات جهانی به واسطه‌ی تعدادی از حوادث مهم که نشانی از کاهش در سال‌های اخیر نداشته‌اند، به‌طرز ناگواری هویدا شده است.

باقی موارد از لیست بهترین شهرها‌ی جهان برای زندگی را می‌توانید در زیر ملاحظه کنید:

  1. ملبورن، استرالیا

    ملبورن، استرالیا

  2. وین، اتریش

    وین، اتریش

  3. ونکوور، کانادا

    ونکوور، کانادا

  4. تورنتو، کانادا

    تورنتو، کانادا

  5. کلگری، کانادا

    کلگری، کانادا

  6. آدلاید، استرالیا

    آدلاید، استرالیا

  7. پرت، استرالیا

    پرت، استرالیا

  8. اوکلند، نیوزیلند

    اوکلند، نیوزیلند

  9. هلسینکی، فنلاند

    هلسینکی، فنلاند

  10. هامبورگ، آلمان

    هامبورگ، آلمان

مطالب مرتبط:

منبع My Domaine

دیدگاه