ماجراجویی در کوهستان آلپ

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۵
ماجراجویی در کوهستان آلپ

همه‌ی ما تصاویر زیبایی از کوهستان آلپ را از کارتون‌های زمان کودکی در ذهن داریم. چشم‌اندازهای زیبای کوهستانی، یخچال‌ها، دریاچه‌ها، غارها و هزاران جاذبه‌ی طبیعی دیدنی، این کوهستان را به یکی از مقصدهای جذاب گردشگری در دنیا تبدیل کرده‌اند. در ادامه با شش مقصد گردشگری برای ماجراجویی در کوهستان آلپ آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

در کوهستان آلپ فرصت‌های زیادی برای ماجراجویی و تفریحات ورزشی وجود دارد؛ از اسکی، اسنوبرد و دوچرخه‌سواری در کوهستان گرفته تا کوهنوردی و انواع ورزش‌های آبی. برای اینکه ماجراجویی و هیجان در کوهستان آلپ را تجربه کنید و از تماشای زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی دنیا لذت ببرید، می‌توانید از این شش مقصد گردشگری شروع کنید.

Tignes، فرانسه

کوهستان آلپ

این منطقه یکی از کمون‌های (Communes) جنوب شرقی فرانسه است که تنوع بی‌نظیری از ورزش‌های کوهستانی و فعالیت‌های ورزشی در دل طبیعت را به گردشگران عرضه می‌کند. در واقع این منطقه یکی از بهترین مناطق کوهستان آلپ برای ماجراجویی است. از میان فعالیت‌های تفریحی و ورزشی که گردشگران را به این منطقه می‌کشاند، می‌توان به اسکی تابستانی، اسنوبرد در یخچال‌ها، دوچرخه‌سواری جاده و کوهستان، صخره‌نوردی، پرواز با پاراگلایدر، قایق‌سواری، صعود از مسیرهای آهنکوب (فراتا) و... اشاره کرد.

کوهستان آلپ

این منطقه از آن‌جایی که در کنار یک دریاچه‌ی زیبا قرار گرفته است، برای انجام ورزش‌های آبی مختلف از جمله رودگردی، قایق‌رانی با انواع قایق‌ها از جمله کایاک و قایق دوبدنه و... ایده‌آل است.

البته کمون Tignes بیشتر به اسکی شناخته شده است. این منطقه به همراه ول دیزر (Val d'Isère) منطقه‌ی اسکی Espace Killy را تشکیل می‌دهند. این منطقه محل برگزاری مسابقات اسکی آزاد المپیک زمستانی ۱۹۹۲ بوده است.

مورزین و Les Gets، فرانسه

مورزین و منطقه‌ی Les Gets که در نزدیکی آن قرار دارد، بهشتی برای ماجراجویی در طبیعت هستند و بسیاری از گردشگران آن را به عنوان بهترین و اولین مقصد گردشگری تابستانی در کوهستان آلپ انتخاب می‌کنند. در این منطقه امکانات انجام بیش از ۷۰ فعالیت تفریحی ماجراجویانه در طبیعت وجود دارد؛ کوهنوردی، رودگردی، صعود از مسیرهای آهنکوب، قایق‌سواری، پرواز با پاراگلایدر و...

کوهستان آلپ

در این منطقه با تله‌کابین می‌توانید خود را به مسیرهای پیاده‌گردی و دوچرخه‌‌سواری در چشم‌اندازهای زیبای کوهستانی برسانید. مورزین یکی از بهترین مقصدهای گردشگری دنیا برای کوهنوردان در سطوح مختلف آمادگی است. علاوه بر این، بهترین و وسیع‌ترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در اروپا را در اختیار دارد.

علاوه بر کوهستان‌های سرسبز، این منطقه رودخانه‌های آب شیرین متعددی دارد که شرایط را برای انجام انواع ورزشی‌های آبی فراهم کرده‌اند. دریاچه‌ی زیبای Montriond، مکانی فوق‌العاده برای تفریحاتی چون شنا، قایق‌سواری و حتی ماهیگیری است.

ول دیزر (Val d’Isere)، فرانسه

ول دیزر یکی از مشهورترین مقصدهای گردشگری آلپی در دنیا است که امکانات اقامتی عالی و تنوع زیادی از تفریحات و ورزش‌های کوهستانی و جذاب را برای گردشگران فراهم می‌کند. از سرگرمی‌های خانوادگی گرفته تا فعالیت‌های سنگین کوهنوردی.  

کوهستان آلپ

چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز و دامنه‌های سرسبز و جنگلی در کنار آب‌و‌هوای مطبوع، باعث شده که این منطقه مکانی فوق‌العاده برای ورزش‌ها و فعالیت‌های تفریحی مختلفی چون پیاده‌گردی، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری کوهستان، قایق‌سواری، صخره‌نوردی، صعود از مسیرهای آهنکوب، پرواز با پاراگلایدر و اسب‌سواری باشد.

کوهستان آلپ

این کمون (یکی از تقسیمات کشوری در فرانسه) در جنوب شرقی فرانسه واقع شده است و فقط ۵ کیلومتر با مرز ایتالیا فاصله دارد. ول دیزر علاوه بر امکانات تفریحی و ورزشی مختلف، معماری زیبا و جالب توجهی دارد.

شامونی (Chamonix)، فرانسه

این منطقه که در سایه‌ی کوه مون‌بلان (Mont Blanc)، بلندترین کوه رشته‌کوه آلپ، قرار گرفته است، به عنوان پایتخت کوهنوردی اروپا شناخته می‌شود و مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به ماجراجویی در کوهستان آلپ است. تنوع جاذبه‌های طبیعی و همین‌طور وجود انواع جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و تاریخی در این منطقه باعث شده که مقصد گردشگری ایده‌آلی برای همه‌ی سلیقه‌ها باشد.

کوهستان آلپ

مون‌بلان در مرز کشورهای فرانسه و ایتالیا و در توده‌کوه مون‌بلان قرار دارد. بلندترین قله‌ی این توده‌کوه ۴۸۰۷ متر ارتفاع دارد. «مون‌بلان» کلمه‌ای فرانسوی و به معنای «کوه سپید» است. صد کیلومترمربع از این کوه، پوشیده از یخچال‌های دائمی است. همین یخچال‌ها باعث شده که آن را کوه سپید بنامند.

کوهستان آلپ

بسیاری از مسافران کوهستان آلپ یا علاقه‌مندان به کوهنوردی، کوه مون‌بلان را در فهرست مقاصد گردشگری محبوب خود قرار داده‌اند. علاوه بر کوهنوردی، ورزش‌ها و تفریحات دیگری چون دوچرخه‌سواری کوهستان، رودگردی، پیاده‌گردی، دره‌نوردی، قایق‌سواری، پرواز با پاراگلایدر، شنا در دریاچه و... در این منطقه انجام می‌شود و طرفداران زیادی دارد.   

مون‌بلان، سوژه‌ی بزرگ‌ترین عکس دنیا

در خردادماه سال ۱۳۹۴، یک گروه پنج‌ نفره از عکاسان پس از دو هفته کار در ارتفاع ۳۵۰۰ متری و سرمای منفی ۱۰ درجه و ۳۵ ساعت عکس‌برداری بدون وقفه، بزرگ‌ترین عکس دنیا به حجم ۳۶۵ میلیارد پیکسل را از کوه مون‌بلان تهیه کردند. این عکس ۳۶۰ درجه، از ترکیب ۷۰ هزار عکس تشکیل شده است. این عکس در صورتی که چاپ شود مساحتی به اندازه‌ی یک زمین فوتبال خواهد داشت. این تصاویر در مجموع ۴۵ ترابایت حجم داشتند که در نهایت پس از دو ماه در کنار هم قرار گرفتند. سرپرست این تیم، یک عکاس ایتالیایی به نام فیلیپو بلنینی (Filippo Blengini) بود. این پروژه in2white نام دارد. در این لینک می‌توانید این عکس زیبا را تماشا کنید.

ویسباد (Weissbad)، سوئیس

کوهستان آلپ

این منطقه یکی از بهترین مقصدهای گردشگری دنیا برای پیاده‌گردی در مسیرهای کوهستانی است. چشم‌اندازهای زیبا و نفس‌گیر این منطقه شرایط را برای بهترین تفریحات فضای باز فراهم کرده است. در سفر به این منطقه، بازدید از غارهای تاریخی Wildkirchli که محل سکونت نئاندرتال‌ها بوده را از دست ندهید. این غارها از طریق ماشین‌های کابلی قابل دسترس هستند. برای کسانی که به دنبال هیجان و ماجراجویی بیشتر هستند، امکان اقامت در این غارها وجود دارد. 

کوهستان آلپ

Val Thorens

مرتفع‌ترین ناحیه‌ی اسکی در اروپا در منطقه‌ی ساووآی فرانسه قرار دارد. در فصل تابستان، این منطقه مقصد ایده‌آلی برای فعالیت‌های تفریحی و ورزشی مختلف از جمله پیاده‌گردی در مسیرهای زیبای کوهستانی آلپ است. مسیرهایی که زیباترین و نفس‌گیرترین چشم‌اندازهای طبیعی را به نمایش می‌گذارند.

کوهستان آلپ

علاوه بر این، امکان انجام ورزش‌ها و تفریحاتی مانند دوچرخه‌سواری، دره‌نوردی، صخره‌نوردی، دورچخه‌سواری کوهستان، پرواز با پاراگلایدر و... در این منطقه وجود دارد. علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی نیز می‌توانند از ورزش‌هایی چون شنا، قایق‌سواری، رودگردی و... در دریاچه‌ها و رودهای این محدوده، لذت ببرند.  

مطالب مرتبط:

دیدگاه