ساختمان پلاسکو فرو ریخت

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰
ساختمان پلاسکو فرو ریخت

شدت شعله‌های آتش در ساختمان پلاسکو به حدی بود که موجب فروریختن کامل آن شد.

در ساعت ۷:۵۹ صبح امروز وقوع حادثه حریق در ساختمان پلاسکو به آتش نشانی اطلاع داده شد و در پی آن بیش از ۲۰۰ آتش نشان در قالب ۱۰ ایستگاه به محل اعزام شده و موفق به مهار و اطفای حریق در این ساختمان شدند، اما از دقایقی قبل دوباره این ساختمان شعله‌ور شد و لحظاتی پیش این ساختمان به طور کامل فروریخت.

هم‌اکنون شعله‌های آتش در حال شدت گرفتن است و در حال حاضر بیش از ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی با حضور در محل عملیات اطفای حریق را ادامه می‌دهند.

آتش سوزی پلاسکو

یکی از آتش‌نشانان در حال مهار آتش

عوامل انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز به همراه دستگاه‌های امدادی در محل حضور دارند.

بنابر اعلام سرپرست اورژانس کشور، تاکنون ۳۸ نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند که اکثر آنها را نیروهای آتش‌نشانی تشکیل می‌دهند. جمعی از مصدومان در محل درمان شده و در موارد لزوم به بیمارستان اعزام شده‌اند.

وی تاکید کرد که عوامل اورژانس تهران با ۲۰ کد، در محل حضور دارند و ۱۰ کد دیگر اورژانسی برای ارائه خدمات لازم به نیروهای مستقر در محل اضافه خواهند شد.

فرو ریختن پلاسکو

شدت حریق در ساختمان پلاسکو به حدی است که دود برخاسته از آن تا شعاع چند کیلومتری از کانون حریق قابل رویت است.

فیلم لحظه فروریختن ساختمان پلاسکو را در اینجا ببینید:

دانلود ویدئو

بروزرسانی:

یک منبع مطلع در آتش‌نشانی تهران با تکذیب اخباری مبنی بر حضور ۳۰۰ نفر در ساختمان پلاسکو هنگام فروریختن، گفت:

با تلاش ماموران امدادی، بخش عمده مردم و صاحبان مغازه‌ها که در ساختمان پلاسکو حضور یافته بودند قبل از ریزش ساختمان به بیرون هدایت شدند و غیر از حدود ۳۰ آتش نشان که برای مهار آتش در ساختمان حضور داشتند، شمار قابل توجهی از سایر افراد در داخل پلاسکو نبوده‌اند.

فرو ریختن پلاسکو

ملک مدیر ستاد بحران منطقه ۱۲ تهران گفت:

حدود ساعت ۱۱:۱۵ ساختمان دچار تخریب آنی شد. همکاران آتش‌نشانی در حال باز کردن یک معبر به داخل هستند تا کسانی که گیر افتاده اند را نجات دهند.

به گفته وی از هر طرف ساختمان به اندازه یک واحد در همسایگی پلاسکو تخریب شده است. او از مردم خواست که از اطراف محل حادثه متفرق شوند.

فرو ریختن پلاسکو

شهردار تهران در محل حادثه حضور یافته و ستاد سرپایی تشکیل شده است.

بنا به گفته عوامل امدادی در محل ریزش ساختمان پلاسکو، نشت شدید گاز رخ داده از این رو عوامل انتظامی و امدادی از شهروندان می‌خواهند که اطراف محل حادثه را تخلیه کنند.

آتش نشانان پلاسکو

هنوز از سرنوشت تعدادی از آتش‌نشانان اطلاعی در دست نیست.

تعدادی سگ زنده‌یاب برای پیدا کردن افراد محبوس شده در زیر آوار به محل حادثه انتقال داده شده است.

«سرهنگ عابدی» جانشین رییس پلیس راهور تهران از مردم خواست با وجود تمام شدن ساعات طرح ترافیک زودتر از موعد مقرر در روز پنج‌شنبه از تردد در مسیرهای منتهی به خیابان جمهوری خودداری کنند.

عابدی گفت که محدودیت‌های ترافیکی از چهار جهت منتهی به ساختمان سوخته پلاسکو در نظر گرفته شده است تا کار امدادرسانی تسهیل شود.

معاون عملیات اورژانس تهران گفت که تاکنون هیچ جنازه‌ای از داخل ساختمان پلاسکو خارج نشده است و تمام مصدومان آتش‌نشان هستند.

آتش نشانان پلاسکو

ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت:

در مراحل پایانی عملیات به خاطر حرارت خیلی زیادی که وجود داشت و انفجار شدیدی رخ داد، باعث تخریب ساختمان شد. قطعا کسانی زیر آوار هستند از همکاران آتش‌نشانی هستند اما نمی‌دانیم چند نفر هستند.

بی احتیاطی و بی‌توجهی چند نفر باعث این حادثه شده است ما بارها گفته بودیم که این ساختمان از نظر ایمنی مشکل دارد. تاوان بی‌توجهی آنها را همکاران آتش‌نشان من باید بدهند؟

واژگونی پلاسکو

نیروی زمینی ارتش با تجهیزات خود برای امدادرسانی وارد عمل شده و در محل ساختمان پلاسکو حضور یافتند.

در زمانی که آتش تحت کنترل بود هر چه ما و پلیس سعی کردیم مالکان را بیرون کنیم امکانش نبود و مردم بی‌احتیاط باز وارد ساختمان می‌شدند تا اسناد و مدارکشان را بردارند.

آتش در ساختمان کاملا از بین رفته اما اولویت فعلی ما آواربرداری و دسترسی به افرادی است که‌ در زیر آوار مانده‌اند.

عملیات آواربرداری توسط آتش‌نشانی ادامه دارد.

لحظه فروریختن ساختمان پلاسکو از نمای نزدیک:

دانلود ویدئو

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه