رژه کاروان ایران در روز افتتاحیه بدون حاشیه نبود

مرتضی گودرزی
مرتضی گودرزی شنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
رژه کاروان ایران در روز افتتاحیه بدون حاشیه نبود

مراسم افتتاحیه المپیک آغاز شد و کاروان‌های ورزشی کشورهای مختلف از جایگاه مخصوص عبور کردند. در این بین کاروان ورزشی ایران با نام "امام رضا (ع)" و با پرچمداری زهرا نعمتی از مقابل جایگاه عبور کرد.

بنا به گزارش بی بی سی اسپورت از آمار تماشاگران این مراسم پرشکوه بیش از ۳ میلیارد نفر در نقاط مختلف دنیا تماشگر این مراسم بودند.

ورزشکاران ایران که با لباس های جدید در مراسم حضور داشتند، در هنگام رژه برای تماشاگران دست تکان می‌دادند و برخی دیگر نیز مشغول عکس‌برداری و فیلم برداری از این لحظات بودند تا به یادگار نگه دارند.

رژه کاروان المپیک

حاشیه ایرانی رژه المپیک

ساعاتی قبل از شروع مراسم افتتاحیه، سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران با انتشار متنی در اینستاگرام خود نوشت:«سرپرستى که با وجود غم از دست دادن پدر، تیمو تنها نذاشت تا به مشکل برنخوریم و کاروانى که حتى لباس به ایشون نداد تا بتونه تو مراسم افتتاحیه شرکت کنه.اینجا علی‌رغم وجود مدال‌های رنگارنگ،جاى مدال انسانیت خالی است.بدون تو حتى افتتاحیه‌ی المپیک هم براى ما معنا ندارد.»

سعید معروف

نام امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال ایران را در لیست اعضای حاضر در رژه قرار نداده بودند که این مسئله باعث اعتراض و البته اعتصاب ستاره‌های والیبال شد. آنها با اینکه آرزوی حضور در المپیک را داشتند اما در مراسم افتتاحیه حاضر نشدند و ترجیح دادند به نشان اعتراض در دهکده بمانند و از تبلت مراسم را تماشا کنند.

 

 

برنامه المپیکی‌های ایران در روز اول

یک به یک با المپیکی‌های روز اول:

* تیراندازی با تفنگ بادی ۱۰ متر:

نجمه خدمتی، الهه احمدی

ساعت ۱۴ مرحله مقدماتی

ساعت ۱۸ مرحله فینال

اولین مدال‌های المپیک در این رشته بین ورزشکاران توزیع می‌شود که دو بانوی ایرانی در این رقابت‌ها بدون شانس نیستند و اگر این اتفاق رخ دهد نام آنها در تاریخ به‌عنوان فاتحان اولین مدال المپیک ریو ثبت خواهد شد.

* پینگ پنگ:

نوشاد و نیما عالمیان، ندا شهسواری

ساعت ۱۶:۳۰ ـ مرحله مقدماتی زنان و مردان و دور اول زنان

ساعت ۲۲ ـ دور اول زنان و مردان

نوشاد عالمیان ستاره پینگ پنگ ایران درباره حریفان روز اول خود می‌گوید:« در دور دوم با حریفی از اسلوونی مسابقه خواهم داشت که ٦ سال پیش با او بازی کردم و با نتیجه نزدیک باختم. سعی می‌کنم این بازی را پیروز شوم.»

* دوچرخه‌سواری استقامت جاده

 ساعت ۱۷

تیم سه نفره دوچرخه‌سواری ایران باید مسیر سخت و سنگین ۲۴۱ کیلومتر را طی کند. مسیر مسابقه جاده مردان در المپیک برزیل بیش از ۴۱ کیلومتر تعیین شده است. این رقابت ساعت ۹ صبح به وقت محلی از محل فورت کوپابانا در ریو شروع می‌شود و رکابزنان با طی ۴ دور در این مسیر در همین محل مسابقه خود را تمام می‌کنند. رکابزنان نزدیک به ۲۴ کیلومتر از مسیر مسابقه خود را در جاده ساحلی طی می‌کنند , در بخشی از مسیر سرازیری، شیب‌های تند ، سنگ‌فرش و سربالایی‌هایی تیزی نیز وجود دارد و همین مسئله باعث شده تا رقابت‌های المپیک در همه ادوار و به‌خصوص در بازی‌های المپیک ریو جزء سخت‌ترین دیدارهای بخش جاده جهان شناخته و معرفی شود. آروین معظمی گودرزی ، میرصمد پورسیدی و قادر میزبانی تیم دوچرخه‌سواری ایران در این رقابت هستند.

* قایقرانی رویینگ  

مهسا جاور

ساعت ۱۶ ـ تک نفره

تنها نماینده بانوان قایقرانی ایران در المپیک ریو امروز کار سختی را خواهد داشت و او از ورزشکاران پرکار ایران محسوب می‌شود که یکی از مسابقات خود را در روز اول انجام می‌دهد.

 

مطالب مرتبط:

منبع varzesh3

دیدگاه