بهترین کشورهای جنوب شرقی آسیا برای سفر

مرتضی گودرزی | شنبه, ۱۶ مرداد ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

جنوب شرقی آسیا محلی پر رمز و راز با طبیعتی فوق‌العاده، غذاهای عجیب، ادیان مختلف و رسم و رسوم شگفت‌انگیز است. مردم این نقطه از جهان در همه‌ی زمینه‌ها بسیار متفاوت هستند و به همین دلیل است که این نقطه از کره‌ی زمین را باید در برنامه سفر خود قرار دهید. در ادامه با کجارو همراه باشید.

کریستین آدیس، یکی از نویسندگانی است که در زمینه گردشگری با وب سایت‌های بزرگ دنیا همکاری می‌کند. این‌بار او به جنوب شرقی آسیا سفر کرده است تا از بهترین‌های این مناطق آگاه شود. با هم در ادامه تجربیات کریستین را از زبان خودش می‌خوانیم:

جنوب شرقی آسیا جایی است که یک ماه یا بیشتر در کشورهای آن بوده‌ام و با مردم محلی، روزها را می‌گذراندم. من به‌عنوان نویسنده بسیار خوش‌شانس بوده‌ام که وقت زیادی را در این ناحیه گذرانده‌ام. حالا می‌خواهم براساس تجربیاتم، چیزهایی که در آنجا دیده‌ام، غذاهایی که خورده‌ام و نوشیدنی‌های آن، کشورهای این ناحیه را برای شما رتبه‌بندی کنم. در زیر رتبه‌بندی این کشورها را به همراه ویژگی‌های بارز آن مشاهده خواهید کرد.

۱۱- برونئی

برونئی

بهترین مکان برای رفتن: The oil monument

بهترین غذا برای خوردن: Ambuyat، یکی از  غذاهای بومی این کشور است که از تنه درخت نخل ساگو ساخته شده.

این کشور دارای مکان‌های تاریخی و مساجد زیبایی است. بازدید از این مکان‌ها فقط چند ساعت از وقت شما را می‌گیرد.

۱۰- میانمار

میانمار

بهترین مکان برای رفتن: باگان؛ اگر شما عاشق معابد هستید و دوست دارید معبد بوداییان را از نزدیک ببینید، حتما این مکان برای شما جذاب خواهد بود.

بهترین غذا برای خوردن: Ăthouq، نوعی ترشی و سالاد تند، ساخته شده با سبزیجات خام و آبلیمو.

در این کشور هزینه‌ها برای مسافران انفرادی بسیار گران است. در حال حاضر میانمار تلاش می‌کند این کشور را برای هجوم گردشگران آماده کند. بنابراین هزینه سفر گردشگران انفرادی، بسیار گران‌تر از سفر با تورها است.

۹- مالزی

تور مالزی

بهترین مکان برای رفتن: مالزی بورنئو

بهترین غذا برای خوردن: نوشیدنی مالت شکلاتی به نام cause I’m going with Milo Dinosau، به نظر من یکی از بی‌نظیرترین نوشیدنی‌های سرد است.

مالزی، فوق‌العاده زیبا و دارای مردم بسیار دوست‌داشتنی است. در این کشور شما علاوه بر مواد غذایی شگفت‌انگیز،  احترام مردم جنوب شرقی آسیا را تجربه خواهید کرد. مالزی کشوری اسلامی است و آنجا آبجو سرو نمی‌شود.

۸- سنگاپور

سنگاپور

بهترین مکان برای رفتن: UM، سنگاپور

بهترین غذا برای خوردن: کیک هویج که به‌عنوان ظرف امضا سنگاپور نیز شناخته می‌شود.

سنگاپور فوق‌العاده شگفت‌انگیزاست. شما با مقدار کمی پول می‌توانید از غذاهای خوشمزه و مکان‌های فانتزی و تفرجگاه‌های ساحلی بهره‌مند شوید. سنگاپور بالاترین رشد اقتصادی جهان را دارا است.

۷- تیمور شرقی

تیمور

بهترین مکان برای رفتن: بهترین کار در تیمور این است که همراه دوستان‌تان به غواصی بروید.

بهترین غذا برای خوردن: ماهی سرخ شده یا میگو، با طعم ترکیبی از ادویه‌جات و ترشیجات.

تیمور شرقی به‌تازگی به‌عنوان یک مرکز توریستی شناخته شده است. در روستاهای آن، افراد معروف و مشهور در حال عبور هستند. اگر می‌خواهید جایی متفاوت از آنچه رفته‌اید را تجربه کنید، تیمور شرقی محلی مناسب است.

۶- فیلیپین

فلیپین

بهترین مکان برای رفتن: پالاوان. پالاوان مانند رویایی آبی‌رنگ از تالاب‌ها و غارها است.

بهترین غذا برای خوردن: adobo خوک: ترکیبی از سیر، سرکه، سس سویا و گوشت. این غذا به اندازه‌ی غذاهای تایلندی نوآوری ندارد، با این حال می‌تواند به عنوان تجربه‌ای رضایت‌بخش باشد. غذاهای عالی و استفاده‌ی راحت از خودپردازها از ویژگی‌های این مکان دیدنی است.

۵- ویتنام

ویتنام

بهترین مکان برای رفتن: فونگ نها-تو که بنگ.

بهترین غذا برای خوردن: گوشت کبابی با اسپرینگ رول سرخ شده روی نودل و سس ماهی تند.

ویتنام خاطره‌ای خوب برایتان خواهد داشت. نه فقط به خاطر غذاهای خوشمزه، بلکه چشم‌اندازها، فرهنگ موجودِ مواد غذایی و لباس‌های زیبا که به سفارش دوستداران مد ساخته شده این خاطرات را می‌سازند.

۴- لائوس

لائوس

بهترین مکان برای رفتن: دان دت، یکی از ۴۰۰۰ جزیره این کشور.

بهترین غذا برای خوردن: غذای لائوس برای من چندان جالب نیست. مگر اینکه شما به برنج شیرین چسبیده به دندان خیلی علاقه داشته باشید.

لائوس ممکن است از نظر شما دور افتاده باشد، اما در کوچه‌های این کشور سرگرم‌کننده همواره صدای نواختن گیتار به گوش می‌رسد. لائوس دارای کوه‌های پر زرق‌ و برق، مناظر زیبا و پر از سحر و جادو است.

۳- اندونزی

کامبوج

بهترین مکان برای رفتن: Gili Trawangan

بهترین غذا برای خوردن: تمپه (تخمیر کیک سویا لوبیا) با کاشو

از جمله جاذبه‌های توریستی این مجمع‌الجزایر بزرگ، کوه‌پیمایی، بازدید از معابد و استفاده از تفریحاتی با کمترین قیمت است.

۲- تایلند

تایلند

بهترین مکان برای رفتن: Pai

بهترین غذا برای خوردن: همه‌ی غذاهای آن‌ها واقعا مناسب خوردن است و می‌توانید از انواع رستوران‌ها لذت ببرید.

تایلند محل مناسبی برای خال‌کوبی، تفریحات شبانه، تفریح طولانی مدت در جزایر زیبا و خوردن مواد غذایی تند، خوشمزه و متفاوت است.

۱- کامبوج

کابوج

بهترین مکان برای رفتن: Siem Reap

بهترین غذا برای خوردن: لوک لک، قطعه‌ای از گوشت گاو سرخ شده با سس فلفل کامپوت.

کامبوج برای مسافرانش، سرزمین گمشده‌ای معروف است؛ سرزمین بکر، دست نخورده و جذاب برای اکتشافات جدید که کمتر مورد توجه عموم گردشگران واقع شده است. نوشیدنی‌های مختلف و فراوان و وجود تمدن باستانی آنگکور وات از جاذبه‌های این سرزمین است که پیشنهاد می‌شود به هیچ‌وجه آن را از دست ندهید.

نظرم شما خوانندگان محترم چیست؟ بیشتر ما ایرانی‌ها مالزی و تایلند را به عنوان مقصد سفر خود در جنوب شرقی آسیا انتخاب می‌کنیم. آیا شما ترجیح نمی‌دهید که به یک کشور متفاوت‌تر بروید؟ معیارهای شما برای سفر به جنوب شرق آسیا چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع thrillist

دیدگاه