تور مجازی: مونته نگرو

سارا کرایی | پنجشنبه, ۴ شهریور ۹۵ ساعت ۲۲:۱۵

مونته‌نگرو کشوری اروپایی در نزدیکی کرواسی است که به جواهر آدریاتیک معروف است. در تصاویر پانوراما چند مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های این کشور زیبا را خواهید دید. با کجارو همراه باشید.

مونته‌نگرو کشوری کوچک در جنوب غربی بالکان (شبه‌جزیره‌ای در جنوب شرقی اروپا) است که به جواهر آدریاتیک معروف است. کشوری منحصربه‌فرد با آب‌وهوایی مدیترانه‌ای، اقیانوسی به رنگ آبی جادویی، سواحل بکر ماسه‌ای و شنی، طبیعتی بی‌نظیر و هوایی پاک و تازه. طبیعت وحشی و بکر مونته‌نگرو در کنار شهرهای کوچک، تفرجگاه‌ها و بناهای تاریخی قرار گرفته‌اند. سواحل مونته‌نگرو در واقع نوار باریکی به پهنای ۲ تا ۱۰ کیلومتراند که بین دریا و سرزمین‌های مرتفع کوهستانی کشیده شده‌اند. تفرجگاه‌های این سرزمین کوچک اغلب در کرانه‌ی دریای آدریاتیک قرار دارند. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های آن شهر بندری کوتور (Bay of Kotor)، به طول ۲۰ کیلومتر است. این بندر که به بوکا کوتورسکا (Boka Kotorska) معروف است، بزرگ‌ترین بندر آدریاتیک است که بین مونته‌نگرو و کرواسی قرار دارد. این شهر بندری به جنوبی‌ترین آبدره‌ی اروپا هم معروف است. اما طبق آخرین مطالعات صورت گرفته این بندر در حقیقت آبدره‌ای است که در اثر فروبری جزئی از یک رود دره به وجود آمده است.

مونته نگروبندر کوتور

شهر کوتور یکی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی این منطقه به حساب می‌آید. از قرن سوم پیش از میلاد، رومی‌ها در این منطقه حکومت می‌کردند. در دوره‌ی بیزانس این شهر با دیوارهای عظیمی به طول ۴/۵ کیلومتر در حاشیه‌ی ساحلی آن محافظت می‌شده که در لیست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. چهار قرن دوره‌‌ی ونیزی در این سرزمین بر ظاهر کنونی شهر و به‌خصوص معماری آن تاثیر بسزایی گذاشته است. 

مونته نگروپراست

یکی دیگر از مراکز تاریخی مونته‌نگرو شهر کوچک پراست (Perast) است. در سال‌های ۱۴۲۰ تا ۱۷۹۷، کاخ‌ها، کلیساها، و دژهای بسیاری در این شهر ساخته شد که امروزه بیشتر آن‌ها در وضعیت ظاهری خوبی قرار دارند. در این دوره‌ی تاریخی دریانوردی هم محبوبیت خاصی داشته است.

مونته نگروجزیره سنت جرج و جزیره مصنوعی گوسپا اود اشکریلا

در نزدیکی شهر زیبای پراست، دو جزیره‌ی کوچک هم قرار دارند: یکی سنت جورج (St. George) ـ جزیره‌ای بی‌نهایت زیبا که در مرکز آن صومعه‌ی بندیستینه (Benedictine) قرار دارد و دیگری گوسپا اود اشکریلا (Gospa od Škrpjela) است که در ۱۱۵ متری شمال شرقی جزیره‌ی سنت جرج قرار دارد که احتمالا تنها جزیره‌ی مصنوعی آدریاتیک است. در سال ۱۴۹۲، این جزیره را روی تپه‌ای دریایی ساخته‌اند؛ جایی که دو دریانورد ونیزی اهل پراست تندیس مریم و کودک را پیدا می‌کنند. طبق افسانه‌ها، این تندیس یکی از آن‌ها را از بیماری سختی نجات داده است. در ابتدا، این جزیره به حدی کوچک بوده که از آسمان به‌سختی دیده می‌شد. اما بیش از ۲۰۰ سال مردم محلی کشتی‌های قدیمی و کشتی دزدان دریایی را در حاشیه‌ی جزیره غرق می‌کردند و همچنین قانونی وجود داشته که هر کشتی که از آنجا عبور می‌کرده باید سنگی در کنار جزیره پرتاب می‌کرده و همین باعث شده که جزیره کم‌کم بزرگ و بزرگ‌تر شود.

پس از سال‌ها، مساحت این جزیره‌ به ۳۰۳۰ متر مربع می‌رسد و بعدها کلیسای معروف بانوی سنگ‌ها (Church of Our Lady of the Rocks) در این جزیره ساخته می‌شود.

هر سال هزاران گردشگر از مکان‌های تاریخی سواحل آدریاتیک دیدن می‌کنند. در تصاویر پانوراما می‌توانید مهم‌ترین جاذبه‌های جزیره‌ی کوتور را ببینید.

تور مجازی روزهای فرد، ساعت ۱۰:۱۵ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دسترسی به مقاله‌های این بخش به صفحه‌ی اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

مشاهده تور مونته نگرو ده‌ها آژانس مسافرتی

مطالب مرتبط:

دیدگاه