تورهای تابستانی و توصیه‌هایی برای خرید اینترنتی این تورها

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
تورهای تابستانی و توصیه‌هایی برای خرید اینترنتی این تورها

با فرارسیدن تابستان و ایام اوج سفرهای داخلی و خارجی، رئیس جامعه‌ی گردشگری الکترونیکی ایران درباره سایت‌های نامعتبر خدمات گردشگری هشدار داده است و توصیه‌هایی را برای خرید اینترنتی تورهای تابستانی دارد.

در حالی‌که ایام اوج سفرهای داخلی و خارجی برای ایران از راه رسیده است، بسیاری از هموطنان که قصد دارند با تور سفر کنند اقدام به خرید این تورها از طریق اینترنت می‌کنند. در همین حال اما موارد مختلفی از کلاهبرداری‌ها در پوشش فروش تورهای داخلی و خارجی که اغلب ارزان‌تر هم هستند، رخ می‌دهد.

رئیس جامعه‌ی گردشگری الکترونیکی ایران در این‌باره به گردشگران و کاربران فضای مجازی هشدار می‌دهد و معتقد است که تعداد سایت‌های نامعتبری که خدمات گردشگری عرضه می‌کنند، افزایش یافته است. حسن تقی‌زاده انصاری می‌گوید:

افزایش تعداد این سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی با انتشار قیمت‌های جذاب و وسوسه‌برانگیز و البته ارزان‌تر از محصولات دفاتر خدمات مسافرتی سبب گرایش بسیاری از مردم به این سایت‌های اینترنتی و حتی تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی و دهان به دهان شدن آنها، شده است.

او در عین حال هشدار می‌دهد که در صورت خرید اینترنتی تور و بسته‌های سفر حتما نکات امنیتی را رعایت کنید و از سایت‌های معتبر و شناخته شده دارای مجوز خرید کنید.

این فعال گردشگری، خرید خدمات مسافرتی مطمئن در اینترنت را نیازمند آگاهی می‌داند و می‌افزاید که چه بسیار افرادی که اطلاعات و مدارک شخصی یا پول خود را از این طریق از دست داده‌اند.

انصاری درباره‌ی نحوه‌ی تشخیص مجاز یا غیرمجاز بودن این سایت‌ها نیز بیان می‌کند که کاربران و استفاده‌کنندگان اینترنت در صورت تمایل به خرید آنلاین یا الکترونیکی خدمات مسافرتی، تور، بلیت قطار، گرفتن روادید، رزرواسیون هتل و بلیت مراکز تفریحی باید نخست مطمئن شوند آن سایت، معتبر است. می‌توان از لوگوی بانک‌ها و نیز سایت‌های مرتبط با موسسات و تاسیسات گردشگری دارای مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یا سازمان هواپیمایی کشوری که در این سایت‌ها درج می‌شود، متوجه این موضوع شد.

همچنین به گفته‌ی رئیس جامعه‌ی گردشگری الکترونیکی ایران، باید تعهدات درج شده مربوط به هر یک از خدمات سفر به دقت مطالعه و نسخه‌ای از قرارداد و شرایط آن شامل زمان ورود و خروج، امکانات، تشکیلات و سایر جزئیات سفر بررسی و دریافت شود. او یادآور می‌شود که هرگز از سایت‌های ناشناس و بی‌ارتباط با شرکت‌های مسافرتی و هتل‌ها که با عناوین و نرخ‌های جذاب، قصدسوء استفاده از مسافران و گردشگران را دارند خرید نکنید و همچنین هنگام خرید و پرداخت آنلاین هزینه در سایت‌ها، اگر به سایت اصلی بانک متصل نشدید، هرگز اطلاعات بانکی خود را وارد نکنید.

انصاری تاکید می‌کند که از پرداخت هر گونه وجه برای خرید خدمات سفر به حساب شخص یا کارمندان کانتر دفاتر مسافرتی خودداری و هرگونه وجه را تنها به حساب رسمی شرکت خدمات مسافرتی واریز کنید.

این فعال بخش خصوصی، نسبت به ارسال بعضی پیامک‌ها نظیر برنده شدن در قرعه‌کشی سفر خصوصا سفرهای خارجی و اروپایی توسط بعضی افراد سودجو که به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند، نیز هشدار می‌دهد.

رئیس جامعه‌ی گردشگری الکترونیکی ایران در نهایت به فعالان گردشگری پیشنهاد می‌کند که طراحی و ساخت سامانه الکترونیکی شرکت خود را به موسسات معتبر بسپارند و نسبت به حفظ سایت و سامانه‌ی الکترونیکی اطلاعات خصوصی کاربران خود در مقابل حملات در فضای مجازی، پیش‌بینی‌های لازم را به عمل آورند. حالا به نظر می‌رسد تکنولوژی‌هایی نظیر اینترنت، با همه امکان‌هایی که به کاربران می‌دهند در برخی موارد این‌چنینی نیز آنها را با تهدیدهایی مواجه می‌کنند. تهدیدهایی که با آگاهی خنثی خواهند شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه