کوله‌پشتی‌گردی چقدر ما را تغییر خواهد داد

سارا صریحی | شنبه, ۲۸ فروردین ۹۵ ساعت ۰۷:۴۵

کوله‌پشتی‌گردی راه رستگاری گردشگرانی است که علاقه‌مند به سفر هستند و توانایی مالی یا حتی علاقه به هزینه‌ی زیاد در سفر ندارند. در این نوع سفر تمام آنچه نیاز دارید یک کوله‌پشتی است که قرار است تمام مدت همراه شما باشد و جای خواب، ظرف غذا، لباس و خیلی موارد دیگر مورد نیاز را تامین کند.

هیچ کس نیست که دلش نخواهد در یک هتل لوکس با امکانات آن‌چنانی اقامت داشته باشد، اما باید اعتراف کرد که کوله‌پشتی‌گردی نقاط مثبت و دوست‌داشتنی خودش را دارد که تا تجربه‌اش نکنید، متوجه نخواهید شد.

اولین مزیت کوله‌پشتی‌گردی آزادی این نوع سفر است زیرا می‌دانید که تمام موارد مورد نیازتان پشتتان است و پاسپورتتان در دست و تنها چیزی که لازم دارید، کمی ماجراجویی و کمی اکتشاف خواهد بود.

سفر با کوله‌پشتی می‌تواند تجارب بسیار مثبت و گهگاهی منفی به‌همراه داشته باشد و شما را به یک انسان جدید تبدیل ‌کند که شاید با آنچه بوده‌اید، تفاوت زیادی داشته باشد. در ادامه با کجارو همراه باشید تا در رابطه با ویژگی‌هایی که سفر با کوله‌پشتی به‌همراه دارد، بیشتر بدانید.

۱. نازک نارنجی بودن

آیا تاکنون در طول سفر مجبور شده‌اید زخم ایجاد شده روی بدن همراهتان را بشویید و آن را پانسمان کنید؟ انگار بدون آنکه بدانید دل و جراتتان بیشتر شده است و تبدیل به یک پزشک شده‌اید.

۲. حساسیت داشتن به جدا کرن لباس‌های تیره و روشن هنگام شستشو

همین که بتوانید یک جایی آبی برای شستشوی لباسهایتان بیابید، کافی است، دیگر باید قید این حساسیت‌ها را بزنید.

۳. خواب سبک

خواب سبک

اصلا چه چیزی است؟ این مدل سفرها باعث می‌شود که از این پس بمب هم دم گوشتان بترکانند، آب از آب تکان نخورد.

۴. مهارت در مکالمات کوتاه

وقتی با کوله‌پشتی سفر می‌کنید، بیشتر زمان خود را باید در جاده بگذرانید، پس زمانی برای گذراندن وقت با محلی‌ها یا دیگر مسافران هنگام خوردن صبحانه و دیگر وعده‌ها ندارید.

۵. بدغذا بودن

خوراک در مسافرت

همین که چیزی برای خوردن پیدا شود، خواهید خورد، دیگر فرقی نمی‌کند چه باشد.

۶. آرایش کردن

اگر ضدآفتاب استفاده کردن هم آرایش به حساب می‌آید، یک چیزی، وگرنه همین که موهایتان مرتب باشد آنهم اگر خانم هستید، کفایت می‌کند.

۷. انتظار بالا از نقلیه‌ی عمومی

وسایل نقلیه در سفر

وقتی با کوله‌پشتی سفر می‌کنید، نمی‌توانید زمان زیادی را صرف استفاده از نقلیه‌ی عمومی متعارف مثل مترو یا اتوبوس کنید. رزرو کردن و بلیط خریدن از پیش هم معنایی ندارد. هرچه در جاده بیابید، کارتان را راه می‌اندازد.

۸. طبق برنامه عمل کردن

همه‌ی ما برنامه داشتن در سفر را دوست داریم اما سفر با کوله‌پشتی به ما یاد خواهد داد که در لحظه تصمیم بگیریم و عمل کنیم.

۹. انتظار بدترین‌ها را از آدم‌ها داشتن

وقتی به‌عنوان مسافر وارد یک منطقه می‌شوید، اغلب رفتارها مثبت و مهربانانه خواهد بود. همین رفتارهای مثبت کم کم دید منفی شما نسبت به آم‌ها را از بین می‌برد.

۱۰. نادیده گرفتن غریزه

وقتی سفرتان را این‌گونه انتخاب می‌کنید، معمولا تنها حس ششم و غریزه‌تان است که می‌تواند در مواقع ضروری کمک حالتان باشد. اینجا است که کم کم یاد می‌گیرید به حس ششم خود اعتماد کنید و غریزه‌تان را جدی بگیرید.

مطالب مرتبط:

منبع huffingtonpost

دیدگاه