چمدان‌‌های مجهز به بلوتوث رادن، راهی برای راحت سفر کردن

سعیده خلیلی‌صفا | چهار شنبه, ۸ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۰۷:۰۰

حمل چمدان از هر شکل و نوعی یکی از پردرسرترین کارها در طول سفر است و در برخی مواقع به دلایل مختلف مسافران چمدان‌ها و اشیای خود را گم می‌کنند. از این رو، رهگیری و یافتن اشیای مفقود به مسئله بغرنجی برای آن‌ها تبدیل می‌شود.

حمل چمدان در طول سفر یکی از دغدغه‌های مسافران به شمار می‌رود؛ حتی در برخی مواقع چمدان‌ها و اشیای مسافران در سفر به راحتی مفقود می‌شوند و رهگیری آن‌ها بسیار پردردسر است. 

گم شدن اشیا و چمدان‌ها و در نتیجه دردسر مراحل پیگیری آن‌ها، خاطره خوش سفر را به کام مسافران تلخ می‌کند. از این رو، شرکت رادن (Raden) برای حل این مشکل، محصول جدید خود را مجهز به اپلیکیشن بلوتوث طراحی کرده است. در این رابطه، جاش اوداشکین مدیرعامل شرکت می‌افزاید:

«بنا به موقعیت شغلی مدتی در آلدو مشغول به کار بودم و از اینکه چرا از چنین تکنولوژی پیشرفته‌ای برای حل این مشکل استفاده نمی‌شد، بسیار متعجب بودم»!

 خط تولید چمدان‌های جدید شرکت رادن در اواخر ماه مارس راه‌اندازی شده است. تجهیز چمدان‌ها به اپلیکیشن قابل کنترل با بلوتوث این امکان را برای مسافران فراهم می‌کند تا وزن چمدان‌های خود را محاسبه کرده و مناسب‌ترین مسیر را برای رسیدن به فرودگاه انتخاب کنند. حتی با استفاده از این اپلیکیشن مسافران می‌توانند اطلاعاتی دیگری مانند زمان تاخیر و وضعیت پروازها، هشدارهای ترافیکی و وضعیت هوا را نیز مشاهده کنند. 

]lnhk fg,j,e vhnk

همچنین روی این چمدان‌ها باتری به ظرفیت ۷۸۰۰ آمپرساعت نصب شده است که در صورت مفقودی امکان ردیابی چمدان را آسان‌تر می‌کند.

چمدان بلوتوث رادن

جنس این چمدان از پلی‌کربنات ماکرولون بوده و وزن آن در حالت خالی برای اندازه ۶۰ سانتیمتری در حدود ۳/۴۰ کیلوگرم و برای اندازه ۷۱ سانتیمتری تقریبا ۵ کیلوگرم است. همچنین این چمدان‌ها قابل شستشو نیز هستند.

همچنین بر روی این چمدان‌ها باتری به ظرفیت ۷۸۰۰ آمپرساعت نصب شده است که که در صورت مفقودی امکان ردیابی چمدان را آسان‌تر می‌کند.

طراحی این چمدان‌ها توسط تیمی از طراحان برجسته مانند Quirky ،Bonobos ،Ammunition ،Quirky ،Bonobos Ammunition انجام شده است. طول مدت پروژه ساخت چمدان‌های جدید مدت دو سال بوده و هزینه آن معادل ۳/۵ میلیون دلار از ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ توسط First Round Capital ،Lerer Hippeau Ventures ،Rachel Zoe ،Kal Vepuri ،Silas Chou و گروه Pritzker تامین شده است. 

در حال حاضر، این چمدان‌ها در وب‌سایت شرکت رادن آماده فروش و عرضه به مشتریان بوده و قیمت اندازه ۶۰ سانتیمتری، ۲۹۵ دلار و اندازه ۷۱ سانتیمتری آن ۳۹۵ دلار است. البته قیمت خرید هر دو چمدان به صورت ست ۵۹۵ دلار است. 

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه