انفجار در آنکارا: ۲۸ کشته و ۶۱ زخمی در سه انفجار تروریستی در پایتخت ترکیه

سیامک احدی
سیامک احدی پنجشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۲
انفجار در آنکارا: ۲۸ کشته و ۶۱ زخمی در سه انفجار تروریستی در پایتخت ترکیه

ساعاتی پیش، سه انفجار تروریستی، آنکارا، پایتخت ترکیه را لرزاند. پس از آن که یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی ستاد کل ارتش ترکیه منفجر شد، دو انفجار دیگر نیز در پایتخت ترکیه رخ داد که تا کنون طبق آمار اعلام شده ۱۸ نفر کشته و ۴۵ نفر زخمی شده‌اند. ترکیه یکی از اصلی‌ترین مراکز گردشگری در خاورمیانه است.

امروز در قلب ترکیه سه انفجار تروریستی رخ داد که منجر به کشته شدن ۱۸ نفر شد. یک خودروی بمب‌‌‌‌گذاری شده در مرکز شهر آنکارا، داخل یک پادگان نظامی و در ۳۰۰ متری ساختمان ستاد کل ارتش ترکیه، منفجر شد و در پی آن دو انفجار دیگر پایتخت این کشور را لرزاند.

انفجار آنکارا

فرماندار آنکارا اعلام کرد که درپی انفجار تروریستی ساعتی قبل در مرکز این شهر دستکم ۱۸ نفر کشته و ۴۵ تن نیز زخمی شدند.

با وجود اینکه هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته؛ شبکه اسکای نیوز اعلام کرده است که یک مقام امنیتی ترکیه، مسئولیت این انفجار را متوجه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) کرده است.

انفجار آنکارا

سخنگوی حزب عدالت و توسعه نیز این انفجار را تروریستی خوانده و «داود اوغلو»، نخست‌وزیر ترکیه هم سفر خود به بلژیک را لغو کرده است. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور نیز نشست امنیتی فوق‌العاده‌ای برگزار کرده است.

ویدیویی از صحنه انفجار 

دانلود ویدیو

حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن اعلام محکومیت شدید انفجار تروریستی امروز (چهارشنبه) آنکارا با خانواده‌های قربانیان این حادثه و ملت و دولت ترکیه ابراز همدردی کرد.

جابری‌انصاری گفت که این حادثه بار دیگر ضرورت مبارزه متحد با تروریسم بعنوان تهدید مشترک جهانی را آشکار کرد.

بروزرسانی: بر اساس آخرین گزارش های دریافتی از ترکیه، انفجار خودروی حامل نظامیان این کشور در شهر آنکارا ۲۸ تن کشته و ۶۱ تن دیگر زخمی شدند.

منابع: فارس | Guardian |ghatreh

مطالب مرتبط:

دیدگاه