سوغات سنگاپور چیست؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
سوغات سنگاپور چیست؟

خرید سوغات یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر است به خصوص که مقصد سفر، سنگاپور باشد. جایی که تنوع محصولات و مراکز خرید هر مسافری را برای انتخاب سردرگم می‌کند. در ادامه با تعدادی از سوغاتی‌های سنگاپور آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

خریدن سوغات یکی از بهترین بخش‌های سفر است. دور زدن در فروشگاه‌ها و مراکز خرید و زیر و رو کردن اجناس بازارچه‌های محلی برای پیدا کردن یک هدیه‌ی خوب، لذت‌بخش و البته وقت‌گیر است. بد نیست قبل از سفر در مورد سوغات مقصد مورد نظر اطلاعاتی کسب کنیم تا موقع خرید، انتخاب بهتری داشته باشیم.

در مراکز خرید بزرگ و متعدد سنگاپور، کالاها و اجناس مختلفی پیدا می‌شوند؛ هر چیزی که فکرش را بکنید. از لباس‌های شیک و جدیدترین محصولات برندهای مشهور دنیا تا شیرینی‌های محلی و صنایع دستی. شاید بسیاری از این کالاها را بتوانید در سایر شهرها و کشورهای دنیا هم پیدا کنید اما برخی از سوغاتی‌ها فقط مختص یک مکان خاص هستند و شبیه آن را جای دیگری پیدا نمی‌کنید. در ادامه با تعدادی از سوغاتی‌هایی که در سفر به سنگاپور می‌توانید برای دوستان و نزدیکان خود بخریم، آشنا می‌شویم.

خشکبار

سوغات سنگاپور

خشکبار و میوه‌های خشک یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های کشورهای استوایی هستند. این سوغاتی لذیذ را می‌توانید در سوپرمارکت‌ها، بازارچه‌های خیابانی و هرجای دیگری به راحتی پیدا کنید. انواع و اقسام میوه‌های خشک را می‌توانید از سنگاپور بخرید اما در میان این میوه‌ها، انبه‌ی خشک شده طرفداران بیشتری دارد. حتی قبل از خرید می‌توانید آنها را امتحان کنید و اگر دوست داشتید بخرید.  

رول‌ میگوی فلفلی

رول میگوی فلفلی یک نوع اسنک ترد و لذیذ است که در شکل‌ها و طعم‌های مختلف و در قالب برندهای گوناگون عرضه می‌شود. هرجایی به راحتی می‌توانید این رول‌های تند و خوشمزه را پیدا کنید؛ در فروشگاه‌های سوغات و حتی در فرودگاه. از آنجایی که این رول‌ها تنوع زیادی دارند می‌توانید قبل از خرید آنها را امتحان کنید. این رول‌ها معمولا در بسته‌بندی‌هایی با تصویر مرلاین (Merlion)، تندیسی که به نماد سنگاپور تبدیل شده، عرضه می‌شوند.

چای

سوغات سنگاپور

سنگاپور به چای هم شهرت دارد. انواع و اقسام چای‌های معطر در سنگاپور پیدا می‌شوند. علاوه بر چای‌های سنگاپوری و چای‌های سرخ معمولی می‌توانید در فروشگاه‌ TWG TEA انواع چای از گوشه و کنار دنیا از جمله چای سفید و چای زرد را پیدا کنید. شاید باور نکنید ولی در فروشگاه‌های بزرگ چای در سنگاپور، ۸۰۰ نوع چای مختلف وجود دارد!

این چای‌ها علاوه بر طعم و عطر عالی، بسته‌بندی‌های شیک و زیبایی دارند بنابراین انتخاب خوبی به عنوان سوغات و هدیه هستند.

TWG TEA شعبه‌های متعددی در سطح سنگاپور دارد و محصولات آن را می‌توانید در فروشگاه‌های سوغات هم پیدا کنید. اما بد نیست که به شعبه‌ی آن در مارینا بی سندز (Marina Bay Sans) سر بزنید و قبل از خرید انواع چای را امتحان کنید.

این نکته را فراموش نکنید که محصولات TWG TEA گران‌‌قیمت هستند. اگر دنبال سوغاتی ارزان‌تری می‌گردید از سوپرمارکت‌های سطح شهر، چای‌های ارزان‌تر سنگاپوری از برندهای دیگر را امتحان کنید.

کایا

کایا یک نوع مربا است که با تخم‌مرغ، نارگیل و شکر تهیه می‌شود. این مربا به همراه نان تست، یک صبحانه‌ی مرسوم و پرطرفدار در سنگاپور است. در هر سوپرمارکتی می‌توانید این مربای لذیذ و سبزرنگ را پیدا کنید.

مرلاین آب‌نباتی

سوغات سنگاپور

تندیس مرلاین با سر شیر و بدن ماهی، یکی از نمادهای سنگاپور است که حتی اگر به این کشور سفر نکرده باشید حتما در بروشورها و عکس‌های تبلیغاتی گردشگری سنگاپور آن را دیده‌اید. کوکی، آب‌نبات و انواع شکلات به شکل مرلاین، از مشهورترین سوغاتی‌های سنگاپور هستند که در بسته‌بندی‌های زیبا و با تصاویری از جاذبه‌های گردشگری سنگاپور، عرضه می‌شوند. شکلات‌هایی که در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسند ارزان‌تر هستند و اگر می‌خواهید برای عده‌ی زیادی سوغاتی بخرید انتخاب خوبی هستند. اما اگر دنبال هدیه‌ای خاص برای یک فرد خاص می‌گردید، شکلات‌هایی که بسته‌بندی‌های شیک و زیبایی دارند، بهترین انتخاب هستند.

تارت آناناس

این تارت‌های لذیذ هم یکی دیگر از سوغاتی‌های محبوب در سنگاپور هستند که انواع مختلفی دارند و با شکل‌های گوناگون از مدل‌های ساده تا جذاب و متفاوت عرضه می‌شوند. پرطرفدارترین آنها تارت‌های دایره‌ای شکل هستند. این تارت‌ها را هرجایی از سنگاپور می‌توانید به راحتی پیدا کنید اما بهترین و مشهورترین نوع آن تارت Bengawan Solo است که در فروشگاه تاکاشیمایا و فرودگاه پیدا می‌شود. این تارت‌ها خیلی شیرین نیستند و تا شش هفته ماندگاری دارند.

صنایع دستی پراناکان (Peranakan)

سوغات سنگاپور

فرهنگ پراناکان ترکیبی از فرهنگ چینی و مالایی است و محصولات ساخته شده به دست این قوم، صنایع دستی سنتی سنگاپور را تشکیل می‌دهند. صنایع دستی رنگارنگ و جذاب آنها، بهترین انتخاب برای تزیین منزل هستند. در گوشه و کنار شهر می‌توانید فروشگاه‌های مختلفی را پیدا کنید که این محصولات را عرضه می‌کنند. اگر دوست دارید درباره‌ی این قوم و تاریخچه‌ی آنها بیشتر بدانید می‌توانید از موزه‌ی پراناکان دیدن کنید و در همان موزه از محصولاتشان خریداری کنید.

صندل‌های دست‌ساز با گلدوزی‌های زیبا، لباس‌ها و اشیای سرامیکی رنگارنگ می‌توانند سوغاتی خوبی از سفر به سنگاپور باشند به خصوص برای کسانی که به صنایع دستی علاقه‌مند هستند.

پودینگ انبه

یکی از دسرهای لذیذ در آسیا، پودینگ انبه است. اگر عطر و طعم انبه را دوست دارید این پودینگ‌های لذیذ را که مانند سایر پودینگ‌ها زیاد شیرین نیستند امتحان کنید. در تمام سوپرمارکت‌ها انواع مختلف پودینگ در اندازه‌های مختلف به فروش می‌رسد.

محصولاتی با طرح مرلاین

همان‌طور که قبلا هم گفتیم، تندیس مرلاین به نماد سنگاپور تبدیل شده است. بنابراین دور از انتظار نیست که در سنگاپور هرچیزی با طرح مرلاین پیدا شود؛ انواع لباس، نشانه‌ی کتاب، رومیزی، زیرلیوانی، فنجان، اسباب‌بازی و خودکار. در میان این محصولات مختلف خودکارهایی به شکل مرلاین یا با طرح مرلاین طرفداران زیادی دارند؛ یادگاری خوبی که خاطرات سفر به سنگاپور را زنده می‌کنند.

کیک شیفون پاندان (Pandan)

سوغات سنگاپور

کیک شیفون پاندان یا کیک سبز یکی از مشهورترین سوغاتی‌های سنگاپور است که مورد توجه گردشگران قرار دارد. مثل تارت آناناس، بهترین نوع این کیک متعلق به شرکت Bengawan Solo است. این قنادی زنجیره‌ای روزانه هزاران جعبه از این کیک را در در سه فروشگاهی که در فرودگاه دارد به فروش می‌رساند. این کیک با عصاره‌ی برگ گیاه پاندانوس آماریلیفولیوس (Pandanus amaryllifolius) طعم‌دار می‌شود.

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای ??? ??????????? - ??????? مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه