راهنمای خرید در سنگاپور (قسمت سوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۵
راهنمای خرید در سنگاپور (قسمت سوم)

سنگاپور یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای خرید کردن است. تنوع محصولات و مراکز خرید به قدری زیاد است که هر گردشگری را سردرگم می‌کند. برای اینکه با بهترین مناطق و مراکز خرید در سنگاپور آشنا شوید، این راهنمای خرید را دنبال کنید. با کجارو همراه باشید.

در دو قسمت قبلی مقاله‌ی راهنمای خرید در سنگاپور، با تعدادی از بهترین مراکز و مناطق خرید آشنا شدیم. در ادامه تعدادی دیگر از این مراکز را معرفی می‌کنیم. این فهرست را با معرفی چند مرکز خرید معروف و اوت لت ادامه می‌دهیم.

بازار خیابانی بوگیس (Bugis)

یکی از بزرگ‌ترین و ارزان‌ترین نقاط سنگاپور برای خرید، بازار خیابان بوگیس است. این منطقه علاوه بر اینکه برای خرید مناسب است، مجموعه‌ای از بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها را هم در کنار خود جمع کرده است. این مراکز خرید و رستوران‌ها معمولا تا دیروقت باز هستند و این منطقه به خصوص شب‌ها پاتوقی برای گردشگران و جوانان است. بازار درست در مرکز این منطقه و در کنار مرکز خرید جدید ایستگاه متروی بوگیس قرار دارد.

سنگاپور

علاوه بر گردشگران، این بازار در بین اهالی منطقه هم بسیار محبوب و پرطرفدار است. این بازار بیشتر به خاطر ارزان بودن محصولاتی مانند انواع سوغات، زیورآلات و اکسسوری، لباس، وسایل الکترونیکی، لوازم منزل و لوازم آرایش شهرت دارد.

این بازار محلی برای عرضه‌ی جدیدترین محصولات مد نیست اما کالاهای بسیار با کیفیتی برای همه‌ی سلیقه‌ها در آن پیدا می‌شود. بازار اخیرا نوسازی شده و کاملا سرپوشیده است بنابراین در باران و آفتاب می‌توانید به راحتی در آن بگردید. بیش از ۸۰۰ مغازه و فروشگاه در اندازه‌های مختلف این مجموعه را که بزرگ‌ترین مجموعه‌ی خرید در سنگاپور است، تشکیل می‌دهند. بیشتر غرفه‌ها و مغازه‌ها از ساعت ۱۱ شروع به کار می‌کنند و تا زمانی که جمعیت متفرق شود یعنی در حدود ساعت ده شب به فعالیت ادامه می‌دهند. آخر هفته‌ها، مغازه‌ها تا ساعت ۱۱ شب باز هستند.

بیش از ۸۰۰ مغازه و فروشگاه در اندازه‌های مختلف این مجموعه را که بزرگ‌ترین مجموعه‌ی خرید در سنگاپور است، تشکیل می‌دهند.

مثل سایر مراکز و مجموعه‌های خرید در سنگاپور، در اطراف بازار خیابان بوگیس هم گزینه‌های زیادی برای خوردن غذای لذیذ وجود دارد. آبمیوه‌های تازه و انواع نوشیدنی هم در اطراف مراکز خرید وجود دارد. اگر نمی‌خواهید برای غذا زیاد هزینه کنید و در رستوران‌های شیک غذا بخورید، انواع غذاهای حاضری، نودل و ساتای هم در غرفه‌های متعددی به فروش می‌رسند. ساتای، غذایی شامل گوشت کبابی به سیخ کشیده شده و چاشنی زده، همراه با سس است.

این بازار تنها چند قدم با ایستگاه متروی بوگیس فاصله دارد. برای پیدا کردن بازار، دنبال ورودی آن که سقفی قرمزرنگ دارد بگردید یا جمعیت را دنبال کنید. در روزهای گرم که امکان ماندن در خیابان وجود ندارد می‌توانید به مراکز خرید بوگیس پلاس یا Bugis Junction سر بزنید که در همان حوالی قرار دارند. البته محصولات ارائه شده در این مراکز، گران‌تر از بازار خیابانی هستند.

مرکز خرید رافلز سیتی (Raffles City)

سنگاپور

دلیل برتری مرکز خرید رافلز سیتی نسبت به دیگر مراکز خرید منطقه، دسترسی راحت به آن و همین طور نزدیکی به جاذبه‌های دیگر است.

در اورچارد رود (Orchard Road)، اصلی‌ترین منطقه‌ی خرید در سنگاپور، مراکز خرید زیادی وجود دارد. یکی از این مراکز، مرکز خرید رافلز سیتی است اما دلیل برتری آن نسبت به دیگر مراکز خرید منطقه، دسترسی راحت به آن و همین طور نزدیکی به جاذبه‌های دیگر است. این مرکز، فقط چند قدم با کلارک کی (Clarke Quay) و مارینا بی (Marina Bay) فاصله دارد. علاوه بر فروشگاه برندهای معروف، بهترین رستوران‌ها هم در این مرکز وجود دارند. یک فودکورت ارزان هم در طبقه‌ی پایین مجموعه قرار دارد.

برترین مراکز خرید و اوت لت های سنگاپور

در بیشتر مراکز خرید سنگاپور، امکانات تفریحی متعددی برای سرگرم کردن تمام اعضای خانواده در نظر گرفته شده‌ است.

تنوع مراکز خرید در سنگاپور بسیار بالا است. هم کیفیت و هم کمیت بالای محصولات باعث شده که سنگاپور بهشتی برای علاقه‌مندان به خرید باشد. در ادامه با برترین مراکز خرید سنگاپور آشنا می‌شویم که تعداد زیادی از آنها در اورچارد رود قرار دارند. برخی از این مراکز خرید به قدری بزرگ و متنوع هستند که چندین روز برای گشت و گذار در آنها به زمان نیاز دارید. در بیشتر آنها، امکانات تفریحی متعددی هم وجود دارند که برای سرگرم کردن تمام اعضای خانواده در نظر گرفته شده‌ است در واقع فقط یک مرکز خرید نیستند و مجموعه‌ی تفریحی به حساب می‌آیند.

مرکز خرید ION Orchard

سنگاپور

این مرکز خرید بزرگ و مجلل با معماری چشم‌گیرش توجه هر بازدیدکننده‌ای را جلب می‌کند. این مرکز خرید علاوه بر معماری نفس‌گیر، فروشگاه‌ها و محصولات لوکسی دارد و محل رفت و آمد سلبریتی‌ها و افراد ثروتمند است. در رستوران‌های این مجموعه، لذیذترین غذاها توسط سرآشپزهای مشهور سرو می‌شود.   

ویووسیتی (VivoCity)

این مجموعه به داشتن بهترین مراکز خرید آسیا شهرت دارد که در قسمت‌های قبلی مقاله آن را معرفی کردیم.

مرکز خرید پاراگون (Paragon)

در این مجموعه‌ی لوکس و مجلل، برترین برندهای مد دنیا و کالاهای لوکس عرضه می‌شود. فروشگاه‌های مد، غذاخوری‌های عالی، اوت لت های برندهای مشهور و بوتیک‌های لوازم ورزشی در این مجموعه وجود دارد. یکی دیگر از محصولات ارائه شده در این مرکز، انواع پوشاک کودکان از برندهای مشهور دنیا است.

مرکز خرید نایتس‌بریج (Knightsbridge)

سنگاپور

این مرکز بخشی از هتل گرند پارک اورچارد (Grand Park Orchard) است که طراحی مدرنی دارد. اوت لت های این مجموعه در فضایی وسیع و با دسترسی به خیابان قرار گرفته‌اند. تمرکز این مجموعه بیشتر بر پوشاک و زیورآلات است. در این مرکز خرید نام‌های مشهوری در زمینه‌ی مد بین‌المللی را خواهید دید.

مرکز خرید مصطفی سنتر

این مرکز خرید ۲۴ ساعته بهترین مکان برای خرید محصولات برندهای مشهور با تخفیف‌های کم‌نظیر است. در قسمت‌های قبلی مقاله این مرکز را معرفی کردیم.

مرکز خرید ماندارین گالری (Mandarin Gallery)

سنگاپور

این مجموعه‌ی تجاری بهترین برندهای بین‌المللی را در اورچارد رود میزبانی می‌کند. این مجموعه در کنار هتل ماندارین اورچارد واقع شده است و مارک‌های مشهوری مانند مارک جیکوبز (Marc Jacobs) و کاوالی (Cavalli) برترین محصولات خود را در آن عرضه می‌کنند.

مرکز خرید بوگیس جانکشن (Bugis junction)

سنگاپور

این مجموعه، یکی از پرجنب و جوش‌ترین و جذاب‌ترین مراکز خرید سنگاپور است که دو بخش دارد؛ خیابان خرید روباز و دپارتمان استور سرپوشیده. در واقع این مرکز خرید انگار ترکیبی از بازار خیابانی بوگیس و مرکز خرید بوگیس پلاس است که هر دو در نزدیکی این مجموعه قرار دارند. یکی از ویژگی‌های این مرکز این است که دسترسی مستقیمی به ایستگاه متروی Bugis Street دارد و تنها چند قدم با مرکز سنگاپور فاصله دارد.

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای ??? ??????????? - ??????? مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

منبع singapore-guide

دیدگاه