در سفرهای هوایی چه لباسی بپوشیم؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۰
در سفرهای هوایی چه لباسی بپوشیم؟

در سفرهای هوایی علاوه بر عواملی مانند انتخاب صندلی مناسب و تغذیه نحوه لباس پوشیدن نیز نقش مهمی در حفظ آرامش در طول پرواز دارد. استفاده از لباس‌ مناسب در طول پرواز ضرورت دارد

در طول پرواز شرایط داخل کابین هواپیما مانند پایین آمدن فشار هوا هنگام پرواز، کم شدن آب بدن و بی‌تحرکی در طول پرواز باعث ایجاد مشکلات جسمی و ناراحتی می‌شود. بنابراین، انتخاب لباس مناسب نقش مهمی در کاهش این قبیل مشکلات در سفرهای هوایی دارد.

ولی سوالی که در اینجا به ذهن خطور می‌کند این است که چه لباسی را باید برای سفرهای هوایی انتخاب کرد؟ در ادامه مطلب به هفت نکته اساسی در این رابطه خواهیم پرداخت.

۱. چند لایه بپوشید

لباس پرواز

از آنجایی که دمای هوای داخل هواپیماها متفاوت است، بنابراین بهترین راه برای پیشگیری از گرما و سرما در طول پرواز پوشیدن چند لباس سبک مانند شال، ژاکت، جلیقه و غیره از روی یکدیگر است و در صورت عدم نیاز می‌توان آن‌ها را تا کرده و برای بالش در طول پرواز استفاده کرد. همچنین این کار باعث می‌شود تا علاوه بر کاهش حجم لباس‌های داخل چمدان، در رابطه با تغییرات ناگهانی آب و هوایی نیز آمادگی کافی داشت.

۲. از لباس‌های با پارچه مناسب استفاده کنید

لباس پرواز

لباس‌هایی که پارچه آن‌ها از جنس نخ و کتان هستند، علاوه بر سبکی و پاکیزگی از امتیاز نفوذ هوا به داخل و خروج رطوبت نیز برخوردار هستند و بهترین گزینه برای استفاده در طول سفر هوایی به شمار می‌روند. سایر پارچه‌ها به دلیل عدم نفوذ هوا باعث می شوند تا عرق بر روی پوست باقی مانده و زودتر کثیف شوند.

۳. استفاده از جوراب کشی

لباس پرواز

بسیاری از پزشکان اصرار بر استفاده زنان باردار از جوراب‌های‌ کشی (موسوم به جوراب واریس) در طول پرواز دارند؛ زیرا این جوراب‌ها علاوه بر کاربرد پزشکی در طول پرواز موجب می‌شوند تا جریان خود از سمت پاها به قسمت فوقانی بدن حرکت کرده و از ورم ناشی از فشار هوا جلوگیری شود. این جوراب‌ها در کلیه داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم پزشکی در دسترس هستند.

۴. کفش راحت بپوشید

لباس پرواز

بهترین نوع کفش برای پرواز کفش‌های راحتی و تختی هستند که معمولا برای ورزش یا پیاده‌روی استفاده می‌شوند. با این کفش‌ها می‌توان به راحتی کلیه مراحل زمینی پرواز را نیز طی کرد.

۵. لباس‌های جیب‌دار بپوشید

لباس پرواز

با توجه به محدودیت‌های اعمال شده از طرف شرکت‌های هوایی برای حمل بار و دریافت وجه برای اضافه بار، لباس‌های جیب دار بهترین گزینه برای جاسازی اشیای کوچک هستند. در این رابطه کت‌های سفری با ظاهری مناسب به بازار عرضه شده‌اند.

۶. از لباس‌های تنگ استفاده نکنید

لباس پرواز

لباس مناسب در پرواز می‌تواند از همان ابتدا شرایط سفر را برای مسافران راحت و آسوده یا عذاب‌آور کند.

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، صندلی‌های تنگ و تورم ناشی از فشار هوا از جمله عوامل ایجاد فشار و ناراحتی در پرواز هستند؛ از این رو، برای پیشگیری از این مسئله بهتر است تا در صورت امکان از پوشیدن لباس‌های تنگ و نایلونی پرهیز کنید.

بنابراین، شلوارهای جین تنگ و لباس‌هایی از این دست گزینه چندان مناسبی برای استفاده در پرواز نیستند.

۷. ظاهری آراسته داشته باشید

لباس پرواز

استفاده از لباس‌های راحت و گشاد به معنی ظاهر بهم ریخته و نامرتب نیست، بلکه با وجود راحتی لباس می‌توان از ظاهری مرتب و شیک برخوردار بود و چه بسا این ظاهر زیبا باعث جلب توجه و تحسین اطرافیان و کادر پرواز شود.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی با هر نوع کلاس پروازی را دارید، با استفاده از کجارو می‌توانید قیمت بلیط‌ها را مقایسه کرده و بلیط خود را با بهترین قیمت از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید

مطالب مرتبط:

منبع huffingtonpost

دیدگاه