۷ کشور مقرون به صرفه دنیا برای کار و بازنشستگی

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۲
۷ کشور مقرون به صرفه دنیا برای کار و بازنشستگی

اگر شما نیز به‌دنبال کشوری مقرون به‌صرفه از لحاظ هزینه‌های زندگی برای کار و گذران دوره بازنشستگی هستید، این مقاله می‌تواند راهگشای خوبی برای شما باشد! کلیه کشورهایی که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت دارای بهترین شرایط از لحاظ شرایط کاری و بازنشستگی هستند. در این کشورها شما می‌توانید تغذیه مناسبی داشته باشید، برای کارهایی که انجام آن دشوار است کمک‌های لازم را دریافت کنید و قبوض خود را به‌صورت ماهانه و منظم پرداخت کنید. پس برای کسب اطلاع از این کشورها با کجارو همراه شوید!

در تعریف کشورهای مقرون به‌صرفه برای زندگی در کل دنیا، ملک و مسکن از جمله مهم‌ترین عوامل محسوب می‌شود. بعبارت دیگر، قیمت هر مترمربع زمین یا بهای اجاره بها بسیار حائز اهمیت است. ولی تنها عامل تعیین‌کننده نیست زیرا شما باید از ارزش ملکی که در آن سرمايه‌گذاری می‌کنید، اطمینان خاطر داشته باشید. بعبارت دیگر، مزیت زندگی در کشورهای مقرون به‌صرفه پرداخت هزینه کمتر اجاره‌بها، غذا، حمل و نقل و بهره‌مندی بیشتر از امکانات رفاهی است. علاوه بر این، بسیاری از این کشورها دارای جاذبه‌های گردشگری از جمله سواحل شنی و طبیعت جذاب نیز هستند. بنابراین، این کشورها مقصدی دلخواه برای افرادی محسوب می‌شوند که در پی لذت بردن از تعطیلات مداوم هستند.به دلیل پایین بودن هزینه زندگی در این کشورها بهره‌مندی از امکانات رفاهی و تجملی در آن‌ها به مراتب آسان‌تر است. بویژه در کشورهایی که نرخ ارز خارجی در آن‌ها متناسب با درآمد شما است. بنابراین، این کشورها مکانی امن برای زندگی، کار و حتی بازنشستگی و همچنین پس‌انداز مکفی برای بهره‌مندی از یک زندگی موفق محسوب می‌شوند. آب و هوا نیز دومین عامل تاثیرگذار در مهاجرت به سایر کشورها است زیرا آب و هوای خوب هم بر  سلامت جسم و هم روح اثربخش است. به هر حال، مردم در انتخاب آب و هوای مطلوب دارای ذائقه‌های متفاوتی هستند و شما باید از سازگاری خود با آب و هوای کشور انتخابی اطمینان حاصل کنید.

۷. آرژانتین

Argentina علاوه بر غذای خوب و کرایه‌های ارزان، آرژانتین کشوری است که می‌توانید به‌ سرعت در آن زندگی خود را شروع کنید و در صورت طی کلیه مراحل به‌راحتی اقامت قانونی این کشور را نیز دریافت کنید. کشورهای مجاور نظیر اوروگوئه و شیلی گزینه‌های مناسبی برای تعطیلات هستند که می‌توانید هر از گاهی سری به آن‌ها بزنید.

۶. مکزیک

 Mexico مکزیک نیز در لیست کشورهای مقرون به‌صرفه دنیا از لحاظ کار و زندگی قرار دارد. البته سه دلیل عمده برای ارزان بودن هزینه‌های زندگی در این کشور وجود دارد : کرایه‌، کارگر و غذای ارزان! این سه عامل برای مدت طولانی تغییر نیافته است. هوای مطبوع این کشور بدین معنی است که حتی نیازی به خرید کولر نیز ندارید. حتی با آموزش زبان اسپانیایی می‌توانید هزینه زندگی خود را با تهیه غذا یا مواد اولیه از بازارچه‌های مردم بومی کاهش دهید.

۵. نیکاراگوئه

Nicaragua در میان کشورهای فقیر آفریقای مرکزی کشور نیکاراگوئه مقصد مناسبی برای افرادی است که به‌دنبال مکانی ارزان برای زندگی هستند. در صورتیکه شما اهل کانادا یا آمریکا هستید و می‌خواهید در هنگام بازنشستگی پول هفتگی در حساب بانکی خود داشته باشید، این کشور بهترین گزینه برای شما به شمار می‌رود. با درآمد متوسط ماهانه ۶۰۰ دلار و حتی در صورت استفاده از چک مددکاری اجتماعی می‌توانید زندگی خود را به‌خوبی اداره کنید.

۴. کامبوج

Cambodia کامبوج ارزان‌ترین کشور برای زندگی در آسیا است. در حالی که افراد خارجی اجازه مالکیت زمین در این کشور را ندارند ولی راه‌های دیگری برای غلبه بر این محدودیت و کارآفرینی وجود دارد. با این وجود، کرایه بها برای یک خانه خوب و راحت ماهانه ۵۰۰ دلار است ولی در نوار ساحلی می‌توان خانه‌های ارزان‌تری را نیز پیدا کرد.

۳. ویتنام

Vietnam ویتنام کشوری مناسب و ساده برای شروع زندگی و تجارت است. اهالی آن می‌توانند به‌راحتی به زبان انگلیسی صحبت کنند. افرادی که قصد مهاجرت دارند می‌توانند به آنجا رفته و خانه‌ای مجهز با تمامی امکانات از جمله اینترنت پرسرعت وحتی خدمات منزل را با قیمت کمتر از ۶۰۰ دلار اجاره کنند. در شهرهای کوچک‌تر نیز می‌توان خانه‌هایی بزرگ‌تر برای تمامی اعضای خانواده با قیمت‌های کمتری اجاره کرد.

۲. مالزی

Malaysia ساده‌ترین مکان برای اقامت نسبت به اندونزی و تایلند محسوب می‌شود. بنابراین، به‌راحتی می‌توان در این کشور ساکن شده و کار و زندگی خود را آغاز کرد. کلیه زیرساخت‌ها در این کشور بسیار عالی بوده و حومه شهر نیز کاملا آرام و امن است. اکثریت مردم در این کشور نیز به زبان انگلیسی تسلط دارند.

۱. پرتغال

 Portugal اگرچه پرتغال کشور ارزانی برای سفر نیست ولی می‌توان به‌راحتی در آنجا زندگی کرده و حتی بازنشسته شد. در این کشور خارجیان اجازه خرید و مالکیت ملک را دارند و به‌دلیل اثرات بحران اقتصادی می‌توان موقعیت‌های مناسبی را پیدا‌ کنید. همچنین در این کشور می‌توان از غذای خوب و اقامت با هزینه کمتر بهره برد. منبع: insidermonkey

عکس از وب‌سایت ioe-emp.org (عکاس: نامشخص)

مطالب مرتبط:

دیدگاه