گزارش اختصاصی کجارو از نشست لوفت‌هانزا ؛ برندی که حتی در جنگ، ایران را ترک نکرد

آرمان والی
آرمان والی چهار شنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۰
گزارش اختصاصی کجارو از نشست لوفت‌هانزا ؛ برندی که حتی در جنگ، ایران را ترک نکرد
گروه لوفت‌‌هانزا در جهت ارتباط هرچه بهتر با رسانه‌های آنلاین و انتشار اخبار مربوط به گسترش خدمات و پروازهای خود در ایران اقدام به برگزاری نشستی خبری در هتل آزادی کرد. این گروه با سابقه ۵۹ ساله در ایران هیچگاه حضور خود را در ایران کمرنگ نکرد و هم اکنون با طیف وسیعی از خدمات آماده حضور در بازار رو به رشد ایران است. با کجارو همراه باشید تا اطلاعات و جزییات بیشتری از این نشست را مطالعه کنید.
صنعت هوایی ایران همیشه در صدر مشکلات مطرح شده در بخش حمل و نقل بوده و گه گاه حوادث کوچک و بزرگی که در این صنعت رخ داده این سوال را برمی‌انگیزد که راه حل واقعا چیست، مشکل کجا است و چطور می‌توان به رشد و شکوفایی این صنعت کمک کرد؟ شاید امنیت اولین موردی باشد که به ذهن یک ایرانی برسد، اما موضوع تنها به امنیت ختم نمی‌شود. کیفیت خدمات ارایه شده به مسافران از زمین تا آسمان، مدیریت پروازها و زمانبندی درست، کیفیت تجهیزات رفاهی درون هواپیما و بسیاری موارد دیگر از نکاتی بود که تیمور گودرزی‌پور، قائم مقام فروش و خدمات خاورمیانه، آفریقا و جنوب شرق آسیا، تاکید زیادی بر آن داشت. نکته این جا است که امنیت بدیهی است. توجه بیش از اندازه بر زنده ماندن در آسمان، نگاه ما را نسبت به عوامل رفاهی دیگر نابینا کرده است. IMG_41239

لوفت‌هانزا؛ گروهی که در طول ۵۹ سال گذشته حتی در جنگ ایران را ترک نکرد

به گفته‌ی تیمور گودرزی‌پور، گروه لوفت‌هانزا ۳۰ میلیارد یورو درآمد سالیانه دارد و دارای ۱۳ شریک تجاری بزرگ است. این گروه نه تنها دارای سه خط هوایی Lufthansa، Eurowings و Austrian Airlines است، بلکه خدمات فرودگاهی و هواپیمایی نیز مانند کترینگ، مدیریت پروازها و بسیاری خدمات دیگر را به شرکت‌ها و خطوط هواپیمایی دیگر ارایه می‌کند. بر اساس گزارش وی، این گروه تصمیم دارد ۳۷ میلیارد یورو طی ۱۰ سال آینده در این صنعت سرمایه‌گذاری کند و ۲۶۰ هواپیما به ناوگان خود اضافه کند. این مبلغ در چنین زمانی به معنای ۱۰ میلیون یورو در روز است. همچنین گروه لوفت‌هانزا سهام‌دار فرودگاه مونیخ است که تنها فرودگاه ۵ ستاره در اروپا به شمار می‌رود. این عنوان توسط مسافران به این فرودگاه نسبت داده شده و چنین عنوانی را نمی‌توان با پول خریداری کرد. همچنین خط هوایی Lufthansa قصد دارد که در سال ۲۰۱۶ عنوان ۵ ستاره را از سازمان Skytrax دریافت کند. اسکایترکس یک سازمان کاملا مستقل است که این عنوان را تنها به بهترین‌ها اهدا می‌کندو تاکنون هیچ خط هوایی در اروپا قادر به دریافت آن نبوده است. شهریور ماه سال آینده، این گروه شصتمین سالگرد حضور خود را در ایران جشن می‌گیرد. به گفته‌ی گودرزی‌پور، لوفت‌هانزا هیچگاه ایران را حتی در بدترین شرایط و در جنگ ایران و عراق ترک نکرد که این موضوع یکی از افتخارات این شرکت به شمار می‌رود.

تیمور گودرزی‌پورایران، بازاری رو به رشد

تیمور گودرزی‌پور در سخنان خود اشاره کرد که هم اکنون تمامی پروازهای این گروه در ایران به سرعت به فروش می‌رسند و همیشه ظرفیت پاسخگوی نیاز بازار نیست. این موضوع دلیل اصلی گسترش پروازهای لوفت‌هانزا است و انتظار می‌رود که این روند با رشد همراه باشدا. تابستان سال آینده خط پرواز تهران - فرانکفورت و تهران - مونیخ زمان‌بندی‌های جدیدی خواهد داشت. در گذشته تنها پروازها شب از تهران برمی‌خواستند در حالی که تابستان آینده پروازهای صبح از تهران نیز اضافه خواهد شد تا مسافران انتخاب بیشتری داشته باشند. خط پرواز تهران - وین هم با خطوط هوایی Austrian Airelines به مجموعه خدمات ارایه شده توسط این گروه اضافه خواهد شد که تا ۱۴ پرواز در هفته ظرفیت خواهد داشت. گودرزی‌پور همچنین برند جدید Eurowings را معرفی کرد که یک برند ارزان‌قیمت در گروه لوفت‌هانزا است و پروازهای خود را در ایران از تابستان آینده شروع خواهد کرد. این خط هوایی با ظرفیت ۲ پرواز در هفته مسافران را از تهران به شهر کلن آلمان منتقل می‌کند.

IMG_422ss8کیفیتی بالا و یکسان در تمام صندلی‌ها و تمام هواپیماها

مارتین ریکن در توصیف کیفیت خدمات لوفت‌هانزا گفت که این گروه به منظور ثبات در خدمات ارایه شده به تمام مسافران همیشه ناوگان خود را مورد نظارت دقیق قرار می‌دهد و تمام سعی این گروه برخلاف دیگر خطوط هوایی این است که تجربه مسافران در تمامی هواپیماها چه ایرباس A380 و چه یک بویینگ کوچک یکسان باشد. همچنین وی به این موضوع اشاره کرد که در گروه لوفت‌هانزا شما چه سوار یک هواپیمای جدید شوید و چه یک هواپیما با ۱۰ سال عمر، تجربه شما کاملا مشابه خواهد بود چرا که این گروه حتی در سطح کیفیت صندلی نیز نظارت کامل به هواپیماهای خود دارد. در همین راستا هواپیماهای قدیمی همیشه از صندلی‌های نو استفاده می‌کنند و امکان ندارد که شما هنگام نشستن در یک هواپیما به عمر آن پی ببرید.

IMG_422559بلیط اقتصادی ممتاز و انتخاب‌های بیشتر برای مسافران

شاهر مراد، مدیر منطقه ایران در توصیف طیف خدمات لوفت‌هانزا افزود که این گروه انتخاب‌های فراوانی را به مسافران خود ارایه می‌کند و مسافران بر اساس بودجه و نیازهای خود می‌توانند به راحتی بهترین بسته خدمات را برای خود برگزینند. برای مثال پرواز دبی به کلن با استفاده از Eurowings شروع قیمتی معادل ۹۹ یورو دارد که قیمت بسیار  رقابتی است. شرکت لوفت‌هانزا همچنین سرویس جدید اقتصادی ممتاز(Premium Economy) را ارایه می‌کند. اگرچه لوفت‌هانزا در این سرویس اولین نبوده، در این رده بلیط بهترین خدمات را در میان دیگر خطوط هوایی ارایه‌ می‌کند.

خدمات متعهدسازی گروه لوفت‌هانزا هم فردی و هم سازمانی؛ Miles & More

گروه لوفت‌هانزا در راستای پاسخ‌گویی به تعهد مشتریان فردی و سازمانی اقدام به ایجاد سیستم Miles & More کرده است. این سیستم همانند بسیاری از سیستم‌های متعهد سازی خطوط هوایی دیگر به ازای هر پرواز امتیازی به صورت مایل در اختیار مسافران قرار می‌دهد. شاهر مراد در توصیف این سرویس گفت: تلاش می‌کنیم که این سیستم همیشه بهتر و بروزتر از رقبای ما باشد و همیشه با ارایه خدمات و امکانات جدید مشتریان خود را بیش از پیش به برند محبوب‌شان متعهد سازیم. در همین راستا مشتریان سازمانی ما از خدمات اختصاصی برخوردار خواهند بود و هم فردی که از آن سازمان پرواز انجام داده و هم خود سازمان امتیاز دریافت خواهند کرد. lufthansa2-main در پایان مدیران گروه لوفت‌هانزا به سوالات خبرنگاران در زمینه ادامه فعالیت‌شان در بازار ایران پاسخ گفتند.
  • آیا ذهنیت مردم ایران در مورد قیمت بالای لوفت‌هانزا برای شما نگران کننده نیست‌؟
لوفت‌هانزا در تمام کره زمین به عنوان یک برند رده بالا شهرت دارد و پرداخت هزینه بیشتر برای استفاده از خدمات این برند امری بدیهی برای مسافران است چرا که لوفت‌هانزا چه در زمین و چه در آسمان خدماتی متمایز را ارایه می‌کند و هیچگاه مسافران خود را تنها نمی‌گذارد. از خدمات جالب این شرکت می‌توان به سیم‌کارت مسافرتی و خدمات متمایز به مسافران ترانزیت اشاره کرد. ثبات و کیفیت خدمات لوفت‌هانزا در چند دهه‌ی اخیر موجب شده که این برند جایگاه خود را در قله نامهای صنعت هوایی به مسافران بشناساند و این اطمینان خاطر در ارایه خدمات به موقع و با کیفیت موجب رشد همیشگی مسافران خطوط هوایی این شرکت بوده است و هیچگاه قیمت چند درصد بالاتر نگرانی برای آن‌های ایجاد نکرده و مسافران با خیال راحت این بها را پرداخت می‌کنند.
  • آیا لوفت‌هانزا رقباتی بین خود و هواپیمایی ماهان که پروازهای جدیدی به آلمان(مونیخ) ارایه می‌کند حس نمی‌کنند؟
برند لوفت‌هانزا به دلیل سالها ارایه خدمات با کیفیت و متمایز و پروازهای به موقع و دیگر خصوصیات یک برند رده بالا خود را در جایگاه رقابت با خطوط هوایی ماهان یا دیگر خطوط داخلی حس نمی‌کند و اختلاف قیمت در این مورد خاص نمی‌تواند تعداد مشتریان رو به رشد این شرکت را در ایران کم کند. چرا که اکثر کسانی که از لوفت‌هانزا استفاده می‌کنند اطمینان از خدمات برایشان خیلی بیشتر از چند درصد قیمت بیشتر ارزش دارد. DSC_504e0
  • آیا لوفتهانزا پرواز داخلی هم در ایران ارایه خواهد کرد؟
خیر. به دلیل اینکه پرواز داخلی نیازمند مجوز های جداگانه است و در لیست خطوط پرواز کنونی لوفت‌هانزا نیست این امکان وجود ندارد. همچنین این خطور پرواز داخلی در سیاست‌ها و برنامه‌های کنونی لوفت‌هانزا نیز قرار ندارد.
  • در راستای تمایز خدمات با دیگران آیا گروه لوفت‌هانزا برنامه‌ای برای احداث یک لانژ اختصاصی در فرودگاه امام یا حضور فیزیکی بیشتر در فرودگاه‌ دارد؟
متاسفانه به دلیل محدودیت فضای فرودگاه امام خمینی و نبود امکان در اختیار گرفتن مجوز احداث لانژ اختصاصی در فرودگاه امام، این امکان برای گروف لوفت‌هانزا یا هیچ خط هوایی دیگری وجود ندارد. اما لوفت‌هانزا در صورتی که برنامه‌ای برای توسعه فرودگاه وجود داشته باشد حتما پیش قدم خواهد شد تا حضور خود را در فرودگاه پررنگتر کند. همچنین لوفت‌هانزا به دلیل خدمات متمایز خود در پرواز و در فرودگاه‌‌های مقصد یا ترانزیت بدون شک این تفاوت را به راحتی به مسافران خود نشان خواهد داد و مشتریان ما خیلی آشکار این تفاوت را احساس خواهند کرد.مجموعه Lufthansa همیشه به دنبال راهکارهایی برای توسعه روابط تجاری خود با بازارهای مختلف است. بخش Luftansa Consulting نیز همیشه در راستای اهداف گروه لوفتهانزا موقعیت‌ها و فرصت‌های جدید را بررسی می‌کند و اگر موردی از دید ما توجیه‌ اقتصادی داشته باشد حتما در جهت آن اقداماتی انجام خواهیم داد، اما در حال حاضر نمی‌توانیم هیچ خبری را در مورد فرودگاه یا برنامه‌های دیگرمان را تایید کنیم. DSC_503ee
  • برنامه شما برای معرفی خدمات گسترده شما در بخش B2B یا سازمانی به شرکت‌های کوچک تا متوسط ایران چیست؟
در حال حاضر بیش از ۷ هزار مشتری سازمانی و تجاری داریم که همیشه با آنها در تماس هستیم و نمایندگان ما همیشه برای ارتباط به شرکت‌ها و سازمان‌های جدید در تلاش هستند. تجربه خوب شرکت‌ها و سازمان‌ها موجب شده لوفت‌هانزا هیچ‌گاه در رشد بازار تجاری و سازمانی خود مشکلی نداشته باشد و همیشه مشتریان موجب گسترش برند لوفت‌هانزا به عنوان انتخاب اول سازمان‌ها مطرح شده است. در پایان مدیران ارشد لوفت‌هانزا به گسترش حضور این گروه در ایران ابراز امیدواری کردند و از ایران به عنوان یک فرصت بزرگ در منطقه یاد کردند. تهیه شده در کجارو

مطالب مرتبط:

دیدگاه