۸ تور گردشگری خطرناک

مینا داودی
مینا داودی سه شنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
۸ تور گردشگری خطرناک
در دنیای امروز، سفر و گردشگری اکثرا از طریق تورهای مسافرتی انجام می‌شود. شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی با معرفی مناطق دیدنی، اقدام به ارائه‌ی بسته‌های گردشگری به این مناطق برای علاقه‌مندان می‌کنند. اما در این میان، برخی آژانس‌ها بسته‌های هیجان‌انگیزتری ارائه می‌کنند: تور های گردشگری خطرناک! با کجارو همراه باشید تا با مقاصد برخی از این تورها آشنا شوید.

تور بخش هسته‌ای فوکوشیما، ژاپن

Fukushima_101413 سه سال پیش در جریان وقوع فاجعه سونامی، شش رآکتور هسته‌ای نیروگاه فوکوشیما منفجر شد و گازهای رادیواکتیو مضری در منطقه پخش شد و این اتفاق ساکنان منطقه را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرد. البته با توجه به میزان کم آلایندگی، تورهای مسافرتی در قالب چند اتوبوس گردشگران مشتاق را به این بخش می‌بردند تا سکون و نابودی حیات را به آنها نشان دهند.

پناهگاه زیرزمینی ارتش روسیه، لیتوانی

sovietd مسئولان بخش گردشگری لیتوانی، در قالب یک تور  گردشگران را به این مقر زیرزمینی می‌برند. در این محل توریست‌ها در محاصره افسران ارتشی و سگ‌های جست‌وجوگر قرار می‌گیرند تا تجربه واقعی حضور در یک مخفیگاه ارتشی را تجربه کنند. 6p.bunker این تور وسط جنگل در چند کیلومتری ویلنیوس پایتخت لیتوانی و در محاصره سربازان ارتشی برای گردشگران آغاز می‌شود و سپس این گروه مسلح به مدت سه ساعت گردشگران را به این مخفیگاه ارتش روسیه منتقل می‌کنند. نکته جالب در این تور تعهدنامه‌ای است که گردشگران پیش از این تجربه هولناک امضا می‌کنند. دراین تعهدنامه آمده: در صورت تخطی هر یک از شرکت کنندگان از دستورات، سربازان مجاز به اعمال تنبیهات فیزیکی و روحی هستند.

تجربه مهاجرت غیر قانونی، مکزیک

24_bp024hires این تور شنبه‌ها با قیمت ۲۰ دلار برگزار می‌شود. گردشگران در این تور با پذیرش خطراتی به‌مدت سه ساعت تمام مسیر حرکتی مهاجران غیر قانونی را پشت سر می‌گذارند و به سمت مرز امریکا حرکت می‌کنند. pb-130522-border-009با وجودی که این تور مهیج از شلیک گلوله گرفته تا فرار را در خود دارد اما گردشگران مانند مهاجران غیر قانونی واقعی ترس از مرگ ندارند و مطمئن هستند به سلامت از این منطقه خارج می‌شوند.

تور مزارع غیر قانونی کوکائین، کلمبیا

P1050790-1024x768 این تور بسیار ارزانقیمت و حدود ۹ دلار است اما گردشگرانی که این سفر خطرناک را می‌پذیرند خطر ربوده شدن از سوی گروه‌های مسلح یا دستگیری توسط پلیس را نیز به‌جان می‌خرند. در این تور امریکای جنوبی گردشگران در مناطق کوهستانی سیرا نوادا کلمبیا علاوه بر بازدید از کارگاه‌های تولید کوکائین به مزارع کوکائین نیز می‌روند و از نزدیک رنج مردم فقیر این منطقه را می‌بینند.

بانجی جامپینگ برفراز رودخانه کروکودیل‌ها، موزامبیک

img_1628 یکی از جاذبه‌های پر طرفدار گردشگری موزامبیک رودخانه کروکودیل‌های آن است. این جاذبه از زمان برگزاری تورهای بانجی جامپینگ برفراز این رودخانه طرفداران بیشتری نیز پیدا کرده است. Victoria-Falls-Bungee البته این هیجان مرگبار دو سال پیش زن جوان ۲۲ ساله‌ای را تا چند متری آرواره‌های مرگبار کروکودیل‌ها برد . این زن که ظاهراً طنابش شل شده بود چنان سقوطی به پایین کرد که تنها شانس او را از مرگ حتمی نجات داد.

معدن‌ گردی با دینامیت، بولیوی

drilling_blasting Rob-with-dynamite معادن نقره پوتوسی بولیوی هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. در این تور گردشگران در حالی در فضای معدن حرکت می‌کنند که اندکی دورتر و پشت دیوارها دینامیت آماده انفجار است. گردشگران در مدت گردش در اوج هیجان، انفجار دیوار معدن و استخراج نقره را نیز از نزدیک می‌بینند.

تور در طوفان، بخش غربی آمریکا

Tempest_Tours_William_Reid_El_Reno_Oklahoma_tornado_grab_01_wm یک زوج ماجراجو با ‌راه انداختن یک تور در مسیر طوفان گردشگران را به مناطق آسیب دیده و ویران شده در طوفان می‌برند. این زوج ۱۸ مسافر را در سه اتوبوس به مناطق طوفان‌خیز می‌برند و این تور ۱۰ روز طول می‌کشد که هزینه هر روز آن ۲۳۰ پوند است.

تور جاده مرگ، بولیوی

9696974_orig 14873039208_9890d10a45_o جاده یونگس شمالی در ارتفاع ۴ هزار و ۶۹۳ متری زمین یکی از خطرناک‌ترین و پیچیده‌ترین جاده‌های جهان است. طبق آمار هر ساله حدود ۳۰۰ نفر در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند. با وجود این خطرات، گردشگران ماجراجو برای دوچرخه‌سواری در این مسیر سخت و نفسگیر هر ساله مشتاقانه خود را به بولیوی می‌رسانند. ساکنان محلی منطقه از جاده مرگ به‌عنوان مهمترین راه ارتباطی با مناطق اطراف استفاده می‌کنند و خودروها و کامیون‌های باری را با مهارت در آن می‌رانند.
منبع: Dailymail

مطالب مرتبط:

دیدگاه