با لوکس ترین قطارهای تفریحی دنیا آشنا شوید

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۵
با لوکس ترین قطارهای تفریحی دنیا آشنا شوید

قطارهای تفریحی لوکس از جمله وسایل نقلیه‌ای هستند که کمترین آسیب را به محیط‌زیست می‌رسانند و در طول سفر خدمات ویژه‌ای را برای مسافران تدارک می‌بینند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۷/۰۷/۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۹ به‌روزرسانی شده است.

وسایل نقلیه‌ی عمومی همیشه صرفا وسیله‌ای برای رسیدن به مقصد نیستند و گهگاه به اشکال مختلف، خود به هدف سفر تبدیل می‌شوند. اگر برای رسیدن به مقصد عجله‌ای ندارید و می‌خواهید تجربه‌ای متفاوت از راحتی و آرامش و همین طور امکانات لوکس و مجلل داشته باشید، مسافرت با قطارهای لوکس برای شما جذاب خواهد بود. قطارهای تفریحی لوکس از جمله وسایل نقلیه‌ای هستند که کمترین آسیب را به محیط‌زیست می‌رسانند و در طول سفر امکان لذت بردن از مناظر زیبای طبیعت را برای مسافر مهیا می‌کنند.

قطار به‌علت ویژگی‌های خاص از جمله فضای زیاد و توان بالای حمل بار، وسیله‌ای مناسب برای مجهز شدن به امکاناتی خارج از تعریف وسیله‌ نقلیه است که این ویژگی به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از بارزترین نمونه‌ها، قطارهای تفریحی لوکس هستند که در ادامه با چند مورد از مشهورترین آن‌ها آشنا می‌شویم.

آنچه باید درباره لوکس ترین قطارهای تفریحی دنیا بدانید:

 قطار سریع‌السیر ونیس سیمپلون (VSOE)

قطارهای تفریحی لوکس 1

عکس‌ از وب‌سایت TravelViVi

ونیس سیمپلون افسانه‌ای، مشهورترین و اصیل‌ترین قطار تفریحی لوکس دنیا به شمار می‌آید که البته بخش اعظم شهرت خود را مدیون آگاتا کریستی و رمان «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» است. به‌محض سوارشدن در این قطار، حس باشکوه به‌جامانده از دوران طلایی مسافرت با قطار به شما منتقل می‌شود. واگن‌های زیبا و باشکوه این قطار که به‌دقت حفظ و نگهداری می‌شوند، منظره‌های بی‌بدیل آلپ، رستوران فوق‌العاده و کوپه‌های لوکس با تختخواب‌های مجلل ساخت شرکت Pullman، تجلی‌گر بخش مهمی از تاریخ باشکوه و جذاب صنعت حمل‌ونقل هستند و تجربه‌ای تکرار نشدنی و لذت‌بخش در اختیار مسافران قرار می‌دهند. البته استفاده از این امکانات، هزینه‌ زیادی دارد ولی بی‌تردید ونیس سیمپلون لوکس‌ترین قطار تفریحی دنیاست و حتی رضایت سخت‌گیرترین افراد را نیز به‌راحتی جلب می‌کند.

قطارهای تفریحی لوکس 3

عکس‌ از وب‌سایت TravelViVi

این قطار یک‌بار در سال در مسیر پاریس به استانبول حرکت می‌کند و در طی این سفر یک‌هفته‌ای از ۷ کشور اروپایی می‌گذرد. قیمت بلیط کوپه‌ دوبل در این سفر از ۹۷۵۰ دلار آغاز می‌شود که این هزینه شامل استفاده از رستوران نیز هست. سایر تورهای پرطرفدار این قطار عبارت‌اند از: تور ۵روزه پراگ به لندن با حداقل هزینه‌ ۳۹۲۰ دلار، سفر ۸ روزه در مسیر ونیز، کراکوف، درسدن، پاریس و لندن با حداقل قیمت ۷۹۵۰ دلار.

قطار تفریحی الکساندر نوسکی (Alexander Nevsky)

قطارهای تفریحی لوکس 4

عکس‌ از وب‌سایت TravelViVi

الکساندر نوسکی یک قطار خصوصی روسی است که می‌توان آن را هتلی لوکس روی چرخ توصیف کرد. این قطار دارای مدرن‌ترین امکانات رفاهی ممکن و بهترین سرویس‌دهی برای مسافران است.

 واگن‌های VIP این قطار در هر کوپه، سرویس بهداشتی کامل، تلویزیون کابلی، وای‌فای مستقل دارند. این امکانات به‌همراه واگن رستوران لوکس و مناظر زیبای طبیعت، الکساندر نوسکی را به انتخاب اول مسافران مشکل‌پسند تبدیل می‌کند. کوپه‌های دوتخته‌ این قطار با دو گزینه‌ تختخواب دوطبقه و تختخواب دونفره ارائه می‌شوند. تورهای این قطار تفریحی لوکس در مسیرهای رفت‌وبرگشت مسکو به سنت پترزبورگ و خط آهن سراسری سیبری برگزار می‌شوند و به لطف امکانات لوکس و مدیریت فوق‌العاده، تجربه‌ای متفاوت و خاطره‌ساز در اختیار مسافران می‌گذارند.

قطارهای تفریحی لوکس 6

عکس‌ از وب‌سایت TravelViVi

این قطار به‌افتخار الکساندر نوسکی؛ دوک اعظم نووگراد و یکی از چهره‌های شاخص روسیه در قرون‌وسطا نام‌گذاری شده است که به‌دلیل پیروزی تاریخی‌اش در مقابل تهاجم آلمان شهرت زیادی دارد.

قطار تفریحی رواس ریل (Rovos Rail)

قطارهای تفریحی لوکس 7

عکس‌ از وب‌سایت TravelViVi

رواس ریل که مایه‌ غرور آفریقا و یکی از لوکس‌ترین قطارهای تفریحی دنیا است، در سال ۱۹۸۹ فعالیت خود را آغاز کرد و ۷۵ واگن لوکس و ۶ لوکوموتیو در آن استفاده می‌شوند که بسیاری از آن‌ها به‌دفعات تحت تعمیر و حتی بازسازی کلی قرارگرفته‌اند. رواس ریل با گنجایش حمل حداکثر ۷۲ مسافر، جادارترین و راحت‌ترین قطار لوکس تفریحی است و مبلمان سنتی آن با جلوه‌ای غیرمعمول و باشکوه، تجربه‌ای منحصربه‌فرد در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

قطارهای تفریحی لوکس 9

عکس‌ از وب‌سایت TravelViVi

سفر با رواس ریل، فرصتی مناسب برای درک تجمل و شکوه شاعرانه‌ زندگی اشرافی سالیان دور به‌همراه لذت بردن از چشم‌اندازهای مبهوت‌کننده و حیات‌وحش بکر قاره‌ آفریقا است. نظر و تجربیات خود را در خصوص سفر با قطار با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

مشهورترین قطار لوکس دنیا کدام است؟

ونیس سیمپلون

میر قطار قطار سریع‌السیر ونیس سیمپلون کجاست؟

این قطار یک‌بار در سال در مسیر پاریس به استانبول حرکت می‌کند

امکانات قطار تفریحی الکساندر نوسکی چیست؟ 

 واگن‌های VIP این قطار در هر کوپه، سرویس بهداشتی کامل، تلویزیون کابلی، وای‌فای مستقل دارند.

راحت‌ترین قطار لوکس تفریحی کدام قطار است؟

قطار تفریحی رواس ریل

مطالب مرتبط:

منبع  TravelViVi

دیدگاه