۱۶ مقصد گران برای مهاجران

هانیه احمدی
هانیه احمدی یکشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
۱۶ مقصد گران برای مهاجران

ازدیر باز انسان‌ها به‌دلایل مختلف و البته به امید داشتن زندگی بهتر دست به مهاجرت می زدند. اما گاهی به‌علت نداشتن اطلاعات کافی از مقصد با شرایط خوبی مواجه نمیشدند. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی شما می‌توانید قبل از عزیمت به یک کشور دیگر در مورد شرایط زندگی درآن مطالعه کنید و با دید بازتری دست به مهاجرت بزنید. در این مقاله ما ۱۶ کشور را که مقاصدی بسیار گران برای زندگی مهاجرین محسوب می‌شوند به شما معرفی خواهیم کرد. با کجارو همراه باشید:

کشورهایی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم از میان ۲۷۰ کشور انتخاب شده‌اند که در تمام آن‌ها ۲۰ مورد از جمله شرایط زندگی، حمل و نقل، غذا ، کالاهای اساسی مردم ، لباس و تفریحات مورد بررسی قرارگرفته است .

۱۶.نیویورک (New York)، آمریکا

نیویورک

نیویورک

متوسط اجاره‌ی یک خانه کوچک دوخوابه در نیویورک در حدود ۵,۴۹۷ دلار هزینه دارد که از مبلغ اجاره‌ها در لندن نیز بالاتر است. با این اجاره‌های بالا تنها دلیلی که این شهر را در رتبه‌ی شانزدهم این فهرست قرار می‌دهد قیمت پایین خرید لباس و دیگر موارد ضروری زندگی است.

۱۵.گوانجو (Guangzhou)، چین

گوانجو

گوانجو

عده‌ای معتقدند علت جهش ناگهانی شهرهای چین در این رتبه بندی این است که هم‌زمان با افزایش ارزش یوهان (واحد پول چین) قیمت کالاهای مصرفی خارجی نیز به‌شدت افزایش یافته است.

۱۴.شنژن (Shenzhen)، چین

پارک پنجره جهان شنزن

پارک پنجره جهان شنزن

شنزن شهری که به نام "سیلیکون ولی چین " شناخته می‌شود در حدود ۱۵ میلیون جمعیت دارد. به‌دلیل وجود شرکت‌های خارجی فراوانی که در شنزن سرمایه‌گذاری کرده‌اند و از عرضه تولیداتشان استفاده میکنند هزینه زندکی در این شهر بالا رفته است .

۱۳.کینشاسا (Kinshasa)، جمهوری دموکراتیک کونگوkin

به‌علت شهرسازی بیشتر در مراکز سابق ماهیگیری در این شهر شرکت‌های خارجی به سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر و دایر کردن مغازه‌های عرضه محصولاتشان در سواحل کینشاسا ترغیب شده‌اند ، اما تظاهرات های ضد دولتی و خشونت در این کشور سبب شده است که یافتن یک جای امن برای زندگی برای مهاجرین بسیار گران تمام شود.

۱۲.لندن (London)، انگلستان

لندن

لندن

لندن کماکان به‌دلیل قیمت‌های بسیار بالای اجاره مسکن که در واقع افت ارزش پوند را خنثی می‌کند ،یک مقصد گران به حساب می‌آید.متوسط اجاره‌ی یک خانه‌ی کوچک دوخوابه در لندن در حدود ۴,۹۸۹ دلاراست.

۱۱.توکیو (Tokyo)، ژاپن

توکیو

توکیو

با اینکه ارزش پول ژاپن نسبت به دلار افت داشته است و جایگاه پایتخت این کشور نیز در میان شهرهای گران دنیا ۴ پله سقوط کرده است، اما کماکان توکیو یک شهر بسیار گران برای زندگی مهاجرین محسوب می‌شود.

۱۰.انجامنا (N'Djamena)، چاد

انجامنا انجامنا پایتخت و بزرگترین شهر کشور چاد است.اما پس از حمله‌ی گروه تروریستی نیجریه ای به نام "بوکو حرام" به این شهر، داشتن یک زندگی امن در اینجا هزینه ی بسیار بالایی دارد.

۹.برن (Bern)، سوئیس

برن

برن

به‌دلیل افزایش ارزش فرانک در مقایسه با یورو و دلار و همکاری نکردن بانک مرکزی این کشور برای کنترل این موضوع ، پایتخت سوئیس، برن به یکی از گرانترین شهرهای دنیا برای مهاجران تبدیل شده است.

۸.سئول (Seoul)، کره جنوبی

سئول

سئول

سئول دومین منطقه ی شهری و بزرگ دنیا که دارای جمعیتی بالغ بر ۲۵.۶ میلیون نفر است، مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند. اینجا خانه‌ی محصولات چند ملیتی زیادی  از جمله ال جی، سامسونگ، هیوندای و کیا است. شرایط خوب زندگی در سئول و کالاهای خارجی وارداتی فراوان هزینه زندگی در این شهر رابه شدت بالا برده است.

۷.پکن (Beijing)، چین

پکن

یک ایستگاه قطار در پکن

پکن سومین شهر پرجمعیت دنیا است که جمعیتی بالغ بر ۲۲ میلیون نفر دارد. قیمت بالای اجاره خانه‌ها ، خرید لباس و تفریحات در این کشور آنرا به مقصدی بسیار گران برای مهاجران تبدیل کرده است.

۶.شانگهای(Shanghai)، چینshang

مرکز اقتصادی چین شهر زیبای شانگهای است که با وجود قیمت پایین غذا در این شهر به‌علت بالا بودن هزینه‌های درمانی، اجاره‌ها و کالاهای اساسی زندگی شانگهای در رتبه ی ششم لیست گرانترین شهرهای جهان برای مهاجرین قرار گرفته است.

۵.ژنو(Geneva)، سوئیس

نمایشگاه اتومبیل ژنو

نمایشگاه اتومبیل ژنو

شهری که حدود ۱,۲۰۰ میلیونر دارد و نمایشگاه مشهور "موتور شو ژنو" که محل نمایش لوکس ترین و گرانترین ماشین های دنیا است در آن برگزار می‌شود، بدون شک در لیست شهرهای ثروتمند دنیا قرار می گیرد. قیمت مسکن، خورد و خوراک و تفریحات در این شهربسیار بالاست.

۴.سنگاپور (Singapore)ssanga

برطبق سرانه تولید ناخالص داخلی سنگاپور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب میشودپس جای هیچ‌گونه تعجبی نیست که در این لیست در مکان چهارم قرار بگیرد.

۳.زوریخ (Zurich)، سوئیسzorikh

زوریخ قطب اقتصادی سوئیس محسوب می‌شود و به‌دلیل کیفیت بالای زندگی و البته نوسانات پول رایج این کشور هزینه ی زندگی در اینجا بسیار بالا است.

۲.هنگ کنگ (Hong Kong)hong kong

شهری که به لطف نرخ بالای اجاره‌هایش که به‌طور متوسط ۶۶۸۴ دلار است، در مکان دوم قرار میگیرد. اما تبعات این گرانی مسکن در این کشور سبب شده است که خانواده‌های فقیر جامعه مجبور به زندگی در اتاق‌های بسیار کوچک شوند.

۱.لوآندا (Luanda)، آنگولاlonada

شهری که به‌دلیل قیمت‌های بالای کالاهای اساسی مردم و همچنین شرایط ناامن موجود در آن برای سومین سال متوالی به‌عنوان گرانترین شهر جهان برای زندگی مهاجرین شناخته می‌شود. هزینه یک آپارتمان در یک محله ی امن ماهیانه در حدود ۶,۹۱۶ دلار است. منبع:businessinside

مطالب مرتبط: