چین؛ تمدنی کهن با بسیاری از جاذبه‌های ناشناخته

عماد جعفری
عماد جعفری جمعه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
چین؛ تمدنی کهن با بسیاری از جاذبه‌های ناشناخته
چین آستانه شرق دور، کشوری با تمدن کهن و شگفتی‌های بی‌شمار است. تمدن کهن چین، مرد پکنی (Peking Man) (فسیلی که در سال ۱۹۲۶ در نزدیکی پکن یافت شد)، باروت، نودل (رشته‌فرنگی) و بسیاری دیگر را به جهان هدیه کرده است. گردشگرانی که برای نخستین بار به چین سفر می‌کنند به بازدید از شهرهای بزرگ این کشور اکتفا می‌کنند. اما باتجربه‌ترها به‌جای جای چین حتی مناطقی که برقراری ارتباط هم گاه با موانعی (همچون ناآشنایی با زبان) روبرو است سفر می‌کنند تا شگفتی‌های این کشور بزرگ و باشکوه را بیشتر کشف کنند. با کجارو همراه باشید تا ۱۰ مورد از برترین جاذبه‌های گردشگری چین را معرفی کنیم.

۱۰.دره جیوژایگو (Jiuzhaigou)

349375580_42dcdb5d16_z دره جیوژایگو را به سرزمین پریان می‌شناسند. این دره دارای آبشارهای متعدد، کوه‌های آهکی پوشیده از برف و ۱۰۸ دریاچه فیروزه‌ای، آبی و سبزی است که شفافیت آن‌ها، عمق دید را تا کف دریاچه افزایش می‌دهد. در این دره پانداهای بزرگ چینی به حیات خود ادامه می‌دهند، اما به دلیل وسعت دره شانس دیدن آن‌ها بسیار پایین است.  

۹.کونمینگ (Kunming)

1426412382 کونمینگ را می‌توان مرکز اصلی صنعت و قطب فرهنگی و اقتصادی جنوب شرق چین دانست. از این شهر خطوط ریلی گسترده‌ای به‌تمامی شهرهای بزرگ چین و حتی ویتنام می‌گذرد. آب‌وهوای معتدل کونمیتگ این شهر را به جاذبه‌ای چهارفصل برای گردشگران تبدیل کرده است. در کونمینگ می‌توان ردپای بسیاری از اقلیت‌های قومی چین را یافت. با کجارو همراه باشید.  

۸.هانگژو (Hangzhou)

hangzhou هانگژو، شهری است که مارکوپولو از آن به‌عنوان زیباترین و باشکوه‌ترین شهر جهان یادکرد. این شهر به مناظر زیبای طبیعی‌اش مشهور است. دریاچه‌ای که در ناحیه غربی این شهر قرارگرفته، یکی از زیباترین چشم اندازهای طبیعی این شهر است. بناهای باستانی و باغ‌هایی که در طراحی آن‌ها آرامش و اشراق حرف اول را می‌زند در کناره این دریاچه واقع‌شده‌اند. ترکیبی از مزارع چای، پیاده‌روهایی با سبک چینی و معابد مناظر دلربایی را در اطراف این دریاچه رقم‌زده‌اند.  

۷.یانگژو (Yangshuo)

yangshuo به گزارش کجارو به نقل از تروپیا، شهر ارزان و راحتی که روزگاری مقصد گردشگرانی بود که می‌خواستند اقتصادی سفر کنند، امروز به دلیل کوه‌های آهکی و مناظر زیبای طبیعی‌اش هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. رودخانه لی در جوار این شهر قرارگرفته و برای بازدید از گویلین (Guilin ) باید در این شهر اقامت داشت.  

۶.لهاسا (Lhasa)

lhasa لهاسا با ارتفاع ۳۵۰۰ متر از سطح دریا، یکی از مرتفع‌ترین شهرهای جهان و مهم‌ترین شهر تبت است. با وجود اینکه این شهر به خاک چین ضمیمه‌شده، فرهنگ خاص خود را حفظ کرده است. قصر پوتولا (Potala Palace)، که روزگاری دالایی لاما در آن سکنی گزیده بود، از جاذبه‌های دیدنی این شهر است.  

۵.شیان (Xi'an)

1536294318_2fe9473ac6_z شیان در اعصار گذشته نقطه آغازین حاده ابریشم بود و مهم‌ترین راه تجاری آسیا و اروپا تلقی می‌شد. این شهر یکی از چهار پایتخت امپراتوری چین باستان است. از جاذبه‌های مهم این شهر بقایای ارتش تتراکونا (Terracotta Army) است که روزگاری وظیفه حفاظت از آرامگاه نخستین امپراتور چین را بر عهده داشتند.  

۴.شانگهای

China Shanghai  Pudong skyline at sunset.

China Shanghai Pudong skyline at sunset.

در دهانه رودخانه یانگ تسه و در ناحیه شرقی دریای چین واقع‌شده است. بر اساس گزارش کجارو، این شهر مهم‌ترین و توسعه‌یافته‌ترین قطب اقتصادی و صنعتی چین تلقی می‌شود. این شهر سراسر از برج‌های بلند، مراکز خرید جذاب، هتل‌های مجلل و مراکز هنری معتبر است. شانگهای با چراغ‌های پرنور هالوژنی، معابر شلوغ و کسب‌وکار پررونق یادآور کلان‌شهرهای بزرگ غربی است.  

۳.دیوار بزرگ چین

great_wall_of_china دیوار بزرگ چین نزدیک به ۲۰۰۰ سال پیش بناشده و تا به امروز طولانی‌ترین ساخته به دست بشر است. این دیوار متشکل از تعداد بسیار زیادی از دیوارهای کوچک‌تر است که برای مصون ماندن امپراتوری‌های کهن چین از حمله قبایل شمالی آن کشور بناشده است. طول اصلی این دیوار ۸۸۰۰ کیلومتر بوده که امروزه بخش‌هایی از آن به‌جای مانده است.  

۲.هنگ‌کنگ

hong_kong هنگ‌کنگ که تلفیقی از تأثیر استعمار بریتانیا، فرهنگ چین باستان و فنّاوری عصر مدرن است در سواحل شرقی چین واقع‌شده است. هنگ‌کنگ یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری جهان است که با وجود آسمان‌خراش‌ها و برج‌های متعدد و تراکم جمعیت بالا، چشم اندازهای طبیعی و مناظر دیدنی‌اش را حفظ کرده است.  

۱.پکن

beijing پکن، شهری با تاریخ ۳۰۰۰ ساله که پایتخت کنونی چین است، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شود. پکن (Beijing) به معنای پایتخت شمالی است، نقشی که پکن در اعصار مختلف چندین بار برای امپراتوری چین ایفا کرده است. از جاذبه‌های گردشگری مهم این شهر می‌توان به میدان تیانانمن (Tiananmen Square)، شهر ممنوعه (Forbidden City)، موزه‌ ملی چین و قصرهای تابستانی کهن و امروزی این شهر اشاره کرد. نظرات خود را با کجارو درمیان بگذارید. منبع:touropia

مطالب مرتبط:

دیدگاه