بهترین جاذبه های گردشگری پوکت؛ بهشت گرمسیری تایلند

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۰
بهترین جاذبه های گردشگری پوکت؛ بهشت گرمسیری تایلند

پوکت، یکی از افسانه‌ای‌ترین مقاصد گردشگری جهان با سواحل ماسه‌ای بی‌نظیر، خط جنگلی متراکم، معابد تاریخی و جاذبه‌های گردشگری فراوان، سفری فراموش‌نشدنی برای هر گردشگری رقم خواهد زد.

پوکت واقع در جنوب غربی کشور تایلند، بزرگ‌ترین و مطمئنا جذاب‌ترین جزیره در تمام این کشور است. این جزیره با سرگرمی‌های فراوان، مراکز خرید باشکوه و برخی از شگفت‌انگیزترین سواحل در کل کشور، از آن دسته مقاصدی است که به‌هیچ‌وجه نباید از آن غافل شد.

وجود جاذبه های گردشگری و فعالیت‌های تفریحی فراوان در پوکت، ممکن است انتخاب را برای شما کمی سخت کنند، برای همین کجارو قصد دارد تا لیستی از برترین جاهای دیدنی پوکت را به شما ارائه کند تا در سفر، راهنمای شما باشد.

۱. شهر قدیمی پوکت

 شهر قدیمی پوکت

شهر قدیمی پوکت. عکس از «مگی آفای جیت» (Maggie Aphaijit)

بیشتر گردشگران به‌محض رسیدن به جزیره پوکت، به‌سمت خیابان‌های آفتابی «پاتونگ» (Patong) می‌روند؛ اما برای کسب یک تجربه اصیل از پوکت، بهتر است سری به شهر قدیمی بزنید.

در هر قدم در خیابان‌های شهر قدیمی پوکت، با عمارت‌های رنگارنگ عصر استعمار و خانه‌هایی روبه‌رو خواهید شد که فروشگاه‌ها و غذاخوری‌های دوست‌داشتنی و دنجی را در خود جای داده‌اند. این منطقه، یکی از بهترین نقاط شهر برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی به شمار می‌آید و در مقایسه با برخی از مناطق سرزنده و پرهمهمه پوکت، تجربه‌ای آرامش‌بخش را به شما پیشنهاد می‌کند.

۲. بودای بزرگ (Big Buddha)

بودای بزرگ

بودای بزرگ «دسای تکیندیا» (desaitechindia)

عمده جمعیت کشور تایلند به بودیسم اعتقاد دارند. به همین علت معابد و مجسمه‌های بی‌شماری در سراسر کشور وجود دارند که نمایان‌گر باور آن‌ها به این دین است.

مجسمه «بودای بزرگ» در پوکت، یکی از شگفت‌انگیزترین مجسمه‌های بودا در سراسر کشور است. تماشای این مجسمه مرمری با ۴۵ متر ارتفاع، ارزش مسیری که باید زیر آفتاب داغ طی کنید تا به آن نزدیک شوید را دارد. با رسیدن به مجسمه بودای بزرگ، می‌توانید از مناظر پانارومایی باشکوه پوکت لذت ببرید.

  • آدرس: Soi Yot Sane 1, Chaofa West Road, Chalong, Phuket Town, Phuket 83100 Thailand

۳. ساحل آزادی (Freedom Beach)

ساحل آزادی

ساحل آزادی

«ساحل آزادی»، یکی از زیباترین سواحل پوکت و همچنین یکی از خلوت‌ترین و بکرترین مناطق جزیره است. موقعیت این ساحل کمی دورافتاده است و شاید مسیر دسترسی به آن از بقیه سواحل مشکل‌تر به نظر بیاید، اما مطمئن باشید که ساحل آزادی، ارزش زحمتی که برای رسیدن به آن می‌کشید را دارد.

در ساحل خلوت آزادی خبری از ورزش‌های آبی و صدای موسیقی بلند نیست و شما می‌توانید در این منطقه در آرامش به استراحت بپردازید. ساحل آزادی با درختان، ماسه‌های نرم و دریای آبی و شفاف، یک ساحل کارت پستالی خارق‌العاده است که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.

  • ساعت‌های فعالیت: هر روزه: ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • تلفن: ۷۲۵۰ ۸۳۳ ۸۳ ۶۶+
  • آدرس: ถนนศิริราช Pa Tong, Kathu District, Phuket 83100, Thailand

۴. بازار شبانه آخر هفته در پوکت

 بازار شبانه آخرهفته پوکت

بازار شبانه غذا. عکس از «کوین تائو» (Kevin Tao)

بازار شبانه آخر هفته پوکت، مکانی فوق‌العاده برای افرادی است که عاشق چیزهای ارزان هستند. بازدیدکنندگان در این بازار علاوه برخوردن غذاهای تایلندی اصیل و لذیذ می‌توانند از فروشگاه‌ها و غرفه‌ها خرید کنند. در این بازار همه چیز از عطر و تی‌شرت گرفته تا صنایع دستی به فروش می‌رسد.

بازار شبانه آخرهفته پوکت با غذاهای ارزان و ارائه گزینه‌های مختلف برای خرید سوغاتی، انتخابی فوق‌العاده برای افرادی است که دوست دارند طعم غذاهای جدید را بچشند و مهارت‌های چانه‌زنی خود را به آزمایش بگذارند.

  • ساعت‌های فعالیت: شنبه و یکشنبه: چهار عصر تا ‍۱۱ شب
  • آدرس: 7 ถนน ดีบุก Tambon Wichit, Amphoe Mueang Phuket, Chang Wat Phuket 83000, Thailand

۵. ساحل سورین (Surin Beach)

ساحل سورین

ساحل سورین. عکس از «مارک لئو» (Mark Leo)

با گذراندن چند دقیقه در ساحل تماشایی «سورین» به سرعت متوجه می‌شوید که چرا این ساحل از شهرت و محبوبیت بسیار بالا در میان تایلندی‌ها، خصوصا ثروتمندان برخوردار است. آب‌های کریستالی شفاف و ماسه‌های سفید و نرم در کنار اقامتگاه‌های لوکس و مجلل بی‌شمار، رستوران‌ها و کافه‌ها، محیطی بی‌نظیر برای یک تعطیلات لاکچری در این منطقه فراهم کرده‌اند.

ساحل شگفت‌انگیز و آرامش‌بخش سورین، یکی از دلچسب‌ترین سواحل در جزیره پوکت و جایگزینی فوق‌العاده برای سواحل شلوغ، پرهمهمه و کثیف منطقه پاتونگ به شمار می‌آید.

  • آدرس: Choeng Thale, Phuket 83110 Thailand

۶. شهربازی فانتاسی (Fantasea)

پارک موضوعی فانتزیا

فانتزیا، یک سرزمین عجایب است. عکس از «والتر لیم» (Walter Lim)

در شهربازی فانتاسی با تماشای نمایش، اطلاعاتی جالب درباره فرهنگ و تاریخ تایلند کسب کنید

پارک موضوعی فانتاسی، یکی از جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی پوکت است که به راستی چیزی از لاس وگاس آمریکا کم ندارد. فانتاسی، یک مجموعه بزرگ و متحیرکننده است که یک شهربازی، رستوران و چندین سکوی نمایش را در خود جای داده است.

بازدیدکنندگان می‌توانند در این پارک موضوعی با تماشای اجراهای متعدد، اطلاعاتی جالب درباره فرهنگ و تاریخ تایلند کسب کنند و زمانی لذت‌بخش را برای خود و عزیزانشان رقم بزنند.

  • ساعت‌های فعالیت: جمعه تا چهارشنبه: ۵:۳۰ عصر تا ۱۱:۳۰ شب
  • تلفن: ۰۰۰ ۳۸۵ ۷۶ ۶۶+
  • آدرس: 99 Kamala, Kathu District, Phuket 83150, Thailand

۷. خیابان پیاده‌روی پوکت (Phuket Walking Street) 

بازار خیابان پیاده‌روی پوکت

ساختمان‌های رنگارنگ شهر قدیمی

بازار واکینگ استریت در شهر قدیمی دیدنی پوکت، مکانی برای چشیدن غذاهای سنتی جنوب تایلند است. افرادی که آن‌قدر خوش‌شانس هستند که در این بازار حضور پیدا کنند، به غیر از غذاهای لذیذ می‌توانند به خرید صنایع دستی اصیل تایلندی و هدایای زیبا بپردازند. محیط این بازار، زیر فانوس‌های جذاب چینی و در میان ساختمان‌های رنگارنگ و زیبا، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

  • آدرس: Thalang Rd, Tambon Talat Yai, Mueang Phuket District, Phuket 83000, Thailand

۸. ساحل کارون (Karon Beach)

ساحل کارون

ساحل تماشایی کارون

«ساحل کارون» در غرب شهر کارون قرار دارد. این ساحل با ماسه‌های پودری و آب‌های آبی دریا، روزی فوق‌العاده برای شما خواهد ساخت. با وجود اینکه حتی فکر به استراحت‌کردن در این بهشت کافی به نظر می‌رسد، باید بدانید که فعالیت‌های بی‌شماری علاوه بر شنا و حمام آفتاب در اینجا وجود دارد.

شهر کارون، دارای چندین رستوران باکیفیت و کافه‌های دنج با مناظری نفس‌گیر از خلیج و دریا و همچنین معبدی به نام «وات سووان کریکت» (Wat Suwan Khirikhet) است که به‌هیچ‌وجه نباید بازدید از آن‌ها را از دست بدهید.

  • آدرس: 58/11 Bangla Road, Karon Beach, Karon, Phuket Thailand

۹. پناهگاه فیل‌های پوکت (Phuket Elephant Sanctuary)

پناهگاه فیل‌های پوکت

فیل‌ها در پناهگاه. عکس از «مارک دال مولدر» (Marc Dalmulder)

فیل، حیوان ملی کشور تایلند است؛ اما متاسفانه بسیاری از آن‌ها کماکان مورد سوءاستفاده و آزار قرار می‌گیرند. افراد بسیاری در تایلند به‌صورت بی‌رحمانه‌ای از فیل‌ها برای اجرای نمایش یا سواری‌ استفاده می‌کنند.

خوشبختانه مکان‌هایی چون «پناهگاه فیل‌های پوکت» به وجود آمده‌اند تا به بازدیدکنندگان، شرایط این حیوان‌های دوست‌داشتنی را توضیح بدهند و هم‌زمان به توان‌بخشی این موجودات باشکوه که در گذشته با آن‌ها بدرفتاری شده است بپردازند.

بازدیدکنندگان در پناهگاه، علاوه بر کسب اطلاعات درباره فیل‌ها، می‌توانند به آن‌ها غذا بدهند و آن‌ها را در فضایی آزادانه تماشا کنند. بازدید از پناهگاه فیل‌های پوکت را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

  • ساعت‌های فعالیت: هر روزه: ۹:۳۰ صبح تا یک ظهر و ۱:۳۰ ظهر تا پنج عصر
  • تلفن: ۳۸۵۳ ۷۵۲ ۸۸ ۶۶+
  • آدرس: 100, Moo 2,, Paklok, Thalang, 83110, Thailand

۱۰. زیارتگاه جوی توی (Jui Tui Shrine)

زیارتگاه جوی توی

زیارتگاه جوی توی، نقشی کلیدی در فستیوال گیاه‌خواری دارد. عکس از «فرد کایبوس» (Fred kaybus)

معماری زیارتگاه چینی «جوی توی» با مجسمه‌هایی از خدایان چینی با دیگر معابد تایلندی متفاوت است و همین مساله آن را تبدیل به مکانی تاثیرگذار و تماشایی کرده است.

زیارتگاه چینی جوی توی، علاوه بر اینکه یکی از زیباترین زیارتگاه‌های جزیره پوکت است، یک مکان فرهنگی مهم نیز به شمار می‌آید. این زیارتگاه نقشی اساسی در برگزاری فستیوال سالانه گیاه‌خواری دارد که در آن، پیروان از خودگذشته بسیاری حضور پیدا می‌کنند.

  • تلفن: ۲۴۳ ۲۱۳ ۷۶ ۶۶+
  • آدرس: 283 Soi Phutorn, Tambon Talat Nuea, Mueang Phuket District, Phuket 83000, Thailand

۱۱. ساحل کاتا نوی (Kata Noi)

ساحل کاتا نوی

دریای فیروزه‌ای کاتا نوی. عکس از «روبرتو فاچندا» (Roberto Faccenda)

ساحل کاتا نوی با فضایی آرام و خلوت، مکانی ایده‌آل برای زوج‌ها یا خانواده‌ها است

کاتا نوی، ساحلی کوچک اما توسعه‌یافته در ساحل غربی جزیره پوکت است. ماسه‌های نرم، آب‌های فیروزه‌ای و خط جنگلی متراکم و سرسبز در اطراف آن، از ویژگی‌های برجسته این ساحل هستند.

جریان آب در ساحا کاتا نوی قوی نیست و موج‌های بزرگی در اینجا وجود ندارد و همین مسئله، این ساحل را تبدیل به مکانی فوق‌العاده برای شنا می‌کند. این ساحل آرام و خلوت، مکانی ایدئال برای زوج‌ها یا خانواده‌ها است.

  • آدرس: Karon, Phuket 83100 Thailand

۱۲. ارتفاعات کارون (Viewpoint)

ارتفاعات کارون

ارتفاعات کارون. عکس از «مکس فند» (Max Pfandl)

آیا دوست ندارید تمام روز خود را در ساحل بگذرانید؟ پس به‌سمت ارتفاعات کارون بروید. این نقطه مرتفع که به ارتفاعات «کاتا» (Kata Viewpoint) نیز معروف استد، چشم‌اندازهای باورنکردنی و زیبایی را از سه خلیج کاتا نوی، کاتا و کارون در اختیار شما می‌گذارد و به شما این حس را می‌دهد که واقعا در بهشت هستید.

  • آدرس: 4233 Karon, Mueang Phuket District, Phuket 83100, Thailand

۱۳. مکان‌های مناسب برای غواصی

جزایر سیمیلان

میگوهای شقایقی (Anemone shrimp) را می‌توان در غواصی در جزایر سیمیلان تماشا کرد

پوکت برای علاقه‌مندان به ورزش غواصی، بهشتی بی‌نظیر روی زمین است. پوکت دارای مکان‌های متعدد فوق‌العاده‌ای برای غواصی از مرجان‌های جذاب در جزیره مرجانی گرفته تا کاوش در کشتی‌های غرق‌شده است.

شما همچنین می‌توانید در سفری یک‌روزه از پوکت به جزایر «سیمیلان» (Similan Islands) بروید که یکی از بهترین مکان‌های غواصی در کشور تایلند و حتی یکی از بهترین‌ها در جهان به شمار می‌آید.

۱۴. مرکز خرید سنترال فستیوال (Central Festival)

مرکز خرید سنترال فستیوال

با سفر به پوکت متوجه خواهید شد که این جزیره، بیشتر یه یک شهر شبیه است و این موضوع به‌خاطر جذابیت‌های غربی آن است. یکی از ویژگی‌های جذاب پوکت، مراکز خرید آن است و «سنترال فستیوال»، پادشاه آن‌ها محسوب می‌شود.

پاساژ چند طبقه و مدرن سنترال فستیوال با حضور برندهای مشهور غربی مانند «زارا» و «H&M» در کنار ده‌ها غذاخوری و سالن‌های سینما، مکانی ایدئال برای زمان‌هایی است که باران می‌بارد یا هوس خرید به سر شما می‌زند.

  • تلفن: ۳۳۳ ۶۰۳ ۷۶ ۶۶+
  • آدرس: เลขที่ 199 Wichit, Mueang Phuket District, Phuket 83000, Thailand

۱۵. مرکز توان‌بخشی گیبون (Gibbon Rehabilitation Project)

گیبون

گیبون

فیل‌ها تنها حیواناتی نیستند که از آن‌ها در پوکت به‌علت آزار و اذیت، نگهداری می‌شود. یک سازمان مدافع حقوق حیوانات در پوکت از گیبون‌ها نیز مراقبت می‌کند. مرکز توان‌بخشی گیبون مانند پناهگاه فیل‌ها، این موجودات خارق‌العاده را نجات می‌دهد، ‌توان‌بخشی می‌کند و سپس آن‌ها را به آغوش طبیعت بازمی‌گرداند.

بازدید از مرکز ‌توان‌بخشی گیبون رایگان است. این مرکز به‌عنوان یک جاذبه آموزشی و اخلاقی در این جزیره شناخته می‌شود.

  • تلفن: ۹۷۱۴ ۵۹۰ ۸۸ ۶۶+
  • آدرس:  104/3 Moo 3, Paklock, Talang, Phuket 83100, Thailand

۱۶. معبد وات چالونگ (Wat Chalong)

معبد وات چالونگ

معبد وات چالونگ. عکس از «والری بولوتووا» (Valeria Bolotova)

معبد «وات چالونگ» در اوایل قرن نوزدهم تاسیس شد. این استوپای بودایی با ارتفاع ۶۰ متر، تکه‌هایی از استخوان‌های خود بودا را در خود جای داده است و همین امر، این معبد را به یک مکان مقدس و مورداحترام تبدیل کرده است.

نمای خارجی معبد وات چالونگ بی‌نظیر و زیبا است. در فضای داخلی این «پاگودا» نیز می‌توانید به تماشای نقاشی‌های دیواری‌ای که زندگی بودا را به تصویر می‌کشند و مجسمه‌های طلا در سرتاسر معبد، بپردازید.

  • تلفن: ۲۲۶ ۳۸۱ ۷۶ ۶۶+
  • آدرس: 70 หมู่ที่ 6 Chao Fah Tawan Tok Rd, Chalong, Mueang Phuket District, Phuket 83000, Thailand

۱۷. تای بوکسینگ (Thai Boxing)

تای بوکسینگ

بوکس در پاتونگ

تماشای تای بوکسینگ، ورزش ملی تایلند در استادیوم پاتونگ به شجاعت و جسارت بسیاری نیاز دارد. شرکت‌کنندگان در مسابقات بوکس با استفاده از پا، مشت‌، زانو و آرنج‌ به یکدیگر حمله می‌کنند.

ورزش تای بوکسینگ به غیر از خشونت، شامل اجراهای بی‌نظیری از موسیقی تایلندی و مراسم قبل از شروع مسابقه نیز می‌شود که کاملا ارزش پول بلیط ورودی را دارند.

۱۸. دماغه پرام‌تپ (Promthep Cape)

 ارتفاعات پرام‌تپ کیپ

دماغه پرام‌تپ

«پرام تپ کیپ»، مشهورترین و زیباترین دماغه پوکت، مکانی بی‌نظیر برای نشستن با عزیزان و تماشای غروب آفتاب بر فراز دریا است. این منطقه فوق‌العاده با چشم‌اندازهایی از دریا و خلیج و فضای جنگلی متراکم، فضایی عاشقانه و زیبا در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

دماغه پرام‌تپ، همان مناظری را به شما عرضه می‌کند که در اولین لحظه تصمیم برای سفر به تایلند، تصورش را کرده بودید.

  • آدرس: แหลมพรหมเทพ, Rawai, Mueang Phuket District, Phuket 83100, Thailand

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه