نکاتی که باید پیش از سفر به آفریقای جنوبی بدانیم

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
نکاتی که باید پیش از سفر به آفریقای جنوبی بدانیم

کشور آفریقای جنوبی با سیر تکاملی رو به رشدی در سال‌های اخیر توانسته است از سراسر جهان، گردشگران بسیاری را جذب کند. اما قبل از سفر، باید نکاتی را مرور کنید.

جمهوری آفریقای جنوبی کشوری در جنوبی‌ترین بخش قاره آفریقا و در سواحل دو اقیانوس اطلس و هند است. این کشور سه پایتخت متفاوت دارد. کیپ تاون، پایتخت قانون‌گذار این کشور نیز از جاذبه‌های توریستی فراوانی، برخوردار است. برای برنامه‌ریزی سفر و آگاهی از مقصد موردنظر، لازم است نکاتی را بدانید. در ادامه شما را با برخی از نکات اساسی در آفریقای جنوبی، آشنا می‌کنیم.

در آفریقای جنوبی چه کنیم؟

چشم‌اندازهای زیبا و تقابل‌های فرهنگی مسحورکننده، شما را تحت‌تاثیر قرار خواهند داد. جدا از انقلاب‌های سیاسی در چند دهه اخیر در آفریقای جنوبی، این کشور زیبا، قابل تحسین و ستایش است.

ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ

بازدید از ژوهانسبورگ، را قویا توصیه می‌کنیم. در نهایت سفیدپوستان و سیاه‌پوستان در این شهر توانسته‌اند در صلح کنار هم زندگی کنند. مرکز پویای شهر، موزه آپارتاید (نظام آپارتاید که بر پایه جدا نگه‌داشتن نژادها و نابرابری آن‌ها استوار بود) و بازدید از سوتو (Soweto)، به شما چشم‌اندازی از سیر تکاملی کشور را نشان خواهند داد.

کیپ تاون

باغ‌های گیاه‌شناسی کرستنباش

باغ‌های گیاه‌شناسی کرستنباش

پایتخت آفریقای جنوبی، با پس‌زمینه زیبای کوه‌ها (به‌خصوص کوهستان تیبل) و سواحل، مانند مروارید می‌درخشد. روزهای زیادی طول می‌کشد تا بتوانید از همه‌جا دیدن کنید. میدان گرین مارکت و بازار دست‌دوم‌فروشی، تله کابین تا بالای کوه تیبل، باغ‌های گیاه‌شناسی کرستنباش (Kirstenbosch)، بندر شهر با زندگی پویای شبانه و مناطق طبیعی محافظت‌شده، تنها مثال‌هایی از جاذبه‌های این شهر هستند.

پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر، یکی از بزرگ‌ترین مناطق طبیعی محافظت‌شده در جهان، به شما اجازه می‌دهد تا آفریقا را اکتشاف کنید. شیرها، فیل‌ها، بوفالو، زرافه‌ها و بزهای کوهی را در حال پرسه‌زدن در چشم‌اندازهایی وسیع و زیبا، تماشا کنید. شما می‌توانید یک یا دو شب را در کمپ یا هتل‌هایی مجلل در اینجا، سپری کنید.

دوربان (Durban)

دوربان (Durban)

دوربان و مناطق اطراف آن، به‌علت وجود سواحل زیبا و آب گرم، محله هندی‌ها، بازار و مسجد بزرگ جوما (Juma)، قطعا ارزش توقف را دارد. موج‌سواران، این منطقه را به‌علت وجود نقاط بین‌المللی موج‌سواری می‌شناسند.

در  کیپ تاون چه کنیم؟ مکان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و توصیه‌ها

کیپ تاون

مسیر جاده‌ای قله چاپمن

کیپ تاون یکی از پایتخت‌های آفریقای جنوبی و شهر موسس کشور، ۳٫۵ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر هم‌اکنون جزو قطب‌های گردشگری مهم دنیا به شمار می‌آید و جاذبه‌های آن، عمدتا در فعالیت‌های ورزشی آبی در کرانه ساحل و کوهنوردی نهفته است. همچنین، مکان‌های جالبی چون آکواریوم دو اقیانوس و مناظر طبیعی بدیعی چون کوه تیبل و دماغه امید نیک (Cape of Good Hope) در کیپ تاون، گردشگران را به‌سمت خود می‌کشند.

کلیسای انگلیسی سنت جورج

کلیسای انگلیسی سنت جورج

سفری به مرکز شهر به شما اجازه می‌دهد قلعه امید نیک (Good Hope Chateau) را کشف کنید؛ هتلی در سبک رنسانس. مکان‌هایی چون موزه تاریخ و فرهنگ، خیابان دولت با درختان بلوط و کلیسای انگلیسی سنت جورج، از جمله مکان‌های دیدنی کیپ تاون هستند.

لنگرگاه‌های بازسازی‌شده، مکانی دلچسب برای گشت‌وگذار هستند و همیشه چیزهای دیدنی بسیاری در آنجا وجود دارد.

قلعه امید نیک

قلعه امید نیک

رانندگی در مسیر جاده‌ای قله چاپمن را فراموش نکنید؛ این مسیر با گذار از منطقه طبیعی محافظت‌شده و با منظره‌ای از دریا، اوقاتی دلپذیر را به شما هدیه می‌دهد.

شهر کیپ تاون میزبان فرهنگ‌های مختلف است و همین امر شهر را غرق موسیقی الکتریکی، غذاهای متنوع و فستیوال‌های هیجان‌انگیز کرده است.

برای درک این شهر باید بدانید در دهه‌های گذشته، نظام آپارتایدی، چه زخم‌هایی بر پیکره شهر باقی گذاشته است.

کوه تیبل

کوه تیبل

بازدید از سلول زندان نلسون ماندلا در جزیره روبن (Robben Island) یا نمایشگاه‌هایی که در ۶ موزه مناطق (The District Six Museum) برگزار می‌شود را از دست ندهید.

نکات اساسی در آفریقای جنوبی

با گذر زمان، وضعیت خدمات هوایی در آفریقای جنوبی بهتر و بهتر می‌شود. شما می‌توانید با پروازهای هوایی به ژوهانسبورگ، کیپ تاون یا دوربان بروید.

شهروندان اروپایی نیاز به ویزا برای سفر به این کشور ندارند.

واحد پول رایج در اینجا، راند آفریقای جنوبی است (South African Rand).

یورو به‌همراه داشته باشید و به‌سادگی در آفریقای جنوبی، آن را با راند مبادله کنید.

هزینه یک وعده غذای کامل حدودا ۵۰ هزار تومان و اتاق دو نفره معمولی به‌ازای هر شب، ۲۰۰ هزار تومان است. غذاهای متنوعی از سراسر جهان در دسترس شما است، پس به‌هیچ‌وجه از پیدا کردن غذای محبوب خودتان ناامید نشوید. مکان‌های اقامتی متفاوتی نیز در آفریقای جنوبی وجود دارد و در مقایسه با اروپا، با قیمت‌های ارزان‌تری به مشتریان ارائه می‌شوند.

گردشگران قبل از سفر به آفریقای جنوبی به‌خصوص در خارج از شهرهای بزرگ، باید از مشکلات سلامتی در این کشور آگاه باشند. به‌هیچ‌وجه در آب‌های آزاد شنا نکنید. در مورد انواع انگل‌ها، ایدز و هپایتیت B نیز آگاهی داشته باشید.

امنیت در بعضی از مناطق و تحت شرایط خاص، هنوز کمی متزلزل است. در شهرهای بزرگ هوشیار و مراقب باشید.

برای جابه‌جایی بین شهری می‌توانید از اتوبوس‌ها استفاده کنید که به بسیاری از مقاصد محبوب آفریقای جنوبی می‌روند، اجاره کردن ماشین را هم در نظر داشته باشید، زیرا کشور دارای شبکه جاده‌ای فوق‌العاده‌ای است.

نکات مهم در کیپ تاون

مراقب باران و تابش آفتاب در کیپ تاون باشید. گفته می‌شود این شهر در یک روز، ۴ فصل را تجربه می‌کند. شکل و موقعیت شهر سبب می‌شود آب و هوا تغییرات بسیاری داشته باشد؛ بنابراین شما می‌توانید در منطقه‌ای از گرمای آفتاب لذت ببرید و در جایی دیگر در همان شهر از باران خنک.

حتما نقشه مناسبی به‌همراه داشته باشید. زیرا علائم در خیابان‌ها کمی گمراه‌کننده هستند و نقشه با جزئیات می‌تواند کمک بسیاری به شما کند.

اگر قصد کمک کردن به مردم فقیر منطقه را دارید، از دادن پول به آن‌ها اجتناب کنید؛ به‌جای آن غذا بخرید و به آن‌ها بدهید.

چگونه در کیپ تاون صرفه‌جویی کنیم؟

کیپ تاون

بسیاری از آژانس‌های اجاره ماشین، به شما استفاده نامحدود از ماشین در طول روز به‌ازای هزینه اضافه را پیشنهاد می‌کنند. اما تا زمانی که برنامه دارید در تمام آفریقای جنوبی سفر کنید، بهتر است از همان سهمیه کوچک روزانه (به کیلومتر) با هزینه بسیار کمتر استفاده کنید.

رسید اضافه مالیات (value-added tax) را در زمان خرید از فروشگاه‌ها در کیپ تاون دریافت کنید تا بتوانید در فرودگاه، ۱۴ درصد هرینه خرید خود را پس بگیرید. از گرفتن رسید برای تمام خریدهای خود اطمینان حاصل کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه