نکاتی که باید پیش از سفر به استرالیا بدانیم

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
نکاتی که باید پیش از سفر به استرالیا بدانیم

کشور استرالیا، پر از کویرهای طلایی و سواحل ماسه‌ای زیبا، یکی از قطب‌های گردشگری جهان به شمار می‌آید. با نکات لازم پیش از سفر به این کشور آشنا شوید.

استرالیا در فاره اقیانوسیه، کشوری پهناور و زیبا است. پایتخت مشهور این کشور، کانبرا است. برای برنامه‌ریزی سفر و آگاهی از مقصد موردنظر، لازم است نکاتی را بدانید. در ادامه شما را با برخی از نکات اساسی در استرالیا، آشنا می‌کنیم.

در استرالیا چه کنیم

عموما، شهرهای بین‌المللی استرالیا، رابطه‌ای قوی با طبیعت دارند. استرالیا، قاره‌ای با تنوع طبیعی و زیستی فراوان است.

سیدنی

سیدنی

سیدنی، شهری پویا، شما را غرق شگفتی خواهد کرد. موقعیت جغرافیایی سیدنی به‌همراه جنبه‌های چند قومیتی آن و البته تنوع جاذبه‌ها، آن را به مقصدی فوق‌العاده برای سفر، تبدیل می‌کند.

سواحلی خارق‌العاده با حکفرمایی موج‌سواران، مناطق سرزنده، اسکله دایره‌ای معروف (Circular Quay) با وجود حضور افسانه‌ای خانه اپرای سیدنی، محله مستعمراتی میلر پوینت (Miller Point) و تمام گوشه و کنارهای کوچکی که می‌توانید در آن لذت ببرید، در سیدنی، منتظر شما هستند.

آلیس اسپرینگز (Alice Springs)

آلیس اسپرینگز

آلیس اسپرینگز، شهرکی در قلمروی شمالی استرالیا است. این شهرک، سومین منطقه پرجمعیت قلمرو شمالی نیز محسوب می‌شود. بازدید از این شهرک به‌همراه جامعه بومی و چشم‌اندازهای زیبا و خارق‌العاده آن را به‌هیچ‌وجه، فراموش نکنید.

پارک ملی کاکادو (Kakadu National Park)

پارک ملی کاکادو

در شمال، پارک ملی کاکادو به شما اجازه می‌دهد تا حیات وحشی متنوع و غیرمعمولی را به‌همراه نقاشی‌های بومی باستانی با قدمت ۲۰ هزار سال، کشف کنید.

مونولیت اولورو

مکان معروف دیگر در استرالیا، مونولیت (یک سنگ باستانی) با ابهت اولورو است که شما را با رنگ‌های خود که تنها در طی یک روز تغییر می‌کند، شگفت‌زده خواهد کرد.

نوشتن یک لیست از جاذبه‌های فراوان استرالیا به‌دلیل پهناوری این سرزمین، کاری بسیار مشکل است. پس کمی نصیحت، به آنجا بروید تا کشف کنید چه چیزی در انتظار شما است!

در کانبرا چه کنیم؟ مکان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و توصیه‌ها

کانبرا

کانبرا، پایتخت کشور استرالیا، جمعیتی حدود ۳۵۰ هزار نفر دارد. این شهر که مقر اصلی حکومت استرالیا است، در اوایل قرن بیستم در ساحل یک دریاچه، ساخته شد و دارای مناطق وسیعی از پوشش گیاهی طبیعی است. رودخانه مولونگلو (Molonglo) در میان شهر، جریان دارد.

کانبرا

کانبرا با وجود انیستیتوهای بی‌شماری چون گالری ملی استرالیا، کتابخانه ملی و موزه ملی، قطب فرهنگی مهمی در استرالیا به شمار می‌آید. دیگر مکان‌هایی که ارزش دارند تا راه‌تان را کج کنید، باغ‌های گیاه‌شناسی ملی، باغ وحش، آکواریوم، موزه ملی دایناسور و مرکز ملی علوم و تکنولوژی است.

همچنین تعدادی از خانه‌های تاریخی در کانبرا، زندگی مستعمره‌های اولیه اروپایی را نشان می‌دهند. شهر دارای جوی آرام است.

کانبرا

بدون شک، با وجود معماری متعادل شهر، جنبه‌های محیط زیستی و نزدیکی طبیعت زیبا به آن، دیدن یک کانگورو در مرکز شهر، اصلا عجیب نیست و مطمئن باشید، این یک تجربه منحصربه‌فرد است.

نکات اساسی در استرالیا

استرالیا

مدت زمان پرواز از اروپا به استرالیا، حداقل ۲۴ ساعت است و به شما توصیه می‌کنیم که از قبل، حتما پرواز خود را رزرو کنید.

واحد پول رایج در کشور، دلار است. کارت‌های اعتباری مستر کارت و ویزا کارت در همه جای استرالیا، قابل استفاده هستند.

بودجه سفر به استرالیا، تقریبا مانند سفر به اروپا است. برای یک اتاق دونفره به‌ازای یک شب، حدودا ۲۵۰ هزار تومان (خوابگاه‌ها، هزینه کمتری دارند و در همه‌جا هستند)، هزینه دارد. کمپ زدن، بسیار محبوب و راحت است. به‌ازای هر وعده غذای بومی آنجا، کمتر از ۱۰۰ هزار تومان، بودجه لازم است.

مشکل خاصی برای سلامتی وجود ندارد؛ فقط کرم ضدآفتاب خود را فراموش نکنید. موج‌سواران نیز با احترام به چند قانون ساده و البته مهم، می‌توانند از خود در برابر کوسه‌ها محافظت کنند.

برای جابه‌جایی در داخل کشور، می‌توانید از هواپیما و اتوبوس استفاده یا ماشین اجاره کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه