بهترین زمان سفر به مونیخ؛ پایتخت باواریا در آلمان

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به مونیخ؛ پایتخت باواریا در آلمان

بهترین زمان سفر به مونیخ، شهر ساختمان‌های باستانی و موزه‌های فراوان در آلمان، چه زمانی از سال است؟ 

مونیخ، گران‌ترین شهر کشور آلمان، شهری بسیار عجیب و جالب است و شاید این دو شخصیتی بودنش، برای گردشگران قابل توجه است. اگرچه مونیخ، میزبان فستیوال و جشن ۲۰۰ ساله باکانیلیا (bacchanalia)، در ماه اکتبر است، اما می‌توان گفت مونیخ، شهری بسیار مدرن است و به‌عنوان پایتخت غیررسمی تکنولوژی و انتشارات اروپا، شناخته می‌شود.

مونیخ

مونیخ، با افتخار به دامنه‌های آلپ در باواریا و در حاشیه رودخانه ایسار (Isar)، مملو از زیبایی‌های طبیعی است و هنوز، خیابان‌هایش با وجود مغازه‌های خرده‌فروشی و نمایشگاه‌های لوکس بی‌ام‌دبلیو، پر از مصنوعات ساخته دست انسان است. در یک کلام باید بگوییم، شهر مونیخ آمیزه‌ای از سنت‌های قدیمی و ترقی‌خواهی مدرن است.

مونیخ

بهترین زمان سفر به مونیخ بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به مونیخ، از ماه مارچ تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد) است؛ زمانی که جمعیت گردشگران رو به کاهش است و فصل داغ گردشگری تابستانی، هنوز فرا نرسیده است. اما اگر شما یکی از میلیون‌ها نفری هستید که می‌خواهید در مهمانی و جشن ماه اکتبر شرکت کنید، حتما به یاد داشته باشید که در چمدان خود، لباس گرم و کت بگذارید، زیرا دما در این موقع از سال در محدوده ۴٫۴ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد، متغیر است.

مونیخ

در فصل تابستان، تنها یک سوئیشرت سبک برای مقابله با نسیم‌های خنک عصرگاهی، کافی است. دمای میانگین ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد، آب و هوا را برای سفر و قدم زدن، بسیار ایده‌آل می‌کند.

زمستان، به غیر از ماه‌های تعطیل دسامبر و ژانویه (۱۰ آذر تا ۱۱ بهمن) فصل خلوت گردشگری مونیخ به‌شمار می‌آید.

بهترین زمان سفر به مونیخ بر اساس فصول

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

مونیخ

اگر به قصد شرکت در جشن اکتبر در فصل پاییز به مونیخ می‌روید، باید حداقل از یک سال قبل، هتل خود را رزرو کنید، زیرا نه تنها هتل‌ها به سرعت پر می‌شوند، بلکه حدودا ۲۰ درصد در طول این رویداد، افزایش قیمت می‌یابند. با وجود دمای میانگین ۱٫۱- تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد در این زمان از سال، حتما با لباس‌های گرم به مونیخ بیایید.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

مونیخ

زمستان، فصل خلوت گردشگری مونیخ است و این موضوع به این معنا است که با جمعیت کمتر و قیمت‌های پایین‌تر هتل‌ها روبه‌رو خواهید شد. اما بدانید که دما در این زمان از سال تا ۶٫۷- درجه سانتی‌گراد پایین می‌آید، پس باید با سرمای شدیدی دست به گریبان شوید.

همچنین بدانید، ماه‌های دسامبر و ژانویه، استثنای قانون بالا هستند؛ فستیوال‌ها و جشن‌های سال نو و تعطیلات، جمعیت زیادی را به شهر می‌کشانند و نرخ قیمت هتل‌ها با افزایش زیادی، همراه است.

فصل بهار: ماه‌های مارچ تا می

مونیخ

مونیخ در ماه‌های فصل بهار، از سرمای زمستانی رها می‌شود و گردشگران می‌توانند آب و هوایی گرم‌تر را در این زمان بدون سیل گردشگران تابستانی تجربه کنند.

اگر می‌خواهید از زیبایی‌های باغ‌های مونیخ و کافه‌های در فضای آزاد لذت ببرید، در ماه‌های آخر فصل بهار به اینجا بیایید.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

مونیخ

فصل داغ گردشگری مونیخ، تابستان است؛ زمانی که دما تا حدود ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود و فستیوال‌های متعددی تقویم را رنگی می‌کنند. برای رزرو هتل دلخواه‌تان، حتما از چندین هفته زودتر اقدام کنید.

بهترین زمان سفر به مونیخ بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

جشن اکتبر

مونیخ

جشن اکتبر، یکی از بزرگ‌ترین مهمانی‌های توریستی در جهان است. این فستیوال که به‌صورت سالیانه در مونیخ برگزار می‌شود، به مدت ۱۶-۱۸ روز در اواسط یا اواخر ماه سپتامبر تا هفته اول ماه اکتبر، با بیش از ۶ میلیون نفر شرکت‌کننده از سراسر جهان برگزار می‌شود.

جشن اکتبر، یکی از بخش‌های مهم فرهنگی باواریا به‌شمار می‌آید و از سال ۱۸۱۰ در حال برگزاری است. دیگر شهرهای جهان نیز، جشن اکتبر را با مدل کردن جشن اصلی در مونیخ برگزار می‌کنند.

بازی‌های هیجان‌انگیز، سواری‌های سرگرم‌کننده، غذاهای متنوع سنتی و دیگر برنامه‌های تفریحی در جشن اکتبر برگزار می‌شوند.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

بازار کریسمس مونیخ

مونیخ

بازارچه‌های سنتی و مدرن در اواخر ماه نوامبر تا اواخر ماه دسامبر (ماه آذر) در بازار کریسمس مونیخ، ازجمله محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگری در این شهر در تعطیلات سال نو به‌شمار می‌آیند.

فاشینگ (Fasching)

مونیخ

فاشینگ در کشور آلمان، همان کارناوال در دیگر کشورهای جهان است. این فستیوال که در ایام پیش از روزه‌داری در ماه فوریه برگزار می‌شود، پر از برنامه‌های رقص و نمایش‌های پرشکوه است.

هفته مد مونیخ

مونیخ

هفته مد مونیخ به مدت ۳ روز در ماه فوریه (۱۲ بهمن تا ۹ اسفند)، با شرکت‌های مطرح مد، پوشاک و زیورآلات، برگزار می‌شود.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

آئور دوت (Auer Dult)

مونیخ

آئور دوت یک بازار سنتی در مونیخ است که در ماه آپریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت) در این شهر برقرار می‌شود. این بازار همچنین یک فستیوال فولکلور است. این بازار سنتی، بزرگ‌ترین مرکز خرید کوزه‌های سفالی و ظروف در اروپا به‌شمار می‌آید و لباس، زیورآلات و غیره نیز در اینجا به فروش می‌رسد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال فیلم مونیخ

مونیخ

فستیوال فیلم سالیانه بین‌المللی مونیخ، در اواخر ماه ژوئن (هفته اول تیر) برگزار می‌شود و بزرگ‌ترین فستیوال تابستانی فیلم در آلمان به‌شمار می‌آید. این فستیوال از سال ۱۹۸۳ در مونیخ برگزار می‌شود.

تالوود (tollwood)

مونیخ

فستیوال تالوود که در پارک المپیا در ماه ژوئن در مونیخ برگزار می‌شود، در مساحت ۳۰ هزار مترمربع و بیش از ۹۰۰ هزار نفر بازدیدکننده، پر از برنامه‌های موسیقی، تئاترهای مختلف و نمایشگاه‌های هنر تجسمی است.

فستیوال اپرا و موسیقی تابستانی مونیخ

مونیخ

فستیوال اپرا و موسیقی تابستانی مونیخ از اواخر ماه ژوئن تا اواخر ماه جولای (ماه تیر) در مونیخ برگزار می‌شود. کنسرت، اپرا و اجراهای مختلف تئاتر از جمله برنامه‌های این فستیوال مهیج است.

بهترین زمان سفر به مونیخ بر اساس هزینه هتل‌ها

مونیخ

بیشتر بخوانید:

رتبه‌های مونیخ

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های مونیخ به شرح زیر است:

هفتمین مقصد برتر تعطیلات کریسمس

مونیخ؛ آب و هوا و اقلیم

مونیخ

نمودار مقدار میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف در مونیخ

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف و هفته‌های مختلف در مونیخ، به شما ارائه خواهیم کرد تا بتوانید بهترین برنامه سفر را برای خودتان بریزید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۱٫۷۵٫۸
فوریه۳٫۳۵٫۳
مارچ۸٫۹۴٫۸
آپریل۱۳٫۳۶٫۱
می۱۷٫۸۱۰٫۹
ژوئن۲۱٫۱۱۲٫۴
جولای۲۳٫۳۱۴
آگوست۲۲٫۸۱۰٫۷
سپتامبر۱۹٫۴۸٫۶
اکتبر۱۳٫۳۶٫۶
نوامبر۶٫۷۵٫۶
دسامبر۲٫۲۴٫۸

میانگین ماهیانه دما و بارش در مونیخ

مونیخ

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۱٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۱٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر۱٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۱٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر
فوریه۲٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۲٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۲٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۱٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر
مارچ۷٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر۶٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۴٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۳٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
آپریل۱۲٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۸ سانتی‌متر۱۱٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۱۰ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۸٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر
می۱۶٫۷ سانتی‌گراد- ۹٫۷ سانتی‌متر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۸٫۵ سانتی‌متر۱۴٫۴ سانتی‌گراد- ۷٫۳ سانتی‌متر۱۳٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر
ژوئن۲۰٫۳ سانتی‌گراد- ۱۲ سانتی‌متر۱۹٫۵ سانتی‌گراد- ۱۱٫۷ سانتی‌متر۱۸٫۶ سانتی‌گراد- ۱۱٫۳ سانتی‌متر۱۷٫۸ سانتی‌گراد- ۱۰٫۹ سانتی‌متر
جولای۲۲٫۸ سانتی‌گراد- ۱۳٫۶ سانتی‌متر۲۲٫۲ سانتی‌گراد- ۱۳٫۲ سانتی‌متر۲۱٫۷ سانتی‌گراد- ۱۲٫۸ سانتی‌متر۲۱٫۱ سانتی‌گراد- ۱۲٫۴ سانتی‌متر
آگوست۲۲٫۷ سانتی‌گراد- ۹٫۹ سانتی‌متر۲۲٫۶ سانتی‌گراد- ۹٫۱ سانتی‌متر۲۲٫۴ سانتی‌گراد- ۸٫۲ سانتی‌متر۲۲٫۳ سانتی‌گراد- ۷٫۴ سانتی‌متر
سپتامبر۱۸٫۶ سانتی‌گراد- ۸٫۱ سانتی‌متر۱۷٫۷ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر۱۶٫۹ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۱۶ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر
اکتبر۱۱٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر۱۰٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۸٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۷٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر
نوامبر۵٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۳٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۱٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۰٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر
دسامبر۱٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۰٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۶۱٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر۲٫۳ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در مونیخ

بیشتر بخوانید:

چه زمانی به مونیخ برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۴-۲۲۹-۱۵۱۰
فوریه۴-۴۳۰-۲۱۱۰
مارچ۰۱۰۱۸-۲۳۱۱
آپریل۴۱۵۱۶-۳۰۱۰
می۸۱۹۶-۳۰۱۲
ژوئن۱۲۲۲۳۳۶۱۳
جولای۱۴۲۴۵۳۴۱۲
آگوست۱۳۲۴۳۳۷۱۱
سپتامبر۱۰۲۱۳-۳۱۱۰
اکتبر۵۱۴۶-۲۹۱۰
نوامبر۱۸۱۲-۱۹۱۱
دسامبر۳-۳۲۲-۱۷۱۲

حداقل و حداکثر دما در مونیخ

هزینه روزانه توریستی در مونیخ

هزینه یک روز اقامت در مونیخ حدودا ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به مونیخ سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در مونیخ انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه