بهترین زمان سفر به برلین؛ شهر یادبود هولوکاست در آلمان

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به برلین؛ شهر یادبود هولوکاست در آلمان

بهترین زمان سفر به برلین، پایتخت روشنگر تاریخ کشور آلمان، بر اساس آب و هوا و فصول مختلف، چه زمانی از سال است؟ 

کشور انگلستان از لندن لذت می‌برد، آمریکا عاشق نیویورک است و فرانسه شیفته پاریس؛ اما آلمان با افتخار به پایتخت خود، برلین می‌نگرد. بیش از دو دهه پس از فرو ریختن دیوار برلین، شهر از فضای فرهنگی رنسانس، از موزه‌ها تا مد، غذا و کلوب‌های شبانه‌اش، لذت می‌برد. قصد نداریم بگوییم که شهر، گذشته تاریک خود را از یاد برده است، نه، جاذبه‌های گردشگری قدرتمندی چون یادبود یهودیان کشته‌شده، توپوگرافی ترور (شرح دقیق و کامل) و موزه چارلی چک پوینت (Checkpoint Charlie Museum)، نشان از احترام استوار آن‌ها به گذشته دارد و باید بدانید، برلین هرروز رشد گردشگری بیشتری را در این روزها تجربه می‌کند.

برلین

با گذراندن عصرگاه و تماشای مردم در یک کافه سرزنده یا رقص در تمام طول شب در جشنی پویا در کلوب، برلین امروز را تماشا کنید.

بهترین زمان سفر به برلین بر اساس آب و هوا

برلین

بهترین زمان سفر به برلین در ماه‌های می تا سپتامبر (۱۱ اردیبهشت تا ۸ مهر) است؛ زمانی که آب و هوا برای نشستن در کافه، استراحت در پارک‌ها و گشت‌وگذار در شهر، ایدئال است. از طرف دیگر، زمستان به‌معنای واقعی کلمه یخبندان است. دما در این فصل از ۶٫۷- تا ۱٫۱- درجه سانتی‌گراد متغیر است. اگرچه باید بگوییم که زمستان، بهترین زمان سفر برای سفری مقرون به‌صرفه به شمار می‌آید، زیرا قیمت هتل‌ها و بلیط‌های ????????? بسیار ارزان‌تر می‌شود.

بهترین زمان سفر به برلین بر اساس فصول

ماه‌های می تا سپتامبر

برلین

بالاترین دمایی که برلین در طول ماه‌های می تا سپتامبر تجربه می‌کند، ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد است و این موضوع سبب می‌شود، این زمان از سال، زمانی ایدئال برای گشت‌وگذار در شهر باشد.

خوردن نوشیدنی‌های آلمانی در حاشیه رود شپری (River Spree)، پیک نیک در پارک تیرگارتن (Tiergarten) و گشت‌وگذار در کافه‌های غرب برلین، از جمله تفریحاتی است که می‌توانید از آن‌ها در این فصل معتدل لذت ببرید.

مکان‌های اقامتی در این زمان از سال، به سرعت پر می‌شوند، پس حتما زودتر هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

ماه‌های اکتبر تا دسامبر (۹ مهر تا ۱۰ دی)

برلین

افت دما (متغیر در محدوده ۱٫۱- تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد) در ماه‌‌‌‌‌‌های اکتبر تا دسامبر، باعث می‌شود این زمان از سال برای سفر نادیده گرفته شود. اما این زمان هم برلین، مقصد گردشگری محبوبی به شمار می‌آید و اگر زودتر برای رزرو کردن اقدام کنید، شاید بتوانید جایی را پیدا کنید.

فصل زمستان: ماه‌های ژانویه تا آوریل (۱۱ دی تا ۱۰ اردیبهشت)

برلین

برلین در فصل زمستان، یخبندانی به‌معنای واقعی کلمه است. آسمان خاکستری شهر در این فصل، زیاد برای سفر دلگرم‌کننده نیست. اما اگر به فکر صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر هستید، در زمستان به برلین بیایید، فقط لباس گرم را فراموش نکنید.

بهترین زمان سفر به برلین بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار و تابستان (ماه‌های می تا سپتامبر)

مسابقات قهرمانی فرمول ای پریکس (Formula E ePrix Championship)

برلین

مسابقات قهرمانی رانندگی که در ماه می در برلین برگزار می‌شود، از جمله رویدادهای جذاب برای مبتدیان و همچنین رانندگان حرفه‌ای محسوب می‌شود.

کارناوال فرهنگ‌ها

برلین

فستیوال فرهنگ‌ها در برلین در ماه می به‌مدت ۴ روز به‌صورت کارناوالی رنگارنگ با رژه همراه با رقص و موسیقی برگزار می‌شود و در آن می‌توان انواع لباس‌های سنتی فرهنگ‌های مختلف ساکنان برلین از سراسر جهان را تماشا کرد.

جشنواره موسیقی (Fete de la Musique)

برلین

در تاریخ ۲۱ام ژوئن (۳۱ خرداد)، برلینی‌ها، ابتدای تابستان را با فستیوال موسیقی در فضای آزاد، جشن می‌گیرند. هر سال، در این تاریخ، گروه‌های مختلف موسیقی در خیابان‌های برلین، به‌صورت رایگان اجرای زنده دارند.

هفته مد برلین

برلین

هفته مد برلین که سالانه دو بار در ماه‌های ژانویه و جولای برگزار می‌شود، از سال ۲۰۰۷، توجه صنعت بین‌الملل مد را به خود جذب کرده است. طراحان جهانی مد در این هفته، لباس‌های جدید خود را به نمایش می‌گذارند.

ماراتن برلین

برلین

ماراتن برلین، رویدادی اصلی و ورزشی در برلین است که هر ساله در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. مسیر ۴۲ کیلومتری این ماراتن در شهر برلین، هر سال شاهد حضور قهرمانان ملی دو و افراد آماتور است.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز (ماه‌های اکتبر تا دسامبر )

جشن اکتبر

برلین

جشن اکتبر در برلین در تاریخ ۲۱ سپتامبر تا ۱۴ اکتبر (۳۰ شهریور تا ۲۲ مهر)، با الهام از این جشن بزرگ در شهر مونیخ برگزار می‌شود. غرفه‌های مختلف انواع غذا در این جشن در اختیار عموم هستند.

فستیوال نور

برلین

فستیوال نور، هر سال در ماه اکتبر به‌مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود. مکان‌های مشهوری چون کلیسای برلین، ستون پیروزی برلین، دروازه براندنبورگ و برج برلین (Fernsehturm) در این روزها، غرق نورهای رنگارنگ هستند و فضای شهری را بسیار زیبا می‌کنند.

جشن جاز در برلین (Jazzfest Berlin)

برلین

جشن جاز یا فستیوال موسیقی جاز در برلین، هر سال در ماه نوامبر از سال ۱۹۶۴، شهر را مملو از موسیقی می‌کند. این فستیوال، برای مستندسازی، پشتیبانی و اعتبار روند موسیقی جاز و تنوع فعالیت‌های خلاقانه موسیقی، در غرب برلین برگزار می‌شود.

بازار کریسمس برلین

برلین

بازار کریسمس برلین در ماه دسامبر، با انواع فروشگاه‌های مختلف برای کریسمس، میزبان گردشگران و ساکنان شهر است.

سیلوستر در برلین (Silvester in Berlin)

برلین

جشن‌های سیلوستر در ماه دسامبر در برلین با برگزاری انواع برنامه‌های آتش‌بازی، موسیقی و رقص، از جمله فستیوال‌های جذاب در ابن شهر هستند.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان (ماه‌های ژانویه تا آوریل)

فستیوال بین‌المللی فیلم برلین

فستیوال بین‌المللی فیلم برلین

فستیوال بین‌المللی فیلم برلین، یکی از مهم‌ترین رویدادهای فیلم در جهان، از سال ۱۹۷۸، هر سال در ماه فوریه، در برلین برگزار می‌شود.

فستیوال مئارز موزیک (MaerzMusik Festival)

فستیوال مئارز موزیک (MaerzMusik Festival)

فستیوال موسیقی مئارز، هر سال به‌مدت ۱۰ روز در برلین در ماه مارچ برگزار می‌شود. تجربه هنری خالص و اجرای زنده انواع موسیقی در این فستیوال، بینندگان بسیاری را از سراسر جهان به‌سمت خود می‌کشاند.

بهترین زمان سفر به برلین بر اساس هزینه هتل‌ها

برلین

بهترین زمان سفر به برلین بر اساس هزینه هتل‌ها  همان طور که در نمودار مشاهده می‌کنید فصل زمستان، یعنی ماه‌های ژانویه تا آوریل است. ماه‌های جولای و آگوست هم، قیمت‌های کمتری را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

رتبه‌های برلین

برلین

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های برلین به شرح زیر است:

  • ۱۰امین مقصد برتر زمستانه در اروپا
  • ۱۱امین مقصد برتر گردشگری خانوادگی
  • ۱۳امین مقصد مقرون به‌صرفه در اروپا

آلمان؛ آب و هوا و اقلیم

برلین

نمودار دما و بارش میانگین سالانه در برلین

تابستان بهترین فصل برای سفر به آلمان است.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۱٫۷۴٫۶
فوریه۲٫۸۴٫۱
مارچ۷٫۸۳٫۳
آوریل۱۳٫۳۴٫۳
می۱۸٫۹۴٫۸
ژوئن۲۲٫۲۶٫۶
جولای۲۳٫۹۷٫۴
آگوست۲۳٫۳۶٫۹
سپتامبر۲۰۴٫۸
اکتبر۱۳٫۳۴٫۸
نوامبر۷٫۲۴٫۶
دسامبر۳٫۳۴٫۳

میانگین ماهیانه دما و بارش در برلین

بهار و پاییز هم گزینه‌های خوبی برای بهترین زمان سفر به آلمان به‌شمار می‌آیند، به‌خصوص ماه‌های می تا سپتامبر که دمای معتدل و بارش‌های کمی را تجربه می‌کنند.

برلین

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۱٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۰٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۰٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۰٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
فوریه۲٫۵ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر۲٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر۲ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر۱٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر
مارچ۶٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۱ سانتی‌متر۵٫۳ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر۴٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۷ سانتی‌متر۲٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۵ سانتی‌متر
آوریل۱۱٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۱۰٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۹٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۷٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر
می۱۷٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر۱۶٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۱۴٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۱۳٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
ژوئن۲۱٫۴ سانتی‌گراد- ۶٫۲ سانتی‌متر۲۰٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۱۹٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر۱۸٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر
جولای۲۳٫۵ سانتی‌گراد- ۷٫۲ سانتی‌متر۲۳٫۱ سانتی‌گراد- ۷ سانتی‌متر۲۲٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر۲۲٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر
آگوست۲۳٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر۲۳ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر۲۲٫۹ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۲۲٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر
سپتامبر۱۹٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۱۸٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۱۷٫۵ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۱۶٫۷ سانتی‌گراد- ۲٫۷ سانتی‌متر
اکتبر۱۱٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر۱۰ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر۸٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر۶٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر
نوامبر۵٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۴٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۲٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۱٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر
دسامبر۲٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر۱٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر۰٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۰٫۶ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در برلین

از سفر در فصل زمستان به این کشور اجتناب کنید، سرما در برخی از نقاط کشور استخوان‌سوز است و مه و باران به این معنا است که این زمان از سال، برای اکتشاف این کشور خارق‌العاده، مناسب نیست.

بیشتر بخوانید:

چه زمانی به برلین برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۲-۳۲۱-۱۲۱۰
فوریه۲-۴۲۲-۱۸۹
مارچ۱۹۱۴-۲۱۹
آوریل۵۱۴۶-۳۱۹
می۹۲۰۳-۳۱۸
ژوئن۱۳۲۳۳۳۶۸
جولای۱۵۲۵۵۳۶۸
آگوست۱۴۲۴۶۳۸۹
سپتامبر۱۱۲۱۱۳۳۸
اکتبر۷۱۴۴-۲۶۸
نوامبر۳۸۹-۱۶۹
دسامبر۰۴۱۸-۱۶۱۱

حداقل و حداکثر دما در برلین

هزینه روزانه توریستی در برلین

هزینه یک روز اقامت در برلین حدودا ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به اینکه در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به برلین سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در برلین انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه