بهترین زمان سفر به بارسلون؛ بهترین مقصد گردشگری در اسپانیا

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به بارسلون؛ بهترین مقصد گردشگری در اسپانیا

بهترین زمان سفر به بارسلون، پایتخت  کاتالونیا، چه زمانی از سال است؟ برای مطلع شدن از جزئیات این راهنمای سفر، با ما همراه باشید.

بارسلون دارای تاریخی خارق‌العاده و عجیب است. از مسیرهای خوش‌منظره پارک رنگارنگ گوئل (Güell) تا کوچه‌های باریک رمانتیک بری گوتیک (Barri Gòtic)؛ از کلوب‌های کنار ساحل تا ده‌ها کلیسای مقدس شهر و شگفتی‌های معماری، این شهر زیبا در کنار دریا در اسپانیا، هر نوع سلیقه‌ای را به خودش جذب می‌کند؛ ماجراجویان، زوج‌ها، کسانی که جشن و مهمانی دوست دارند و عاشقان فرهنگ.

بارسلون، پر از رویدادهای غافلگیرکننده است. شما می‌توانید چند روز در اینجا بمانید، اما ممکن است برای گشت و گذار در شهر، به یک هفته کامل نیاز داشته باشید. بهترین زمان سفر به بارسلون برای تجربه‌ی بهترین شرایط آب و هوایی و همچنین شرکت در جشنواره‌ها و فستیوال‌هایی که در آنجا برگزار می‌شود را در این راهنمای سفر بررسی کرده‌ایم.

بارسلونا

کلیسای جامع ساگرادا فامیلا

در بارسلون، حتی سواحل نیز شلوغ است؛ اما این شهر بین‌المللی، تمام توجهات را به خود جلب کرده است. بیشتر فعالیت‌ها و گردش‌ها در اطراف خیابان لاز رامبلاس (Las Ramblas)، مجموعه‌ای از کوچه‌ها و خیابان‌های باریک، که پر از رستوران، کافه، کلوب‌های شبانه و یک بازار پویا است، جریان دارد. اما یادتان باشد حتما به شاهکارهای آنتونی گائودی سر بزنید؛ گائودی مسئول ساخت مکان‌هایی چون کازا میلا (Casa Milà)، کازا باتیلو (Casa Batlló) و کلیسای جامع ساگرادا فامیلا بوده است.

کازا میلا

کازا میلا

فرصت خوردن غذاهای عالی، خرید از بازار گلچین‌ها و نوشیدنی‌های بی‌نظیر بارسلون را از دست ندهید.

بهترین زمان سفر به بارسلون بر اساس فصول

بهار، ماه می تا ژوئن (۱۰ اریبهشت تا ۹ تیر)

بارسلونا

فصل کوتاه بهار در بارسلون، ایده‌آل‌ترین زمان سفر به شمار می‌آید. دمای دلپذیر این فصل بین ۱۵٫۶  تا ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد، متغیر است. شما در این زمان به دور از شلوغی‌های تابستان، از گشت و گذار در شهر و فستیوال‌های کارناوالی، لذت فراوانی خواهید برد.

تابستان، ماه جولای تا آگوست (۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور)

بارسلونا

تابستان، فصل داغ گردشگران در بارسلون به شمار می‌آید. دما، رطوبت و هزینه‌ها (همه چیز از هتل تا قیمت بلیط‌های هواپیما) نیز در این فصل در حداکثر مقدار خود هستند.

پایین‌ترین دمایی که می‌توان انتظار آن را داشت ۲۶٫۷ درجه سانتی‌گراد به همراه رطوبت، است. همچنین باید بدانید دما در شب، کاهش چندانی نمی‌یابد.

به همین علت، در ماه آگوست (۹ مرداد تا ۱۰ شهریور)، بیشتر کاتالانی‌ها به تعطیلاتی طولانی در نقاط معتدل‌تر کشور می‌روند.

پاییز، ماه سپتامبر تا دسامبر (۱۰ شهریور تا ۱۰ دی)

بارسلونا

در پاییز بارسلون، تعداد گردشگران و قیمت هتل‌ها کمی کاهش می‌یابد. میانگین دمای بالا، ۲۱ درجه سانتی‌گراد است. در ماه سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر) ممکن است هنوز بتوانید در آب‌های مدیترانه، شنا کنید ولی در ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) با دمای پایین ۱۰ درجه سانتی‌گراد، آب دریا برای شناکردن بسیار سرد خواهد بود. اگرچه میانگین دمای بالا در ماه اکتبر، حدودا ۲۱ درجه سانتی‌گراد است، اما این ماه، پر باران‌ترین ماه سال محسوب می‌شود.

از ماه نوامبر تا دسامبر (۱۰ آبان تا ۱۰ دی)، برخی روزها بارانی هستند و دما در محدوده ۱۰ تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد، متغیر است. در حالی که در مقایسه با تابستان، ممکن است تعداد کمتری گردشگر در شهر وجود داشته باشد، اما کریسمس و سال نو، تعداد زیادی اسپانیولی و اروپایی را به این شهر می‌کشاند.

زمستان، ماه ژانویه تا آپریل (۱۱ دی تا ۱۰ اردیبهشت)

بارسلونا

اگر با نرفتن به ساحل و بردن لباس‌های گرم، مشکلی ندارید، زمستان فصل مناسبی برای سفری مقرون به صرفه به بارسلون است.

حداقل و حداکثر دما در ماه‌های ژانویه و فوریه (۱۱۱ دی تا ۹ اسفند) ۴٫۴ و ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. مزیت این زمان، دور بودن از شلوغی جمعیت و صف‌های طولانی پارک گوئل و کلیسای ساگرادا به‌خصوص برای عکاسی است. دما در مارچ و آپریل کمی بالا می‌رود (با بیشترین دمای ۱۵٫۶)، اما ماه آپریل بخاطر بارش‌های فراوان باران، معروف است.

بهترین زمان سفر به بارسلون بر اساس آب و هوا

بارسلونا

بارسلون، دارای اقلیم معتدل و دلپذیری است. حتی در زمستان، روزهای آفتابی بسیاری وجود دارد؛ زمستان ممکن است کمی خنک و حتی سرد باشد، اما به ندرت در بارسلون، برف می‌بارد.

بهترین زمان سفر به بارسلون، در اوایل بهار و پاییز است. در طول ماه‌های می تا ژوئن (۱۰ اریبهشت تا ۹ تیر)، آب و هوا بسیار دلپذیر است و فستیوال‌های بسیاری در شهر برگزار می‌شود.

شاید بازدید از بارسلون در بهار، هوشمندانه به نظر بیاید، اما به خاطر داشته باشید، ماه آپریل (۱۰ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت) پر از بارش باران است و با وجود اکثریتی جاذبه‌های گردشگری در فضای بیرونی، ممکن است در برنامه‌های شما، مشکل به وجود بیاورد.

بسیاری از افراد در تابستان، به دیدن بارسلون می‌آیند، زیرا زمان تعطیلی مدارس است. تابستان در اینجا، گرم، مرطوب و شلوغ است. در این زمان، بومیان منطقه به جاهای دیگری می‌روند و در پاییز، که دما پایین می‌آید و شهر به آرامش سابق خود برمی‌گردد، به بارسلون برمی‌گردند.

در پایان باید بگوییم، در هر زمان که به بارسلون می‌آیید، منتظر جمعیت بسیاری باشید؛ بارسلون پربازدیدترین شهر اسپانیا است.

بهترین زمان سفر به بارسلون بر اساس هزینه هتل‌ها

بارسلون

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، بهترین زمان سفر به بارسلون بر اساس هزینه مکان‌های اقامتی مانند هتل‌ها در ماه‌های زمستانی ژانویه، فوریه، مارچ (۱۱ دی تا ۱۱ فروردین) و ماه‌های پاییزی نوامبر و دسامبر (۱۰ آبان تا ۱۰ دی) است. 

بهترین زمان سفر به بارسلون بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

رویدادها و فستیوال‌های بهاری بارسلون

عید سنت جان (Verbena de Sant Joan)

عید سنت جان

این رویداد، بزرگ‌ترین، شلوغ‌ترین و دیوانه‌وار ترین مهمانی بارسلون در طول سال است. شب ۲۳ام ژوئن (۲ تیر)، شب آتش، آتش‌بازی و کیک‌های کوکا است. شما در این شب، ساعات کمی را می‌توانید بخوابید. حدودا ۷۰ هزار نفر در یکی از سواحل بارسلون، این عید را جشن می‌گیرند.

طبق روایاتی، سنت جان، شش ماه زودتر از مسیح به دنیا آمده است؛ برای همین این عید، شش ماه قبل از سال نو است.

سونار (Sónar)

سونار

سونار، یک فستیوال موسیقی الکتریکی سه روزه در ماه ژوئن (۱۴ تا ۱۶ ژوئن، ۲۴ تا ۲۶ خرداد) است که در سال ۱۹۴۴ پایه‌گذاری شده است.

رویدادها و فستیوال‌های تابستانی بارسلون

گرک (El Grec)

گرک

فستیوال گرک، فستیوال بین‌المللی تئاتر، رقص، موسیقی و سیرک در بارسلون است که در ماه جولای (۹ مرداد تا ۱۰ تیر)، برگزار می‌شود. در طول تاریخ خود، این رویداد طولانی مدت به جاذبه اصلی تابستان در بارسلون تبدیل شده است.

فستا میجر دی گراسیا (Festa Major de Gràcia)

فستا میجر دی گراسیا

فستیوال خیابانی میجر دی گراسیا هر ساله از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ آگوست (۲۴ تا ۳۰ مرداد) در بارسلون برگزار می‌شود. در سال ۲۰۱۷، این فستیوال ۲۰۰ ساله شد. بسیاری از افراد می‌گویند، این فستیوال بهترین فستیوال خیابانی است. محل برگزاری آن، در منطقه گراسیا در ۲۰ دقیقه‌ای مرکز شهر بارسلون به سمت شمال غربی است. این فستیوال به علت میزبانی از فرهنگ‌های مختلف و رنگارنگ بودن آن، بسیار مشهور است.

رویدادها و فستیوال‌های پاییزی بارسلون

روز ملی کاتالونیا

روز ملی کاتالونیا

فستیوال یک روزه روز ملی کاتالونیا در روز ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) برگزار می‌شود.

لامرسه (La Mercè)

لامرسه

فستیوال لامرسه به مدت یک هفته در سپتامبر در بارسلون برای جشن گرفتن فرهنگ کاتالونیا، برگزار می‌شود. در حین این فستیوال، بیش از ۶۰۰ برنامه در پارک‌ها، خیابان‌ها و موزه‌ها برگزار می‌شود که تمام آن‌ها رایگان است. رقص، سیرک و ارکستر از جمله برنامه‌های فستیوال لامرسه هستند. در این برنامه‌های هنرمندانه، تئاتر خیابانی، المان متمایز این فستیوال است.

روز ملی اسپانیا

روز ملی اسپانیا

روز ملی اسپانیا که جزو تغعطیلات سالانه این کشور است، در ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) برگزار می‌شود.

فیرا دی سانتا لوسیا (Fira de Santa Llúcia)

فیرا دی سانتا لوسیا

این فستیوال که در ماه دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی) برگزار می‌شود، برای جشن گرفتن کریسمس است.

رویدادها و فستیوال‌های زمستانی بارسلون

روز سه پادشاه

روز سه پادشاه

به اعتقاد مردم اسپانیا در این روز، سه مرد خردمند، هدایایی را برای شروع سال برای کل خانواده می‌آورند. تمرکز اصلی این فستیوال بر روی کودکان است. این سه مرد سوار بر شتر در خیابان‌های بارسلون، به کودکان هدیه و شکلات می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

رتبه‌های بارسلون

بارسلونا

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های بارسلون به شرح زیر است:

  • اولین مقصد گردشگری در اسپانیا
  • سومین مقصد گردشگری خانوادگی در اروپا
  • پنجمین مقصد گردشگری تابستانی
  • هشتمین مکان برتر گردشگری در اروپا
  • نهمین مکان برتر گردشگری در جهان

چگونه در بارسلون، صرفه‌جویی کنیم؟

بارسلونا

ناهار وعده اصلی است، خوب غذا بخورید. با سفارش از منوی روز ناهار، غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. وعده‌ای مشابه در زمان شام، هزینه بیشتری برای شما دارد.

در مناطق توریستی مانند لاس رامبلاس، غذا نخورید؛ این منطقه، معروف به سرو غذایی متوسط با قیمتی گزاف است. از مناطق شلوغ فاصله بگیرید و مطمئن باشید غذایی بهتر با قیمتی مناسب‌تر پیدا خواهید کرد.

یک آپارتمان اجاره کنید؛ با بودن در آپارتمان، هزیه‌های غذا را به شدت کاهش دهید. در آنجا می‌توانید مواد اولیه را از بازارهای محلی تهیه کنید و وعده‌های کاتالانیایی خودتان را بپزید.

اسپانیا؛ آب و هوا و اقلیم

بوداپست

نمودار تغییرات ماهانه دما و ریزش باران در بارسلون

آب و هوا در مناطق مختلف اسپانیا، متفاوت است، اما در کل می‌توان گفت اقلیم حاکم، اقیانوسی است که موجب هوایی گرم و پاییزی پرباران می‌شود.

در مرکز کشور، اقلیم قاره‌ای به همراه فصول مختلف، زمستان‌هایی سخت و گاها تابستان‌هایی دم‌کرده، وجود دارد.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۱۲٫۸۳
فوریه۱۳٫۹۳٫۸
مارچ۱۵٫۶۴٫۸
آپریل۱۸٫۳۴٫۳
می۲۱٫۷۵٫۳
ژوئن۲۵٫۶۳٫۸
جولای۲۷٫۸۲٫۸
آگوست۲۷٫۸۴٫۸
سپتامبر۲۵۷٫۶
اکتبر۲۰٫۶۸٫۶
نوامبر۱۶٫۷۵٫۳
دسامبر۱۳٫۳۴٫۶

میانگین ماهیانه دما و بارش در بارسلون

جنوب کشور از اقلیم مدیترانه‌ای به همراه فصول کاملا متمایز و بارش‌های کوتاه‌مدت فصلی، زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی گرم، لذت می‌برد.

مانند بیشتر کشورهای مدیترانه‌ای، بهترین زمان اکتشاف در کشور اسپانیا، بین ماه‌های می تا ژوئن و یا سپتامبر تا اکتبر است. این زمان به شما اجازه می‌دهد از آب و هوا لذت ببرید و از جمعیت زیاد گردشگران در تابستان دوری کنید.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۱۲٫۷ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۱۲٫۶ سانتی‌گراد- ۲٫۲ سانتی‌متر۱۲٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۸ سانتی‌متر۱۲٫۳ سانتی‌گراد- ۱٫۴ سانتی‌متر
فوریه۱۳٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۱۳٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۴ سانتی‌متر۱۳٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۱۲٫۸ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر
مارچ۱۵٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۱۴٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۱۴٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۱۳٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر
آپریل۱۷٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر۱۷ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۱۶٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر
می۲۰٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۲۰ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر۱۹٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۱۸٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
ژوئن۲۴٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۴ سانتی‌متر۲۳٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۱ سانتی‌متر۲۲٫۷ سانتی‌گراد- ۲٫۷ سانتی‌متر۲۱٫۷ سانتی‌گراد- ۲٫۳ سانتی‌متر
جولای۲۷٫۳ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۲۶٫۷ سانتی‌گراد- ۲٫۳ سانتی‌متر۲۶٫۲ سانتی‌گراد- ۲٫۱ سانتی‌متر۲۵٫۶ سانتی‌گراد- ۱٫۸ سانتی‌متر
آگوست۲۷٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۲۷٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۲۷٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر۲۷٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر
سپتامبر۲۴٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر۲۳٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۲ سانتی‌متر۲۲٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۲۲٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر
اکتبر۱۹٫۵ سانتی‌گراد- ۸٫۴ سانتی‌متر۱۸٫۴ سانتی‌گراد- ۸٫۱ سانتی‌متر۱۷٫۳ سانتی‌گراد- ۷٫۹ سانتی‌متر۱۶٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر
نوامبر۱۵٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۱۴٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر۱۳٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر۱۲٫۸ سانتی‌گراد- ۲ سانتی‌متر
دسامبر۱۲٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۱۱٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۱۰٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۹٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در بارسلون

در اسپانیا چه کنیم؟

نقشه کشور اسپانیا

جاذبه‌های کشور اسپانیا از جو فستیوالی و سواحل آن، فراتر است؛ هویت منطقه‌ای فراوان این کشور زیبا، میراث تاریخی شکوهمند، چشم‌اندازهای متنوع و شهرهای پویا و سرزنده، همه و همه، این کشور را تبدیل به مقصدی هیجان‌انگیز می‌کند.

مادرید

مادرید

شهر مادرید، پایتخت اسپانیا، موزه‌های فوق العاده‌ای برای بازدید دارد؛ موزه پرادو (Prado) مشهورترین و البته زیباترین آن‌ها است. شهرداری پلاتزا (Plaza Mayor)، باغ گیاه‌شناسی دوست‌داشتنی و آرامش‌بخشی دارد؛ قصر سلطنتی به همراه دکوراسیون‌های زیبا، مکانی قابل توجه برای بازدید است. چندین میدان گاوبازی در شهر وجود دارد که می‌توانید در آن مراسم گاوبازی را تماشا کنید.

بارسلون

بارسلون

نمایی از داخل کلیسای جامع ساگرادا فامیلا

بارسلون، دیگر شهر این کشور باشکوه است که نباید آن را از دست بدهید. بسیاری از مناطق این شهر، سرزنده و فعال هستند. محله رامبلا در شهر شما را اغوا خواهد کرد؛ جایی که می‌توانید روز و شب در آن به گردش بپردازید. جاذبه‌های فراوانی چون کلیسای مقدس خانواده گائودی، موزه‌های متنوع، منطقه قرون وسطایی (باریو گاتیکو)، پارک گوئل، فروشگاه‌های بی‌شمار و بازارهای گوناگون، در این شهر وجود دارد.

اندلس

کلیسا و مسجد کوردوبا

کلیسا و مسجد کوردوبا

اندلس (Andalusia) میزبان گنج‌هایی است که نباید دیدن آن‌ها را از دست بدهید. کلیسا و مسجد کوردوبا، باغ‌های سویل الکازار (Seville's Alcazar)، گرانادا و الهمبرا (Alhambra) از نقاط توصیه‌شده برای بازدید از اینجا هستند.

کاستیل

کاستیل

تلدو

در کاستیل، تلدو (Toledo)، شگفتی دیگری است که نگاه شما را خیره خواهد کرد. تلدو، شهری قرون وسطایی، مشرف به تاگوس (Tagus)، دارای کلیساهای زیبا، موزه‌ها، قصرها، کلیسای گوتیک و صومعه‌های فراوان است.

مسیر سنت‌جیمز

مسیر سنت‌جیمز

مسیر سنت‌جیمز، راهی دیگر برای اکتشاف کشور است؛ البته با پای پیاده.

مکان‌های بسیاری در اسپانیا برای دیدن وجود دارد؛ وقتی به اینجا بیایید، متوجه می‌شوید یک بار آمدن کافی نیست!

در بارسلون چه کنیم؟ مکان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و توصیه‌ها

گوئل پارک

پارک گوئل

بارسلون، پایتخت کاتالونیا، جاذبه گردشگری قوی‌ای دارد. این شهر با کمتر از دو میلیون نفر جمعیت، در زمان تراکم توریستی به دو برابر جمعیت خود می‌رسد.

پیدا کردن مکان‌های اقامتی و غذا در اینجا بسیار آسان است؛ البته هزینه‌ها نیز بالا است. برای اکتشاف در این شهر به چند روز زمان، نیاز دارید. در بارسلون، فرصت‌های عالی برای خرید و شهری با شب‌های زنده، پیدا خواهید کرد. در آنجا مکان‌های دیدنی بسیاری چون معماری‌های گائودی وجود دارد. گردش در رامبلای معروف تا بندرگاه، را فراموش نکنید؛ جایی که می‌توانید مجسمه کریستف کلمب را ببینید.

بارسلونا

رامبلای معروف

در پارک گوئل به گشت و گذار بپردازید و در بوکوریا (the Boqueria) که پر از فروشگاه است، خرید کنید.

محله قدیمی بری گوتیک را کشف و از موزه پیکاسو و موزه دالی، نقاشان معروف، دیدن و کلیسای جامع ساگرادا فامیلا را تحسین کنید.

در بارسلون، همچنین یک آکواریوم و موزه دریایی وجود دارد. پس از بازدید از مکان‌های دیدنی، برای استراحت به ساحل بروید.

بارسلونا

محله قدیمی بری گوتیک

بهار و پاییز، بهترین زمان سفر برای بازدید از بارسلون است. سعی کنید در شهر از ماشین استفاده نکنید، به جای آن، با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و ترن که در تمام مناطق محبوب شهر ایستگاه دارند، جابه‌جا شوید.

شما قطعا با دیدن جاذبه‌های بی‌شمار این شهر سرزنده که چنین هویت شاداب و با نشاطی دارد، اغوا خواهید شد.

نکات اساسی در اسپانیا

فرودگاه‌های بین‌المللی بسیاری، به اسپانیا پرواز دارند.

شهروندان اروپایی، به ویزا نیاز ندارند.

واحد پول رایج در کشور، یورو است.

بودجه لازم برای سفر به اسپانیا، معادل سفر به فرانسه است؛ یک وعده غذایی به صورت میانگین، ۱۲۵ هزار تومان و یک اتاق دو نفره بین ۳۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر شب هزینه خواهد داشت. اگر شام را به اسنک بار بروید، هزینه کمتری در انتظار شما است.

مشکل سلامتی به‌خصوصی در اسپانیا وجود ندارد.

برای سفر در داخل کشور، اتوبوس و قطار گزینه‌های مقرون به صرفه و خوبی هستند؛ البته باید بدانید اجاره ماشین، گزینه عملی‌تری به شمار می‌آید.

سوغات

اگر به دنبال سوغاتی برای دوستان و خانواده هستید، کفش، لباس، ظروف سرامیکی و صندل، گزینه‌های محبوب اینجا هستند.

بیشتر بخوانید:

چه زمانی به بارسلون برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۷۱۴۲-۲۲۵
فوریه۸۱۵۷-۲۲۵
مارچ۱۰۱۷۱۲۳۸
آپریل۱۲۱۹۴۲۹۹
می۱۵۲۲۵۳۱۸
ژوئن۱۹۲۶۱۱۳۶۶
جولای۲۲۲۹۱۴۳۴۴
آگوست۲۲۲۹۱۳۳۷۶
سپتامبر۲۰۲۶۱۰۳۱۷
اکتبر۱۶۲۲۵۲۹۹
نوامبر۱۲۱۷۳۲۴۶
دسامبر۹۱۴۳-۲۲۶

حداقل و حداکثر دما در بارسلون

هزینه روزانه توریستی در بارسلون

هزینه یک روز اقامت در بارسلون حدودا ۱,۵۶۰,۰۰۰ تومان است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به بارسلون سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در بارسلون انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه