دیدنی های لندن

مرتب سازی بر اساس :
clear

اولین نفری باشید که برای این مکان عکس آپلود می کنید

آثار ملی ایران میراث جهانی یونسکو

بازدید از این جاذبه رایگان است

جاهای دیدنی لندن؛ از کاخ باکینگهام تا کیو گاردن

پایتخت بریتانیا مرکز سرگرمی و هنر است. تئاترهای این شهر همیشه شلوغ‌ هستند و با اینکه ۵۰ سال از تاسیس گروه بیتلز می‌گذرد سبک موسیقی کانتری هنوز هم پررونق است. لندن همچنین یکی از متمرکزترین جاذبه‌های فرهنگی جهان است.

از کاخ‌های سلطنتی تا پارلمان مردم، از ویرانه‌های رومی تا قلعه‌ها و کلیساها، شما می‌توانید روزهای بی‌شماری را به گشت و گذار در لندن بپردازید و نگران این نباشید که جاذبه‌های گردشگری این شهر به‌زودی تمام شوند چراکه لندن جاذبه‌های زیادی را در خود جای داده است.

کاخ باکینگهام

کاخی مجلل با فضای سبزی بزرگ

منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس:  Shealah Craighead)

یکی از برجسته‌ترین ساختمان‌های بریتانیا کاخ باکینگهام (Buckingham Palace) است که محل برگزاری رژه گارد سلطنتی است که یکی از پرطرفدارترین نمایش‌های باشکوه لندن است.

در هر فصل در ساعت ۱۱:۳۰ صبح، جمعیت برای دیدن این رژه می‌آیند. این نمایش رنگارنگ و رایگان، با نظمی دقیق به‌همراه موسیقی اجرا می‌شود و از کاخ سنت جیمز (St James's Palace) عبور می‌کند، که شما می‌توانید این گروه رژه را دنبال کنید. کاخ باکینگهام در سال ۱۸۳۷ ساخته شد و از زمانی که ملکه به سلطنت رسید، محل اقامت خاندان سلطنتی شد. اگر می‌خواهید بدانید ملکه در حال حاضر در کاخ ساکن است یا خیر، به پرچم بالای کاخ نگاه کنید اگر پرچم اصلی روز و شب برافراشته بود ملکه در کاخ است. البته در موقعیت‌های ویژه ملکه و خانواده سلطنتی روی بالکن مرکزی حضور پیدا می‌کنند.

 البته بازدیدکنندگان می‌توانند در تابستان که ملکه در کاخ خود در اسکاتلند است، از گالری ملکه، اسطبل سلطنتی و اتاق‌هایی که در آنجا خاندان سلطنتی به امور دولتی می‌پردازند، بازدید کنند. یکی از بهترین راه‌های بازدید از کاخ، دیدن رژه گارد سلطنتی و تجربه یک چای عصرانه است ک حدود چهار و نیم ساعت طول می‌کشد. این تور یک راه بسیار موثر برای دیدن کاخ در زمان کوتاه است و اگر اولین باری است که از این کاخ بازدید می‌کنید، با داشتن یک راهنما آگاه که بتواند تاریخ را توضیح بدهد این تجربه کاخ‌گردی را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند.

موزه بریتانیا

سالن باشکوهی با سقف شیشه ای

منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس: Diliff)

یکی از بهترین کلکسیون‌های آثار باستانی دنیا، موزه بریتانیا است که بیش از ۱۳ میلیون مصنوعات دنیای باستان را به نمایش گذاشته است. با قرار دادن آثاری از آشور، بابل، چین، اروپا و جاهای دیگر، خیلی سخت است که بدانیم از کجا  باید بازدید موزه را شروع کرد.  اما بیشتر گردشگران اول سراغ معروف‌ترین آثار این موزه می‌روند مانند: مرمر نماهای الگین (Elgin Marbles) بحث‌برانگیز از معبد پارتنون، رزتا استون (Rosetta Stone)، مجسمه غول پیکر رامسس دوم، مومیایی‌های مصری و مجموعه‌ای جذاب از نقره رومی قرن چهارم معروف به گنجینه میندوننال (Mildenhall).

برج لندن و تاور بریج 

پلی به شکل برج روی آب

منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس: Colin)

از زندان تا قصر، از قلعه گنج تا باغ وحش خصوصی نقش‌هایی است که برج لندن در میان قرن‌ها به خود گرفته است. این میراث باشکوه جهانی، یکی از برجسته‌ترین ساختمان‌های بریتانیا است. اگر به تاریخ غنی کشور انگلیس علاقه‌مند باشید می‌توانید تجربه‌ای افسانه‌ای را در این برج زیبا برای خود رقم بزنید.

در داخل این برج عظیم سفید که ویلیام فاتح (William the Conqueror) در سال ۱۰۷۸ ساخته است، مجسمه‌های قرن هفدهمی از سلسله‌های پادشاهان به‌همراه سلاح‌ها و زره‌پوش‌های سلطنتی آن‌ها است. بقیه‌ی آثار برجسته می‌توان از نمایشگاه جواهرات تاج پادشاهی (Crown Jewels)، نگهبانان برج (Beefeaters)، ضرابخانه سلطنتی و نمایشگاه‌ اعدام‌های صورت گرفته، نام برد. 

یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری در نزدیک برج لندن، تاور بریج (Tower Bridge) است، که دو برج عظیم که ارتفاع هرکدام ۶۱ متر است روی رودخانه تایمز (Thames) قرار دارند. 

ساعت بیگ بن و ساختمان پارلمان بریتانیا

برج ساعت و چرخ و فلک در شهر لندن

منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس: Colin)

هیچ چیز بیشتر از برج ۹۷ متری که خانه‌ی ساعت غول‌پیکر که مشهور به بیگ بن (Big Ben) است، نمی‌تواند لندن را تعریف کند. ساعت بیگ بن به‌اندازه تاور بریج در لندن مشهور است. صدای زنگ بیگ بن در سراسر جهان به‌عنوان زمان پخش رادیو بی بی سی (‌BBC) شناخته شده است. در زیر ساعت بیگ بن و در امتداد رود تایمز قرن‌ها است که ساختمان پارلمان محل کابینه دولت بریتانیا است. تورهای مربوط به ساختمان پارلمان یک شانس منحصربه‌فرد را به بازدیدکنندگان می‌دهد که به‌صورت زنده مناظرات و بحث‌های سیاسی را از نزدیک مشاهده کنند.

کلیسا وست مینستر

دو عمارت مجلل در تقاطع خیابان

منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس: Ralf Roletschek)

مکان دیگری در لندن که ارتباط طولانی با سلطنت بریتانیا دارد، کلیسا وست مینستر (Westminster) است. این کلیسا را در جایی ساخته‌اند که از قرن هفتم میلادی با مسحیت پیوند داشته است. این کلیسا به‌طور رسمی به‌عنوان کلیسا سنت پیتر (St Peter) در وست مینستر شناخته می‌شود. کلیسا وست مینستر را کشیش ادوارد در سال ۱۰۶۵  تاسیس کرد؛ از زمان خاکسپاری کشیش ادرواد  در سال ۱۰۶۶ تا زمان جورج دوم (George II) تقریبا ۷۰۰ سال بعد در این کلیسا نه‌تنها بیشتر پادشاهان تاج‌گذاری کرده‌اند، بلکه در اینجا دفن هم شده‌اند.

پارک هاید

تردد خودروها و اتوبوس‌ها از کنار پارک

منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس: Cmglee)

پارک هاید لندن به مساحت ۳۵۰ هکتار، بزرگ‌ترین فضای روباز پایتخت انگلیس است و از سال ۱۶۳۵ مقصد گردشگران محسوب می‌شود. . یکی از برجسته‌ترین مکان‌های این پارک، سرپنتین‌ (Serpentine) است، دریاچه‌ای که در قرن ۱۸ ساخته شده و برای شنا و قایق‌رانی از آن استفاده می‌شود. 

همچنین این پارک مکانی برای سخنرانی افراد دارد که به اسپیکرز کرنر (Speakers' Corner) (گوشه سخنرانان)‌ معروف است. در اینجا می‌توانید انجمن سنتی برای گفت‌وگو آزاد را پیدا کنید. یکی دیگر از نقاط جالب پارک هاید خانه اپسلی (Apsley) است،که خانه سابق نخستین دوک ولینگتون (Wellington) است که پس از پیروزی معروف خود در واترلو این خانه خریداری کرد. 

در حال حاضر یک موزه، کلکسیون باشکوه ولینگتون از نقاشی‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد که شامل نقاشی ساقی سویل اثر ولاسکو (Velazquez's Waterseller of Seville) می‌شود؛ همچنین در این موزه هدایایی که از طرف پادشاهان و امپراتوران اروپایی به ولینگتون اهدا شده است، نیز نمایش داده می‌شود.

اتاق جنگ چرچیل

اتاق اداری با نقشه و میز تیره

منبع عکس: سایت klook.com (عکاس: ناشناس)

در میان سحرآمیزترین و مهیج‌ترین مکان‌های تاریخی لندن می‌توان به اتاق جنگ ویستون چرچیل نخست وزیر سابق بریتانیا اشاره کرد که در آنجا دستورات جنگی را در میان جنگ جهانی دوم صادر می‌کرد. 

اتاق کوچکی را که در آن چرچیل استراحت می‌کرد و استودیوی رادیویی که از آن سخنرانی‌های معروف زمان جنگ خود را پخش می‌کرد، مشاهده خواهید کرد. این موزه به شما زمانی از تاریخ را نشان می‌دهد که هیچ موزه‌ی دیگری نمی‌توانید مشاهده کنید.

چشم لندن

چرخ و فلکی بسیار بزرگ

منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس: Khamtran) 

چشم لندن (London Eye)‌ در سال ۲۰۰۰ به مناسبت جشن‌های هزارساله لندن ساخته شده است که بزرگ‌ترین چرخ و فلک اروپا است. وقتی که وارد کابین شیشه‌ای این چرخ و فلک عظیم می‌شوید، یک منظره بی‌نظیر از شهر در ارتفاع ۱۳۵ متری از زمین مشاهده خواهید کرد. این سفر کوتاه تنها ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و کمتر از زمانی است که شما برای گرفتن بلیط منتظر می‌مانید.

کاخ همپتون کورت 

عمارتی مجلل با فضای سبزی در مقابل آن

منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس: Andreas Tille)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کنار رودخانه تایمز کاخ همپتون کورت  (Hampton Court Palace) است که از مشهورترین کاخ‌های اروپا است. سالن بزرگ آن از زمان هنری هشتم است. (به نظر می‌آید که روح دو زن از ۶ زن هنری هشتم در این کاخ سرگردان هستند). این سالن همان جایی است که الیزابت اول از شکست ناوگان دریایی اسپانیا درس‌هایی یاد گرفت. از ویژگی‌های جالب این کاخ  می‌توان به کلاک کورت (Clock Court) اشاره کرد، با ساعت‌های جذاب نجومی‌اش که  در سال ۱۵۴۰ ساخته‌شده است و همچنین آپارتمان‌های دولتی با گالری‌های خالی از سکنه، کلیسا‌ی کوچک، آپارتمان پادشاهی  و زمین تنیس خاندان سلطنتی تودور که در این کاخ زیبا جای دارند.

باغ‌های این کاخ بسیار زیبا هستند و ارزش دیدن را دارند به‌خصوص در اردیبهشت ماه که باغ‌ها پر از شکوفه‌های بهاری می‌شوند. فضای باز این کاخ شامل: باغ خصوصی، باغ با حوضچه کوچک، باغ اجداد ملکه الیزابت، محل پیاده‌روی و یک محوطه که به بیابان معروف شده و البته مارپیچ مشهور کاخ می‌شود.

موزه ویکتوریا و آلبرت

عمارت مجلل سفیدرنگی در چند طبقه

منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس: Diliff)

موزه ویکتوریا و آلبرت (Victoria and Albert Museum) (به‌صورت مختصر V&A وی ای خوانده می‌شود) یک قسمت از کینگستون جنوبی (South Kensington) است، که بر اساس دسته‌بندی موزه‌ها شامل موزه تاریخی ملی و موزه علمی می‌شود.

این موزه در سال ۱۸۵۲ ساخته شد که حدود ‍۱۳ هکتار مساحت آن است و حدود ۱۴۵ گالری را در خود جای داده است که تاریخ ۵۰۰۰ ساله هنر و مصنوعات مربوط به آن را نشان می‌دهد. نمایشگاه‌ها شامل سرامیک و شیشه، پارچه‌ها و لباس‌های محلی، نقره و جواهرات، آهن آلات، مجسمه‌های سنگ‌تراشی شده، نقاشی‌ها و عکس‌ها است.

پیکدیلی سرکس و میدان ترافالگار

میدان بزرگی با فواره و چند عمارت مجلل

منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس: Diliff)

دو تا از معروف‌ترین نقاط گردشگری لندن این دو میدان است، که خیلی هم از یکدیگر دور نبوده و به‌نوعی دروازه ورود به سوهو (Soho)، منطقه تئاتر و سرگرمی لندن هستند. میدان ترافالگار (Trafalgar Square) به‌عنوان یادبودی برای پیروزی فرمانده هریتو نلسون (Horatio Nelson) در جنگ با فرانسه و اسپانیا در ناحیه ترافالگار در سال ۱۸۰۵ ساخته شد. ستون نلسون یک مجسمه ۵۶ متری گرانیتی است، که چشم‌اندازی رو به فواره‌های میدان و برجسته‌کاری‌های برنزی دارد.

 پیکدیلی سرکس (Piccadilly Circus) در تقاطع چندین خیابان شلوغ قرار دارد، از جمله پیکدیلی (Piccadilly)، رجنت (Regent)، هی مارکت (Haymarket)، شفتسبری (Shaftesbury) و رو به ترافیک سنگین و درهم است و یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های لندن به نام مجسمه بال‌دار که به‌صورت بسیار لطیف و حساس روی یک پا و حالت تعظیم قرار گرفته است. انگار که مجسمه پیکدیلی یک بیان عمومی از توصیف یک صحنه شلوغ و درهم است. 

کلیسا جامع سنت پائول

کلیسای باشکوهی با گنبد بزرگ

منبع عکس: سایت timeout.com (عکاس: ناشناس)

یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین کلیساهای لندن و بدون شک یکی از تماشایی‌ترین کلیساهای جهان، کلیسای جامع سنت پائول است که ساختمان کلیساس قبلی بر اثر آتش‌سوزی بزرگ سال ۱۶۶۶ خراب شد و سر کریستوفر (Sir Christopher Wren) طراحی بازسازی این کلیسا را برعهده گرفت.

 امروزه برج‌های دوقلو این کلیسا که به سبک معماری باروکو (Baroque) طراحی شد‌ه‌اند  و گنبد ۱۱۱ متری کلیسا سنت پائول جزو شاهکارهای معماری انگلیس هستند. 

کاونت گاردن

مرکز خرید بزرگی با سقف طاقی شکل شیشه‌ای

منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس:‌ Henry Kellner) 

بازار کاونت گاردن (Covent Garden) تنها آغاز این محله پرزرق‌وبرق است. این محله شامل مغازه‌ها و رستوران‌های لانگ آکر (Long Acre) و خیابان‌های مجاور می‌شود. بازار و پیاده‌روهای کاونت گاردن با مغازه‌ها و کیوسک‌های فروش گل پر شده است.

در اینجا همه چیز به فروش می‌رود. از صنایع‌دستی عالی تا سوغات‌های قدیمی در اینجا وجود دارد. همه این‌ها در یک گل فروشی قدیمی قرار گرفته است.  در این محله زیبا موزه حمل و نقل لندن را پیدا خواهید کرد، که با اتوبوس‌ها و واگن‌های قدیمی و ترامو پر شده است. در این محله سالن اپرا سلطنتی را نیز پیدا خواهید کرد.

موزه های تیت بریتانیا و تیت مدرن

سازه‌ای تاریخی با چندین ستون در نما

منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس:‌ Tony Hisgett)

قبلا این دو موزه مجموعا به نام تیت گالری مشهور بودند. تیت بریتانیا و تیت مدرن از مهم‌ترین کلکسیون‌های هنری لندن هستند. در سال ۱۸۹۷ به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین کلکسیون‌های ملی انگلیس ساخته شد. گالری نیاز به فضای بیشتر برای نمایش مناسب کلکسیون‌هایش داشت و به ساختن فضای بیشتر ادامه داد.

کیو گاردن  

فضای سبز بزرگی در مقابل ساختمانی شیشه‌ای

منبع عکس: سایت britannica.com (عکاس: ناشناس)

کیو گاردن که به‌صورت رسمی به نام باغ گیاه‌شناسی سلطنتی شناخته می‌شود در جنوب غربی لندن قرار دارد. اینجا یک مکان فوق‌العاده برای گذران زمان است تا از مقدار زیادی گیاه که در میان این ۳۰۰ هکتار رشد کرده‌اند، لذت ببرید. این باغ در سال ۱۷۵۹ ساخته شد و در سال ۱۸۴۱ به‌عنوان دارایی‌های دولت قرار گرفت. تعداد زیادی تور به‌صورت رایگان برای این مکان وجود دارد و بسیاری اجراهای فرهنگی و موسیقی در طول سال در این مکان برگزار می‌شود. 

گالری ملی لندن

تردد مردم از جلوی دو عمارت تاریخی

منبع عکس: ویکی پدیا (عکاس: Alistair Wettin)

در میان برترین موزه‌های هنری در جهان گالری ملی لندن است که یک مجموع کامل از نقاشی‌های اروپایی از سال ۱۲۶۰ تا ۱۹۲۰ میلادی نمایش می‌دهد. بزرگ‌ترین نقاط قوت این موزه در مجموعه‌های آن از اساتید هلندی و مکاتب ایتالیایی قرن‌های ۱۵ و ۱۶ است. 

پرسش‌های متداول

بزرگ‌ترین چرخ و فلک اروپا کدام است؟

چشم لندن

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی لندن چه نام دارد؟

کیو گاردن

نویسنده: مژگان هراتیان