دیدنی‌ های هامبورگ (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
دیدنی‌ های هامبورگ (قسمت دوم)

در این قسمت از مقاله، فهرست دیدنی‌های هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان را دنبال می‌کنیم. با کجارو همراه باشید.

هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان و سومین بندر بزرگ اروپا است. این شهر را می‌توان یکی از قلب‌های تجاری و صنعتی مهم آلمان به شمار آورد. حال‌وهوای دریایی در سراسر این شهر از جمله معماری‌هایش قابل دیدن است. در این قسمت از مقاله، فهرست دیدنی‌های هامبورگ را دنبال می‌کنیم.

موزه بین المللی دریانوردی هامبورگ

موزه دریانوردی

این موزه که در بنایی قدیمی و آجری واقع شده، مکانی عالی برای یاد گرفتن در مورد تاریخچه‌ی دریانوردی در هامبورگ است. نمایشگاه‌های مختلفی با موضوع بیش از ۳۰۰۰ سال رابطه‌ی انسان با دریا و سفرهای دریایی در این موزه وجود دارد. مصنوعات قدیمی، آثار هنری و ماکت‌های زیادی در این مجموعه نگهداری می‌شوند. علاوه بر این موزه، جاذبه‌های گردشگری دیگری هم مرتبط با دریا و سفرهای دریایی در هامبورگ وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به Rickmer Rickmers کشتی ساخته شده در سال ۱۸۹۶ اشاره کرد که به شکل موزه درآمده است. یکی دیگر از این موزه‌ها، کشتی باری MS Cap San Diego متعلق به دهه‌ی ۱۹۶۰ است. بازدیدکنندگان این موزه می‌توانند به تمام بخش‌های کشتی حتی اتاق‌های موتور، سر بزنند. امکان اقامت شبانه هم در موزه وجود دارد.

پارک شهری Planten un Blomen و Wallringpark

هامبورگ

پارک Wallringpark یکی از پارک‌های بزرگ هامبورگ است که محبوب‌ترین فضاهای باز این شهر را شامل می‌شود از جمله باغ گیاه‌شناسی قدیمی و Kleine and Grosse Wallanlagen، باغ‌هایی که در کنار برج و باروهای قدیمی قرار گرفته‌اند. یکی از بهترین پارک‌های این شهر، پارک Planten un Blomen است که در سال ۱۸۲۱ با کاشتن درختان چنار ساخته شده که هنوز هم این درختان در این پارک دیده می‌شوند. این پارک بهترین مکان برای تفریح چند ساعته و پیک‌نیک است. اگر شب از این پارک بازدید کنید می‌توانید از آب‌نمای زیبا و اجراهای زنده‌ی موسیقی لذت ببرید. در چند قدمی پارک Wallringpark یک برج مخابراتی ۲۷۲ متری به نام Heinrich Hertz وجود دارد که در میان مردم با نام تله میشل (Tele-Michel) شناخته می‌شود. از رستوران گردان این برج می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از شهر را تماشا کنید.

موزه هامبورگ

موزه هامبورگ

موزه‌ی هامبورگ در سال ۱۹۰۸ ساخته شده  و در حال حاضر یک بنای ملی حفاظت‌شده است. مجموعه‌های گسترده‌ای از صنایع دستی، حیاط داخلی محصور، تصاویری از بندر هامبورگ در گذر زمان، ماکت‌هایی از انواع کشتی‌ها و... از جذابیت‌های این موزه است. علاوه بر این، نمایش‌ها و آثاری مرتبط با رویدادهای مهم شهر مثلا آتش‌سوزی سال ۱۸۴۲، در این موزه به نمایش درآمده است. تورهای همراه با راهنما به زبان انگلیسی در این موزه برگزار می‌شود.

موزه‌ی مردم‌شناسی

موزه‌ی مردم‌شناسی هامبورگ در سال ۱۸۷۹ تاسیس شده و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های مردم‌شناسی در اروپا است. بیش از ۷۰۰ هزار اثر از انواع صنایع دستی و مدارک و اسناد مرتبط با مردم‌شناسی در این موزه نگهداری می‌شود. یک نمایشگاه مرتبط با فرهنگ و مذهب آفریقا هم در این موزه وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

  • وب‌سایت رسمی موزه‌ی مردم‌شناسی هامبورگ

آلتونا (Altona)

آلتونا

منطقه‌ی آلتونا با ساختمان‌های نئوکلاسیک که بیشتر آن‌ها به عنوان بناهای ملی و تاریخی حفاظت می‌شوند، در کرانه‌های رود البه قرار دارد. در این منطقه می‌توانید از موزه‌ی آلتونا دیدن کنید و درباره‌ی فرهنگ، اقتصاد، ساکنان و جغرافیای مناطق اطراف آشنا شوید. علاوه بر این‌ها، مصنوعات دریایی از قبیل مدل‌های کشتی و کشتی‌های محافظت‌شده‌ی قدیمی را می‌توانید تماشا کنید. در این منطقه از Altonaer Balkon می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از رودخانه و بندر را ببینید و به بازار فروش ماهی سر بزنید.

موزه Oevelgonne

منطقه‌ی مشهور Oevelgonne تونلی ۳/۵ کیلومتری به نام New Elbe Tunne دارد که زیر رود البه ساخته شده است. علاوه بر این، در این منطقه یک موزه هم وجود دارد که در سال ۱۹۷۷ ساخته شده است. این منطقه‌ی تاریخی، میزبان کشتی‌های قدیمی متعددی است که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

خانه ییلاقی Jenisch Haus

در منطقه‌ی Klein Flottbek، پارک زیبای Jenischpark یکی از بزرگ‌ترین فضاهای سبز هامبورگ قراردارد که فاصله‌ی زیادی با تونل New Elbe ندارد. در این پارک یک خانه‌ی ییلاقی متعلق به قرن نوزدهم با معماری نئوکلاسیک وجود دارد. علاوه بر این، این پارک میزبان موزه‌ی هنری ارنست بارلاخ است که مجموعه‌ای از آثار مجسمه‌سازی، نقاشی و سایر آثار هنری این هنرمند در آن به نمایش درآمده است.

باغ وحش Tierpark Hagenbeck

باغ وحش

این باغ وحش که در منطقه‌ی Stellingen واقع شده، در سال ۱۹۰۷ ساخته شده است و میزبان مجموعه‌ای از حیوانات نادری است که به یک فروشنده‌ی ماهی به نام Carl Hagenbeck تعلق داشته که اکنون فرزندان او آن را اداره می‌کنند. این باغ وحش اولین باغ وحشی است که حیوانات را بر اساس انواع گونه‌ها دسته‌بندی کرده و به جای قفس از فضاهای باز احاطه شده با گودال‌های متعدد، استفاده کرده است. جاذبه‌ی گردشگری خانوادگی دیگری که در هامبورگ وجود دارد افلاک‌نمای هامبورگ است.

کجا اقامت کنیم؟

برای اینکه به جاذبه‌های گردشگری مهم و مشهور هامبورگ دسترسی راحتی داشته باشید بهترین مکان، اقامت در مرکز هامبورگ و منطقه‌ی Mitte است. این منطقه چند قدم با سرزمین عجایب مینیاتوری و شلوغ‌ترین بندر شهر فاصله دارد. علاوه بر این، مغازه‌ها و فروشگاه‌های عالی، رستوران‌های خوب و نگارخانه‌های زیادی در این منطقه وجود دارند. در ادامه چند هتل از رده‌های مختلف که در این منطقه قرار دارند را معرفی می‌کنیم.

هتل لوکس

هتل Fairmont Hotel Vier Jahreszeiten، سوییت‌های بزرگ، اسپا و لابی مجللی دارد. طراحی این هتل بسیار زیبا و چشم‌گیر است. این هتل تنها چند دقیقه از ایستگاه قطار اصلی هامبورگ فاصله دارد. هتل Park Hyatt Hamburg اتاق‌هایی بزرگ با استخر و اسپای داخلی دارد. اگر می‌خواهید اقامت در هتل‌های مدرن‌تر را تجربه کنید هتل The Madison Hamburg را امتحان کنید. این هتل اتاق‌هایی بزرگ، استخر داخلی بزرگ و رستوران دارد.

هتل میان‌رده

هتل St. Annen هتلی کوچک است که در نزدیکی بندر هامبورگ قرار دارد. این هتل، اتاق‌هایی بزرگ دارد که بهترین‌های آن‌ها، چشم‌اندازی مشرف به یک محوطه‌ی داخلی دارند. از دیگر هتل‌های میان‌رده می‌توان Prizeotel Hamburg-City را نام برد. هتل Wedina با چشم‌اندازی رو به دریاچه‌ی Outer Alster، یک کتابخانه و باغی سرسبز و باصفا دارد.

هتل‌ ارزان‌قیمت

هتل Superbude Hotel Hostel St.Georg اتاق‌هایی رنگارنگ و بزرگ دارد که برای اقامت یک خانواده جای کافی دارند. اقامتگاه ارزان دیگری که در این منطقه و در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری وجود دارد، Motel One Hamburg Alster است که به خاطر جایگاه بندری‌ و اتاق‌های راحت و مدرنش شهرت دارد.

مطالب مرتبط:

منبع planetware

دیدگاه