ماداگاسکار کجاست؟

علی محمدپناه
علی محمدپناه دوشنبه، ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
ماداگاسکار کجاست؟

ماداگاسکار، جزیره‌ای بزرگ در اقیانوس هند است؛ این جزیره به‌عنوان چهارمین جزیره بزرگ جهان شناخته می‌شود و تنوع زیست محیطی زیادی دارد.

ماداگاسکار، سرزمینی منحصربه‌فرد و جذاب است؛ این جزیره، یکی از جزایر بزرگ روی زمین به شمار می‌رود. در ماداگاسکار، گیاهان و جانوران بی‌نظیری وجود دارند که ممکن است در هیچ کجای جهان نتوان آن‌ها را پیدا کرد. همین تنوع زیستی، این سرزمین را از لحاظ گیاه‌شناسی و جانورشناسی بسیار برجسته کرده است. جدا بودن ماداگاسکار از بقیه جهان برای مدتی طولانی، سبب شده تا این جزیره، محلی امن برای رشد گونه‌های جانوری و گیاهی بومی باشد؛ از همین رو، گونه‌های بومی ماداگاسکار توانستند تا از انقراض در امان بمانند. 

در مورد ماداگاسکار بیشتر بدانید:

ماداگاسکار کجاست؟

ماداگاسکار

منبع: Gagnon

ماداگاسکار در فاصله ۴۰۰ کیلومتری از سواحل جنوب شرقی قاره آفریقا قرار دارد. این جزیره که چهارمین جزیره بزرگ جهان است، حدود ۲۲ میلیون نفر جمعیت دارد. شهر «آنتاناناریوو» پایتخت کشور ماداگاسکار محسوب می‌شود. مردمان جزیره ماداگاسکار به زبان‌های فرانسوی و مالاگاسی صحبت می‌کنند و واحد پول آن‌ها «آریاری مالاگاسی» است.

تاریخچه ماداگاسکار

سکونت انسان در جزیره ماداگاسکار به حدود ۴۰۰ سال پیش از میلاد باز می‌گردد. فرانسه در سال ۱۸۹۶ میلادی، این جزیره را به‌عنوان یک مستعمره به اشغال خود درآورد؛ هر چند، مردمان ماداگاسکار موفق شدند تا در سال ۱۹۶۰ میلادی به استقلال دست پیدا کنند و در سال ۱۹۷۵ میلادی نیز نام کشور خود را به جمهوری دموکراتیک ماداگاسکار تغییر بدهند.

اقتصاد ماداگاسکار

ماداگاسکار یکی از کشورهای اتحادیه آفریقا است. محصولات صادراتی ماداگاسکار را می‌توان قهوه، وانیل، شکر و ادویه دانست. ماداگاسکار از اقتصادی قوی برخوردار نیست و بیشتر جمعیت این کشور در فقر به سر می‌برند. همین باعث شده است تا بخشی از مردمان آن دچار سوءتغذیه شوند.

طبیعت ماداگاسکار

ماداگاسکار

منبع: traveltriangle

ماداگاسکار حدود ۸۸ میلیون سال پیش از هند جدا شد و به یک جزیره بزرگ در اقیانوس هند تبدیل شد. جدایی این جزیره باعث شده است تا طبیعت آن بسیار بکر باشد و گیاهان و جانوران نادری در آن زندگی کنند. بیش از ۹۰ درصد از زندگی گیاهی و جانوری ماداگاسکار، بومی این جزیره هستند؛ معروف‌ترین جانور این جزیره نیز لمور است. در بخش شرقی و شمالی ماداگاسکار نیز می‌توان آفتاب‌پرست‌های پلنگی را مشاهده کرد.

در ماداگاسکار، نزدیک به ۱۵ هزار گونه گیاهی وجود دارد که بیش از ۸۰ درصد آن‌ها مختص این جزیره هستند و در هیچ کجای جهان پیدا نمی‌شوند. بکر بودن ماداگاسکار سبب شده تا برخی از بوم‌شناسان، از آن به‌عنوان قاره هشتم یاد کنند. البته شایان ذکر است که افزایش جمعیت انسانی در این جزیره، در حال به خطر انداختن طبیعت بکر آن است.

نکات جالب در مورد ماداگاسکار

  • برخی از زمین‌شناسان بر این باورند که جزیره ماداگاسکار، قدیمی‌ترین جزیره روی زمین محسوب می‌شود.
  • جزیره ماداگاسکار بیشتر برای تنوع گیاهی و جانوری خود شهرت دارد.
  • ماداگاسکار زیستگاهی برای وال‌های گوژپشت به شمار می‌رود.
  • نیمی از وانیل جهان رد ماداگاسکار تولید می‌شود.
  • محصول غذایی اصلی ماداگاسکار برنج است.
  • در ماداگاسکار، یک پرنده منقرض‌شده وجود داشته که وزن آن به ۷۰۰ کیلوگرم و قد آن به سه متر بود.

تفریحات ماداگاسکار

ماداگاسکار، سرزمینی پهناور و متنوع است که می‌توان در آن به فعالیت‌های مختلفی پرداخت؛ با این حال،‌ بیشتر تفریحاتی و فعالیت‌هایی که در این جزیره وجود دارند، مرتبط با طبیعت‌گردی هستند. 

تماشای لمورها

لمورهای ماداگاسکار

عکاس: Frans_Lanting

یکی از عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین موجودات جزیره ماداگاسکار، لمورها هستند. بیش از ۱۰۰ گونه متفاوت از لمورها در این جزیره وجود دارند که همگی آن‎‌ها بومی این جزیره به شمار می‌روند. بهترین راه برای تماشای این موجودات شگفت‌انگیز نیز رفتن به یکی از پارک‌های ملی ماداگاسکار است؛ البته برای بازدید از پارک‌های ملی ماداگاسکار حتما راهنمای کاربلد به‌همراه داشته باشید. پارک ملی «آنادسیب-مانتادیا» بزرگ‌ترین جمعیت از لمورهای ایندری را دارد؛ پارک ملی «رانومافانا » نیز ۱۲ گونه لمور را در درون خود جای داده است.

شنا با کوسه‌ نهنگ‌ها

شنا با کوسه ها ماداگاسکار

منبع: Nature_Picture_Library 

کسانی که از ماه سپتامبر تا دسامبر از جزیره ماداگاسکار دیدن می‌کنند، این فرصت را دارند تا یکی از بزرگترین موجودات دریایی جهان را از نزدیک مشاهده کنند. گردشگران و مسافران می‌توانند با رفتن به شمال غربی جزیره «نوزی بی»، در کنار کوسه نهنگ‌ها شنا کنند. در این زمان از سال، پلانکتون‌های زیادی در درون آب‌های اقیانوس وجود دارند و کوسه نهنگ‌ها برای تغذیه از پلانکتون‌ها به سطح آب می‌آیند؛ از همین رو، کوسه نهنگ‌ها به‌راحتی قابل‌مشاهده هستند. اندازه کوسه نهنگ‌ها به حدود ۱۰ متر می‌رسد و با وجود اندازه بزرگ خود، تهدیدی برای انسان‌ها محسوب نمی‌شوند و می‌توان در کنار آن‌ها به شنا پرداخت. به هنگام شنا در کنار کوسه نهنگ‌ها، این فرصت نیز وجود دارد که دیگر حیوانات دریایی ماداگاسکار همچون سفره ماهی‌‌ها، لاک‌پشت‌ها و دلفین‌ها را نیز مشاهده کرد.

تماشای درختان بائوباب‌

درختان بائوباب ماداگاسکار

منبع: Danm

درختان بائوباب، شگفت‌انگیز و خارق‌العاده هستند؛ این درختان عظیم و تماشایی در تاروپود فرهنگ مردمان آفریقا تنیده شده‌اند. در گذشته، مردمان بومی جزیره ماداگاسکار برای گذراندن زندگی خود، به میوه‎‌های این درختان وابسته بودند؛ از همین رو، به آن‌ها، درختان زندگی گفته می‌شد. امروزه، این درختان به خاطر اندازه بزرگ‌شان مورد توجه گرفته‌اند؛ ارتفاع برخی از این درختان به حدود ۱۴ متر می‌رسد. در ماداگاسکار، ۶ نوع درخت بائوباب بومی وجود دارد؛ این درختان را می‌توان در تمام نقاط این جزیره پیدا کرد؛ با این وجود، بهترین محل برای تماشای درختان بائوباب، محلی است که با نام خیابان بائوباب شهرت دارد. در این جاده خاکی، درختان بزرگی سربه‌فلک‌کشیده‌اند و منظره‌ای تماشایی را خلق کرده‌اند. 

گردش در شهر آنتاناناریوو

پایتخت ماداگاسکار

عکاس: robertharding

شهر «آنتاناناریوو» در قرن هفدهم میلادی تاسیس شده بود. در میان مردم بومی، این شهر به نام «تانا» شناخته می‌شود؛ در قرن نوزدهم و بیستم نیز شهر «آنتاناناریوو» به‌عنوان مرکز کلونی‌های فرانسوی بوده است و امروزه نیز به‌عنوان پایتخت ماداگاسکار شناخته می‌شود. منطقه قدیمی «هاوت ویل»، یکی از مناطق این شهر است که در آن می‌توان معماری‌های دوران استعماری را مشاهده کرد.

موزه‌ها و گالری‌های مختلف این شهر نیز می‌تواند درک بهتری از فرهنگ مردم ماداگاسکار را به گردشگران و مسافران بدهد. از آنجا که ماداگاسکار برای مدتی طولانی مستعمره فرانسه بوده، تاثیر فرهنگی زیادی از آن گرفته است؛ از همین رو، رستوران‌های فرانسوی زیادی در شهر آنتاناناریوو وجود دارند که می‌توان از غذاهای متنوع و لذیذ آن لذت برد.

غواصی

در ماداگاسکار، فرصت‌های بسیاری برای انجام غواصی وجود دارد؛ چه غواصی یاد داشته باشید یا اینکه دوست دارید برای اولین بار آن را تجربه کنید، در مکان‌های مختلفی از ماداگاسکار، این فرصت برای گردشگران فراهم شده است. ماداگاسکار دارای حدود ۴,۸۰۰ کیلومتر خط ساحلی است؛ در بخش جنوب غربی ماداگاسکار، بزرگترین سیستم صخره مرجانی در جهان قرار دارد.

این صخره مرجانی، زیستگاهی برای ۶ هزار گونه جانوری فراهم کرده است که بسیاری از آن‌ها، بومی ماداگاسکار هستند. محبوب‌ترین محل غواصی در ماداگاسکار نیز جزیره نوزی بی است.

لذت بردن از خوارکی‌های محلی

ماداگاسکار

منبع: Danm

خوراکی‌های متنوعی در ماداگاسکار وجود دارند که حتما باید آن‌ها را امتحان کرد. غذاهای سنتی مالاگاسی معمولا گوشت یا ماهی را در خود دارند؛ اغلب اوقات نیز این غذاها در کنار سبزیجات و برنج سرو می‌شوند. در غذاهای ماداگاسکار ادویه زیادی وجود ندارد؛ اما غذاها خوش‌طعم و لذیذ هستند. یکی از غذاهای خیابانی محبوب ماداگاسکار،‌ «کوبا» نام دارد؛ در محتویات این غذا می‌توان موز، بادام زمینی و برنج را مشاهده کرد که در درون برگ موز پیچیده شده‌اند. «رومازاوا» نیز یک خوارکی سنتی است که از گوشت گاو تهیه می‌شود. در مناطق ساحلی نیز عمده غذاها، از محصولات دریایی تهیه می‌شوند.

تماشای پرندگان بومی

تقریبا ۲۸۰ گونه پرنده در ماداگاسکار وجود دارد. با اینکه این تعداد، چندان زیاد به نظر نمی‌رسد، باید گفت که حدود ۱۰۰ گونه از آن‌ها مختص ماداگاسکار هستند. جنگل‌های بارانی در شرق، بوته‌زارهای خاردار در جنوب و جنگل‌های متراکم در غرب، بهترین مکان‌ها برای تماشای پرندگان به شمار می‌روند.

سواحل ماداگاسکار

ماداگاسکار

عکاس: Christian_Kober

سواحل شنی سفید رنگ در کنار درختان نخل و آب‌های شفاف، ماداگاسکار را به یک سرزمین تماشایی با سواحلی بی‌نظیر در اقیانوس هند تبدیل کرده است. برخی از بهترین سواحل ماداگاسکار را می‌توان در جزیره‌های کوچک پیرامون آن و در شمال غربی جزیره اصلی پیدا کرد. جزیره تاینی تسارابانجینا، یکی از بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از سواحل شنی در ماداگاسکار است. تنها با استفاده از قایق می‌توان به این جزیره دسترسی داشت؛ علاوه بر سواحلی بسیار زیبا، این جزیره، امکانات رفاهی بسیار مجللی برای گردشگران و مسافران دارد.

تماشای وال‌ها

ماداگاسکار

عکاس: Gordon_Salmen

از ماه ژوئیه تا سپتامبر، بهترین زمان برای تماشای مهاجرت سالانه وال‌های گوژپشت است. این وال‌ها از شمال شرقی جزیره سنت ماری در نزدیکی جزیره ماداگاسکار عبور می‌کنند. یکی دیگر از نقاط ایدئال برای تماشای وال‌های گوژپشت، جزیره نوزی بوراها است. این جزیره خارق‌العاده، هر ساله میزبانی از چند صد وال گوژپشت را بر عهده دارد. تورهای مختلفی وجود دارند که گردشگران و مسافران را به تماشای وال‌های گوژپشت می‌برند.  

جاهای دیدنی ماداگاسکار

ماداگاسکار همانند تکه‌ای از بهشت است؛ این سرزمین، مکانی ایدئال برای عاشقان طبیعت به شمار می‌رود. ماداگاسکار، سرزمینی پر از پارک‌های ملی است که هرکدام از آن‌ها، علاوه بر اینکه زیستگاهی برای جانوران و گیاهان هستند، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. جاذبه‌های اصلی ماداگاسکار نیز همان پارک‌های ملی و طبیعت بکر آن است.

پارک ملی رانومافانا

ماداگاسکار

منبع: wallygrom

در جنوب شرقی ماداگاسکار و در نزدیکی روستای رانومافانا، پارک ملی رانومافانا قرار دارد؛ این پارک ملی، یکی از محبوب‌ترین پارک‌های ملی ماداگاسگار به شمار می‌رود. زیباترین بخش این پارک نیز قسمت شرقی آن است؛ در این بخش، رودهای متعددی وجود دارند که از بین تپه‌های پوشیده از جنگل‌های متراکم در حال عبور هستند. پارک ملی رانومافانا محل زندگی حیوانی به نام لمور بامبو طلایی است که در معرض خطر انقراض قرار دارد و یکی از نادرترین لمورهای جهان به شمار می‌رود.

پارک ملی ماسوالا

ماداگاسکار

عکاس: rank_Vassen

پارک ملی ماسوالا در شمال شرقی ماداگاسکار قرار دارد؛ این پارک ملی در درون خود حدود ۲۵۰ مایل جنگل بارانی و همچنین سه پارک دریایی را جای داده است. درون این پارک، ۱۰ گونه خاص لمور از جمله لموری به نام آی‌آی وجود دارد. در درون پارک ملی ماسوالا، پرندگان و خزندگان زیادی زندگی می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به قورباغه تومیتو اشاره کرد که به خاطر رنگ روشن قرمزش، به این نام مشهور شده است. در پارک ملی ماسوالا، سه پارک دریایی به نام‌های آیفاهو، تامپولو و آمبودیلیتری وجود دارند؛ این پارک‌ها محل بسیار خوبی برای غواصی و کایاک سواری هستند.

پارک ملی آنداسیب-مانتادیا

پارک ملی «آنداسیب-مانتادیا» حدود ۱۰۰ مایل از سرزمین شرقی ماداگاسکار را به خود اختصاص داده است. در این پارک ملی، ۱۱ گونه لمور زندگی می‌کنند؛ از جمله لمورهایی که در این پارک زندگی می‌کنند می‌توان به لموری به نام ایندری اشاره کرد؛ این نوع لمور، بزرگترین لمور ماداگاسکار به شمار می‌رود. پارک ملی «آنداسیب-مانتادیا» در نزدیکی پایتخت ماداگاسکار قرار دارد و دسترسی به آن بسیار راحت است. این پارک به دو قسمت تقسیم شده است و می‌توان با تورهای مختلفی، درون آن گردش کرد.

تپه سلطنتی آمبوهیمانگا

ماداگاسکار

عکاس: Olivier_Lejade

مردمان مالاگاسی، برای ۵۰۰ سال، تپه سلطنتی آمبوهیمانگا را به‌عنوان یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها در این کشور می‌دانند. این مکان، یک روستای تاریخی است که زمانی، خانواده سلطنتی ماداگاسکار در آن زندگی می‌کردند. دیوارهای پیرامونی این روستا در سال ۱۸۴۷ میلادی و با ملاطی تشکیل شده از آهک و سفید تخم‌مرغ ساخته شده است.

ایفاتی

ماداگاسکار

عکاس: copepodo

در ساحل جنوب غربی ماداگاسکار،‌ دو روستای ماهیگیری به نام ایفاتی وجود دارند. در نزدیکی ساحل، یک صخره مرجانی به طول ۶۰ مایل وجود دارد که یک سد طبیعی در برابر موج‌های خروشان دریا به شمار می‌رود؛ همین امر، سبب شده تا موج‌های این ساحل، برای غواصی و ماهیگیری بسیار مناسب باشند. منطقه ایفاتی، سرزمینی بیابانی است که بیشتر با جنگل خاردار خود شناخته می‌شود. در این جنگل، درختان بائوباب که اشکال عجیب و غریبی دارند، برای قرن‌ها است که در حال رشد هستند.

خیابان بائوباب‌ها

  • آدرس: غرب ماداگاسکار، منطقه حفظ شده بائوباب‌ها، خیابان بائوباب‌ها (مشاهده روی نقشه)

ماداگاسکار

عکاس: Olivier_Lejade

در غرب کشور ماداگاسکار، گروهی از درختان در کنار یک جاده خاکی سر به آسمان بلند کرده‌اند؛ این درختان از نوع بائوباب هستند؛ همین امر، باعث شده تا این مکان به خیابان بائوباب‌ها شهرت پیدا کند. این منظره خیره‌کننده و تماشایی، گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. خیابان بائوباب‌ها، یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی این منطقه به شمار می‌رود. قدمت این درختان به بیش از ۸۰۰ سال می‌رسد. این درختان در گذشته بسیار زیاد و یک جنگل متراکم بوده‌اند؛ اما در گذر زمان، بسیاری از آن‌ها برای ایجاد مزارع کشاورزی از بین رفته‌اند.

نوزی بی

نوزی بی، یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی ماداگاسکار به شمار می‌رود که از سراسر جهان، سالانه گردشگران زیادی به آن جذب می‌شوند. سواحل این جزیره کوچک، در مقایسه با دیگر سواحل گرمسیری ممکن است چندان برجسته نباشند؛ اما از لحاظ آرامش، کیفیت آب و رستوران‌هایی با غذاهای دریایی، بسیار ایدئال به نظر می‌رسند. رستوران‌هایی که در ساحل این جزیره قرار دارند، غذاهای خوشمزه و لذیذی را سرو می‌کنند.

تسینگی دی بمارا

ماداگاسکار

منبع: گوگل مپ

منطقه حفاظت‌شده تسینگی دی بمارا، در منطقه‌ای در جنوب غربی ماداگاسکار قرار دارد که به‌عنوان بزرگترین حفاظتگاه طبیعی این کشور محسوب می‌شود. کلمه «تسینگی» به قله‌هایی اشاره دارد که در سراسر این فلات ماسه‌سنگی قابل‌مشاهده هستند. در نزدیکی ساحل غربی ماداگاسکار و درون این پارک، منطقه گسترده‌ای از جنگل‌های حرا وجود دارد. در منطقه حفاظت‌شده تسینگی دی بمارا، هفت گونه لمور وجود دارد که یکی از این نوع لمورها به خاطر صورت سیاه و خز سفید کرمی خود جالب‌توجه است.

پارک ملی ایسالو

ماداگاسکار

منبع: marches_lointaine

پارک ملی ایسالو، به خاطر داشتن زمین‌هایی متنوع بسیار جالب‌توجه است. این پارک ملی در منطقه جنوبی و مرکزی ماداگاسکار قرار دارد. در این پارک می‌توان علفزارهای سرسبز، دره‌های تنگ و عمیق و همچنین صخره‌های ماسه‌سنگی با اشکال مختلف را مشاهده کرد. در کنار همه این موارد نیز درختان نخل واقع شده‌اند. برای بازدید از این پارک ملی همانند دیگر پارک‌های ماداگاسکار، همراه داشتن یک راهنمای کاربلد ضروری است.

جزیره سنت ماری

ماداگاسکار

منبع: گوگل مپ

جزیره سنت ماری، در ساحل شرقی ماداگاسکار قرار دارد. در قرن هفدهم و هیجدهم میلادی، این جزیره به‌دلیل داشتن خورها و خلیج‌های حفاظت‌شده، محلی برای جولان دزدان دریایی بوده است. در بخش‌هایی از آب‌های کم‌عمق این جزیره نیز می‌توان کشتی‌های غرق شده دزدان دریایی را مشاهده کرد. جزیره سنت ماری امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری برتر ماداگاسکار به شمار می‌رود؛ خلیج‌های این جزیره به‌دلیل داشتن آب‌های بسیار شفاف، مکانی ایدئال برای غواصی به شمار می‌روند. علاوه بر این، تماشای مهاجرت وال‌های گوژپشت در فصل تابستان و اوایل پاییز نیز یکی از فعالیت‌هایی است که می‌توان در این جزیره انجام داد.

بهترین زمان سفر به ماداگاسکار

ماداگاسکار دارای یک فصل گرم بارانی و یک فصل خشک است. فصل گرم بارانی، از ماه نوامبر تا آوریل ادامه دارد و فصل خنک‌تر و خشک‌تر نیز از ماه مه تا اکتبر است. از همین رو، بهترین زمان برای سفر به ماداگاسکار، سفر در فصل خنک‌تر است. سفر در این فصل، اوقات بهتری را برای شما رقم خواهد زد و علاوه بر این، قدم زدن در جنگل‌ها و پارک‌های ملی ماداگاسکار راحت‌تر خواهد بود.

هزینه سفر به ماداگاسکار

ماداگاسکار

منبع: traveltriangle

ماداگاسکار نسبت به ایران، در فاصله بسیار دوری قرار دارد و همین امر، باعث می‌شود تا هزینه سفر به آنجا زیاد شود. علاوه بر این،‌ نبود پرواز مستقیم از ایران به ماداگاسکار نیز یکی دیگر از دلایل گران‌تر شدن سفر به ماداگاسکار است. کسانی که قصد سفر از ایران به ماداگاسکار را دارند باید حداقل یک یا دو توقف در مسیر پروازی خود را در نظر داشته باشند. هزینه هواپیما برای سفر از ایران به ماداگاسکار زیاد است؛ علاوه بر این، مبالغی که در ماداگاسکار باید بپردازید نیز نسبتا بالا هستند. سفر انفرادی به ماداگاسکار، بسیار هزینه‌بر است؛ هر چند، سفر به‌همراه تورهای مسافرتی، ممکن است هزینه‌ها را کاهش دهد.  

ویزای ماداگاسکار

ماداگاسکار جزو کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان محسوب می‌شود و مسافران و گردشگران ایرانی که قصد سفر به این کشور را دارند، نیازی به اخذ ویزا ندارند. همین باعث شده تا ماداگاسکار یک مقصد گردشگری جالب‌توجه به نظر برسد. ایرانیان به هنگام ورود به ماداگاسکار، ویزای خود را دریافت خواهند کرد. این ویزا، به شما اجازه خواهد داد تا حداکثر ۹۰ روز بتوانید در این کشور اقامت داشته باشید.

پرسش‌های متداول

ماداگاسکار کجاست؟

ماداگاسکار،‌ جزیره‌ای بزرگ در شرق قاره آفریقا است.

علت شهرت ماداگاسکار چیست؟

شگفتی‌های طبیعی

آیا ماداگاسکار امن است؟

پایتخت کشور ماداگاسکار از امنیت بالایی برخوردار است؛ هر چند، بازدید از جاهای دیدنی این کشور به‌تنهایی، بسیار خطرناک است و داشتن راهنما بسیار ضروری است.

مشهورترین جاهای دیدنی ماداگاسکار کدامند؟

پارک ملی رانومافانا، پارک ملی سوامالا، تپه سلطنتی آمبوهیمانگا، جزیره نوزی بی، جزیره سنت ماری و خیابان بائوباب‌ها

منبع عکس کاور: GARDEL_Bertrand

مطالب مرتبط:

دیدگاه