تایم لپس یک روز در سارایوو

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
تایم لپس یک روز در سارایوو

سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین و تاثیرگذارترین شهر حوزه بالکان است. جاهای دیدنی سارایوو به‌واسطه تنوع مذهبی و تاریخی غنی، گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

سارایوو (sarajevo) پایتخت بوسنی ‌و‌ هرزگوین است که بزرگ‌ترین شهر این کشور نیز محسوب می‌شود. این شهر که شامل کانتون سارایوو، سارایووی شرقی و حومه‌های اطراف آن می‌شود، قریب به نیم میلیون نفر جمعیت دارد و در قلب منطقه بالکان قرار گرفته است. سارایوو مهم‌ترین شهر بوسنی و هرزگوین به‌لحاظ سیاسی، اقتصادی و آموزشی است و می‌توان این شهر را به‌لحاظ فرهنگ، مد و هنر، تاثیرگذارترین شهر در منطقه بالکان دانست. سارایوو همچنین به‌دلیل تنوع مذهبی شگفت‌انگیز خود، به «بیت‌المقدس اروپا» یا «بیت‌المقدس بالکان» مشهور شده است؛ به‌گونه‌ای که می‌توان در این شهر مسجد، کلیسای ارتدکس، کلیسای کاتولیک و کنیسه را در کنار هم مشاهده کرد.

گرچه اولین نشانه‌های حضور انسان در این منطقه به ماقبل تاریخ باز می‌گردد، سارایوو نخستین بار توسط دولت عثمانی برای کاربری نظامی ساخته شد‌. موقعیت استراتژیک این شهر، از سرگذشتی خونین و پر هیاهو خبر دارد؛ تا آنجاکه سابقه طولانی‌ترین محاصره یک پایتخت در تاریخ جنگ‌های مدرن، به سارایوو تعلق دارد.

جاهای دیدنی سارایوو نیز بسیار متنوع‌اند و این شهر امروزه به یکی از مقاصد گردشگری بالکان تبدیل شده است. از این میان می‌توان به کاروانسرای موریکا هان، پل لاتین و پیست مسابقات لوژسواری اشاره کرد. در ادامه، می‌توانید از قاب تصویر و توسط ویدیویی که کجارو تدارک دیده است، به سارایوو، قلب تپنده بالکان سفر کنید.

تهیه و تنظیم ویدیو: علی گودرزی

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه