تایم لپس یک روز در زاگرب

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
تایم لپس یک روز در زاگرب

زاگرب پایتخت کرواسی و یکی از شهرهای مهم اروپا به‌لحاظ اقتصادی است. جاهای دیدنی زاگرب که بناهای مدرن و باستانی را شامل می‌شود، زیبایی منحصربه‌فردی به این شهر بخشیده است.

زاگرب، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کرواسی است و با ارتفاع ۱۱۲ متر ار سطح دریا، در شمال غربی این کشور و منطقه‌ای پهناور واقع شده است. شرایط جغرافیایی زاگرب، باعث به‌وجود آمدن آب‌وهوایی مطبوع و معتدل در این شهر شده که به رونق گردشگری آن نیز انجامیده است. قدمت زاگرب، به قرن اول میلادی و دوران شکوه روم باستان می‌رسد. بناهای رومی متعددی در زاگرب به چشم می‌خورد که با بافت مدرن، کافه‌ها، بازارها و جشنواره‌های خیابانی، تناقض دل‌انگیزی را ایجاد کرده است.

حدود یک چهارم جمعیت کرواسی در این شهر ساکن هستند. اغلب نواحی هفده‌گانه زاگرب، در ارتفاعات کم و در امتداد رود «ساوا» واقع شده‌اند؛ اما نواحی شمال و شمال شرقی زاگرب که در کوهپایه‌های «مدودنیتسا» قرار دارد، از ارتفاع بیشتری برخوردارند و بافت شهری متنوعی را پدید می‌آورند. زاگرب قلب اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی کرواسی است و به‌دلیل قرارگیری در محل تلاقی اروپای مرکزی، اروپای جنوب‌شرقی و کشورهای مدیترانه، به دروازه اقتصادی قاره سبز نیز مشهور شده است.

از جمله جاهای دیدنی زاگرب می‌توان به باغ گیاه‌شناسی، موزه میامرا، کلیسای سنت کاترین و تئاتر ملی کرواسی اشاره کرد. همچنین سواحل لذت‌بخش و آفتاب ملایم این شهر، از جمله شاخصه‌هایی است که گردشگران را حتی در فصل زمستان به زاگرب فرامی‌خواند. در ادامه، می‌توانید از قاب تصویر و توسط ویدیویی که کجارو تدارک دیده است، به زاگرب، یکی از قطب‌های اقتصادی اروپا سفر کنید.

تهیه و تنظیم ویدیو: علی گودرزی

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه