فرودگاه استریگینو شهر نیژنی نووگورود؛ روسیه

علی  کماسی
علی کماسی چهار شنبه، ۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
فرودگاه استریگینو شهر نیژنی نووگورود؛ روسیه

فرودگاه استریگینو  (Strigino) شهر نیژنی نووگورود که در جنوب غربی شهر قرار دارد، با جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر در سال یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های روسیه است.

نیژنی نووگورود، شهری مهم، با جاذبه‌های تاریخی و مدرن است، که زمانی یکی از مهم‌ترین شهرهای نظامی روسیه به شمار می‌رفت. در زمان شوروی، این شهر به روی گردشگران خارجی بسته بود و هیچ‌کس از میراث جهانی یونسکو، بناهای تاریخی، و رودخانه‌های بی‌نظیرش خبر نداشت. علاوه‌بر این‌ها، از آنجا که این شهر مرکز فناوری اطلاعات روسیه است، در سراسر جهان شهرت بسیار دارد.

نیژنی نووگورود

معرفی فرودگاه

فرودگاه استریگینو

فرودگاه استرگینو، فرودگاه بین‌المللی شهر نیژنی نووگرود محسوب می‌شود. فرودگاه استرگینو یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های روسیه است و در سال ۱۹۲۳ افتتاح شده است. این فرودگاه در در منطقه‌ی آوتوزاودسکی (Avtozavodskiy) واقع شده و با جابه جایی بیش از یک میلیون مسافر در سال، جزو ۱۵ فرودگاه مهم روسیه محسوب می‌شود.

مشخصات

فرودگاه استریگینو

  • نوع فرودگاه: بین المللی
  • کد یاتا: GOJ
  • کد ایکائو: UWGG
  • ارتفاع از سطح دریا: ۷۸ متر
  • فاصله هوایی تا تهران: ۲۴۰۲ کیلومتر معادل ۹ ساعت

پایانه‌ها

فرودگاه استریگینو

فرودگاه استریگینو دارای دو پایانه مسافربری و یک پایانه باری است. پایانه  یک قدیمی‌ترین پایانه است و قبل از افتتاح پایانه جدید در سال ۲۰۱۶، هر دو پرواز‌های داخلی و خارجی از این پایانه صورت می‌گرفت. پایانه دو در سال ۲۰۱۶ ساخته شد. پایانه دو از پایانه یک کمی بزرگ‌تر است و ظرفیت بیشتری نیز نسبت به پایانه قدیمی دارد.

از امکانات فرودگاه استریگینو می‌توان به اینترنت WIFI رایگان، موزه، دستگاه خودپرداز ATM، اتاق رختکن، تبدیل ارز، فروشگاه، کافه و رستوران، خدمات درمانی، اتاق نگه‌داری کودکان (شامل آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق بازی، حمام و تلوزیون می‌شود و برای خانواده‌هایی که کودک زیر ۷ سال یا کودک ناتوان زیر ۱۴ سال دارند، قابل استفاده است)، داروخانه و دفتر پست اشاره کرد.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه استریگینو در فاصله ۱۴ کیلموتری مرکز شهر قرار گرفته است

راه‌های دسترسی

فرودگاه استریگینو

هر چند یکی از متداول‌ترین راه‌های دسترسی به فرودگاه تاکسی است، اما فرودگاه استریگینو از طریق اتوبوس شماره ۱۱و ۲۰ و همچنین مینی‌بوس شماره ۲۹ هم قابل دسترسی است. هزینه بلیت اتوبوس‌ها ۲۰ روبل و زمان سفر بین مرکز شهر تا فرودگاه ۲۰ تا ۲۵ دقیقه است. تاکسی‌ها نیز مسیر فرودگاه تا مرکز شهر را در ۱۵ دقیقه طی می‌کنند و نرخ تاکسی‌ها برای این سفر ۵۰۰ روبل است.

اطلاعات پرواز

فرودگاه استریگینو

در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و نیژنی نووگرود صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

منبع Wikipedia

دیدگاه