حمل و نقل عمومی نیژنی نووگورود، روسیه

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی پنجشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
حمل و نقل عمومی نیژنی نووگورود، روسیه

شهر نیژنی نووگورود، یکی از شهرهای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است که پس از مسکو، سن‌پترزبورگ نووسیبیرسک و یکاترینبورگ، پنجمین شهر پرجمعیت روسیه است. این شهر به‌عنوان منطقه اقتصادی و یکی از مراکز اصلی گردشگری روسیه هم شناخته می‌شود.

بزرگ‌ترین رویداد فوتبال دنیا به‌زودی در روسیه برگزار می‌شود. این مسابقات در ۱۱ شهر از کشور روسیه برگزار می‌شود که نیژنی نووگورود نیز یکی از آن‌ها است. میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا در خاک روسیه گرد هم می‌آیند تا این رویداد بزرگ ورزشی را دنبال کنند. نیژنی نووگورود یکی از شهرهای پرجمعیت و زیبای روسیه است که آن را به نام شهر صنعتی روسیه می‌شناسند. این شهر مساحتی برابر با ۴۶۰ کیلومترمربع و بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۰ جمعیتی برابر با ۱٫۲۵ میلیون نفر دارد.

نیژنی نووگورود

در این مطلب به سراغ حمل و نقل عمومی در این شهر رفته‌ایم، بدون شک این مطلب برای بسیاری از شما هموطنانی که اکنون در روسیه مستقر هستید، مفید خواهد بود.

در نیژنی نووگورود حمل و نقل در سطح شهر با وسایلی ازجمله اتوبوس، تراموا، مترو و تاکسی امکان‌پذیر است. یکی از بهترین وسایل حمل و نقل در روسیه و نیژنی نووگورود شناخته می‌شود.

نیژنی نووگورود

اتوبوس

نیژنی نووگورود

در سطح شهر نیژنی نووگورود دو نوع اتوبوس شهری و خصوصی تردد می‌کند. اتوبوس‌های شهری ابعاد بزرگ‌تری دارند و اتوبوس‌های خصوصی با ابعاد کوچک‌تر و خدماتی بهتر مسافران را جابه‌جا می‌کنند.

ساعت کاری اتوبوس‌های شهری و خصوصی ساعت ۵:۳۰ صبح الی ۱۲ شب است. هزینه اتوبوس در نیژنی نووگورود ۱۴ روبل است.

تراموا

نیژنی نووگورود

مسیرهای تراموا از مهم‌ترین مناطق شهر عبور می‌کند و این وسیله حمل و نقل در نیژنی نووگورود بسیار شناخته شده است. مسیر تراموا حول محور دایره‌ای شکلی قرار دارد و در این مسیر بسیاری از آثار تاریخی قرار دارد و مسافران با سوار شدن بر تراموا می‌توانند از بسیاری از آثار تاریخی دیدن کنند.

برای سوار شدن به تراموا و اتوبوس می‌توانید از بلیت‌های الکترونیکی استفاده کنید. اتوبوس‌ها و ترامواها در تمام ایستگاه‌های طول مسیر توقف می‌کنند.

خرید بلیت اتوبوس و یا شارژ کارت بلیت در طول مسیر و در ایستگاه‌ها امکان‌پذیر است.

ساعت کاری تراموا ۶ صبح الی ۲۳ یا ۱۱ شب است. کرایه تراموا ۱۱ روبل است.

تاکسی

نیژنی نووگرود

تاکسی‌های خصوصی در سطح شهر نیژنی نووگورود فعال هستند و البته باید در نظر داشت قبل از سوارشدن باید قیمت را با راننده طی کنید. تاکسی‌های اینترنتی در سال‌های گذشته در روسیه فعالیت بیشتری داشته‌اند و امروزه می‌توان در بسیاری از نقاط شهر نیژنی نووگرود از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کرد.

ساعت کاری تاکسی‌های داخل شهری ۴:۵۰ صبح الی ۲۳:۴۰ دقیقه است.

کرایه تاکسی در مسیرهای داخل شهر برابر با ۱۴ روبل است.

مترو

نیژنی نووگورود

متروی نیژنی نووگورود در سال ۱۹۸۵ تأسیس شد و امروز دارای ۲ خط و ۱۴ ایستگاه است. ساعت کاری مترو از ۵:۳۰ صبح الی ۱۲ شب است.

امکان تغییر جزئی در ساعات کاری وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد، ولی با توجه به برگزاری بازی‌های جام جهانی وسایل حمل و نقل تا آخرین ساعت فعالیت مشغول به کار هستند. بلیت مترو ۱۱ روبل است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه