۷ راه برای صرفه جویی در هزینه های سفر به توکیو

سحر ارجمند
سحر ارجمند جمعه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۰
۷ راه برای صرفه جویی در هزینه های سفر به توکیو

توکیو در کنار زوریخ، هنگ کنگ، سنگاپور و لواندا، یکی از گران ترین شهر های جهان است. اگرچه توکیو شهر گرانی است، اما جاذبه های بسیار زیبا و دیدنی دارد. در ضمن می توانید با رعایت چند نکته کاربردی، سفری ارزان به این شهر زیبا داشته باشید. 

ممکن است توکیو به عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای جهان شناخته شده باشد، اما واقعا این‌طور نیست. بدون شک پایتخت ژاپن در مقایسه با شهرهایی در کشور تایلند یا اندونزی هزینه‌های بالایی دارد، اما از شهرهای کشورهایی مانند بریتانیا، اسکاندیناوی یا استرالیا، بسیار ارزان‌تر است. خبر خوب این است که با استفاده از ۷ نکته‌ای که در این مقاله گفته می‌شود، می‌توانید با کمترین هزینه‌ها، از سفر به توکیو لذت ببرید.

۱. از رستوران‌های دارای دستگاه‌های فروش خودکار، غذا بگیرید

صرفه جویی در هزینه های سفر به توکیو

رستوران‌های دارای دستگاه‌های فروش خودکار (vending machine restaurants) در توکیو بسیار زیاد هستند که در آن می‌توانید برای یک وعده غذایی، کمتر از ۳ دلار (حدودا کمتر از ۱۵۰۰۰ تومان) پرداخت کنید. به راحتی غذای خود را در وندینگ ماشین انتخاب و یک بلیت دریافت کنید. سپس بلیت را به کارمند رستوران بدهید تا غذا را به میز شما بیاورد. خبر خوب این است که در توکیو به ندرت برای دریافت غذا به این روش دچار مشکل می‌شوید و تقریبا تمام این رستوران‌ها، غذاهای بسیار خوشمزه‌ای سرو می‌کنند.

۲. قبل از بسته شدن سوپرمارکت‌ها، شام بخورید

صرفه جویی در هزینه های سفر به توکیو

مجبور نیستید فقط به خاطر صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرتان، از خوردن شام صرف‌نظر کنید. به سوپرمارکت‌های واقع در زیرزمین مراکز خرید سر بزنید، در آنجا غذاهای تازه‌ای مانند سوشی، تمپورا و نودل پیدا می‌کنید. این غذاها قبل از بسته شدن سوپرمارکت، با تخفیف فروخته می‌شوند. می‌توانید تنها با کمتر از ۵ دلار  یک شام دو نفره عالی بخرید.

۳. گذرنامه خطوط راه‌آهن ژاپن را تهیه کنید

صرفه جویی در هزینه های سفر به توکیو

اگر می‌خواهید به شهرهای اطراف توکیو بروید، خرید گذرنامه راه‌آهن ژاپن (Japan Rail Pass) را فراموش نکنید. با خرید این گذرنامه می‌توانید تقریبا به تمام مقاصد ژاپن، سفرهای نامحدودی را با قطار سریع‌السیر (Shinkansen) تجربه کنید. گذرنامه خطوط راه‌آهن ژاپن برای قطارهای مختلف محلی معتبر است و می‌توانید از آن در خطوط یامانوته (Yamanote) هم استفاده کنید.

۴. از اتوبوس‌ها یا قطارهای شبانه‌روزی استفاده کنید

صرفه جویی در هزینه های سفر به توکیو

می‌توانید با استفاده از اتوبوس یا قطار شبانه از توکیو به شهرهای دیگر سفر کنید. این بهترین راه برای صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل و نقل و همچنین محل اقامت است. بلیت خطوط راه‌آهن ژاپن بعضی از قطارهای شبانه را شامل می‌شود که معمولا فضای خواب اختصاصی دارند. این قطارها دارای امکانات عالی، از جمله دوش و سالن غذاخوری هستند.

۵. در زمستان سفر کنید

صرفه جویی در هزینه های سفر به توکیو

توکیو در طول زمستان بسیار ارزان‌تر است و اگر مشکلی با سفر در فصل خلوت سال ندارید، می‌توانید در هزینه‌های زیادی از جمله پرواز، اقامت و جاذبه‌های گردشگری، صرفه‌جویی کنید. اگر مایل نیستید در فصل زمستان سفر کنید، اما باز هم به دنبال هزینه‌های کمتر هستید، فراموش نکنید که در تعطیلات اصلی و رویدادهای مهمی مانند فصل شکوفه‌های گیلاس در آغاز بهار یا هفته طلایی در ماه مه از سفر بپرهیزید.

۶. اقامت در هتل‌های کپسولی را در نظر داشته باشید

صرفه جویی در هزینه های سفر به توکیو

هتل‌های کپسولی در میان مسافران بین‌المللی، محبوبیت بسیار بالایی دارند؛ چون خاص، ساده و ارزان هستند. می‌توانید در کپسول یا اتاقکی بخوابید که دارای ملحفه‌های کتانی، وای فای و یک ساعت زنگ‌دار است. در این هتل‌ها، حمام مشترک و در عین حال بسیار تمیز است.

۷. از جاذبه‌های اصلی توکیو دیدن کنید

صرفه جویی در هزینه های سفر به توکیو

توکیو دارای جاذبه‌های فراوانی است که از آن‌ها می‌توان تقاطع مشهور عابر پیاده شیبویا را نام برد. می‌توانید از کوچه پیس در شینجوکو دیدن کنید، که به نام کوچه خاطره هم شناخته شده است. در این کوچه می‌توانید غذاهای خیابانی ژاپنی را با قیمت مناسب امتحان کنید. یکی دیگر از تفریحات رایگان در شینجوکو، کابوکیچو، بزرگ‌ترین منطقه‌ی سرخ آسیا است. پیاده‌روی در این منطقه کاملا رایگان است و نورهای رنگی در سراسر محله جلب توجه می‌کنند. برای اینکه توکیو را از بالا تماشا کنید، از ساختمان دولتی متروپولیتن توکیو بالا روید. ورود به رصدخانه‌ی این ساختمان رایگان است.

 

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه